Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Üzenet a palackban

A termelődő hulladék 98 százalékát újrahasznosította, energiaszükségletének 22 százalékát megújuló forrásból biztosította, fajlagos vízfelhasználását 2008 óta 13,8 százalékkal csökkentette a HEINEKEN Hungária Zrt. Ez csak néhány eredmény, amely a társaság 2010-ben indított „Csapoljunk jobb világot!” 10 éves fenntarthatósági programjának köszönhető. A további eredményeket tartalmazó idei fenntarthatósági jelentését a HEINEKEN rendhagyó módon palackpostába rejtve hozta nyilvánosságra.

A helyi közösségek támogatása, a vízbázisok védelme, a széndioxid kibocsátás csökkentése, a fenntartható beszerzés, a munkahelyi egészség és biztonság, valamint a felelős alkoholfogyasztás. Ezek a fő területei a HEINEKEN Hungária Zrt. fenntarthatósági stratégiájának. A 2010-ben indított, „Csapoljunk jobb világot!” elnevezésű program az alapanyagtól a fogyasztóig a társaság teljes tevékenységi körét átfogja. Az idei fenntarthatósági jelentésének eredményeit a HEINEKEN palackposta formájában hozta nyilvánosságra.

A palackposta a remény, az empátia, az emberiesség szimbóluma. Földünknek és társadalmunknak szüksége van az összefogásra, hogy bolygónkat megőrizzük a jövő generációi számára. A HEINEKEN-nél hiszünk abban, hogy egyénként és vállalatként is fenntartható módon kell élnünk – közölte José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária Zrt. vezérigazgatója.

A HEINEKEN már a sörgyártás alapanyagainak beszerzésekor is a fenntarthatóságra törekszik. Amit csak lehet, a helyi beszállítóktól vásárol, hogy ezzel is támogassa a helyi közösségeket és az ország gazdaságát. E törekvést tükrözi, hogy az egyik legfontosabb márkája a Soproni sör 2016 óta 100 százalékban magyar árpából készül. A HEINEKEN az elmúlt egy évtizedben 300 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, így járulva hozzá 6 ezer ember megélhetéséhez.

A társaság két magyar telephelyén 500 embernek ad munkát. 2010 óta méri dolgozói elégedettségét, majd az eredményektől függően készít akciótervet a munkavállalók számára fontos témákban. A HEINEKEN Hungária által fizetett legalacsonyabb minimálbér például jóval magasabb a törvényileg meghatározott minimálbérnél. A sörgyártó nagy hangsúlyt helyez a biztonságra is, évente átlagosan 350 óra munkabiztonsági tréninget szervez dolgozói számára. Ennek köszönhetően például a martfűi sörgyárban 1700, a budapesti raktárban 1500 napja, a Soproni sörgyárban pedig több mint 1 éve, azaz 400.000 munkaórája nem történt munkahelyi baleset.

A fenntarthatóság a sörfőzés során is kiemelkedően fontos. A környezetkímélő technológiák alkalmazásának köszönhetően a HEINEKEN 2008 óta 13,8 százalékkal csökkentette fajlagos vízfelhasználását, vállalati szinten 39 százalékkal mérsékelte CO2 kibocsátását, áramszükségletének 22, hőenergiaszükségletének pedig 32,6 százalékát megújuló energiaforrásokból fedezi. A keletkezett összes hulladék 98 százalékát újrahasznosítja. Termékeik kiszállítása során Magyarországon 9,6 százalékkal mérsékelte CO2 kibocsátását. 1 hektoliter értékesített sörre mindössze 1,94 kilogramm CO2 kibocsátás jut, ami a 6. legjobb eredmény a világon.

A HEINEKEN termékei értékesítése során is fenntartható módon jár el. Kizárólag a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő zöld hűtőket vásárol, 2016-ban például 926 darabot, amelyek 45 százalékkal kevesebb energiát fogyasztottak. A fogyasztók figyelmét valamennyi kampányban felhívják a felelős alkoholfogyasztás fontosságára: 2016-ban 330 millió dobozon és palackon szerepelt a „Fogyaszd felelősséggel!” logó. A vállalat emellett évente fogyasztói kampányt indít a mértékletes alkoholfogyasztás népszerűsítésére. 2016-ban a nagysikerű Detox nem buli! kampánnyal hazai zenészek és előadók bevonásával, fesztiválokra szervezett egyéni tanácsadás segítségével népszerűsítették a felelős alkoholfogyasztás üzenetét.

Társadalmi felelősségvállalási programja keretében a munkahelyteremtésen, a helyi beszállítók alkalmazásán és az adófizetésen túlmenően a vállalat az Amstel Alapítványon keresztül 220 kollégának segített, összesen 130 millió forintot költve jótékony célokra. Mindezeken felül évente önkéntes programokkal is támogatja Sopron és Martfű közösségeit.

A vállalatok által évente közzétett fenntarthatósági jelentéseknek komoly jelentőségük van. Az ENSZ ugyanis még 2015-ben határozott meg 17 fenntartható fejlődési irányelvet, amelyektől a nemzetközi szervezetnél azt remélik, hogy a 15 év alatt sokat javíthat a Föld helyzetén. A vállalkozások számára a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég és az ENSZ Global Compact a fenntarthatósági célok mátrixában olyan üzleti lehetőségeket gyűjtött össze, amelyekkel azok segíthetnek a kitűzött 17 irányelv megvalósításában. A fenntarthatósági jelentésekre azért van szükség, hogy minden érintett tisztában legyen azzal, hol tart a kijelölt úton.

A legnagyobb 200 magyar vállalat 80 százaléka készít éves fenntarthatósági jelentést, ám ezeknek mindössze 5 százalékát hitelesítették. A WWF 2015-ben feltárta, hogy a legnagyobb 60 magyar társaságból mindössze kettőnek van éghajlatvédelmi stratégiája, hatnak számszerűsített CO2 kibocsátási célja. A légiközlekedésben, a mezőgazdaságban, a banki és biztosítási szektorban, a dohányiparban például egyetlen cégnek sincs megfogalmazott éghajlatvédelmi stratégiája, sem CO2 kibocsátás csökkentési menetrendje. Összességében a vállalatok ötöde elkötelezett vezetői szinten az éghajlatváltozás elleni küzdelem iránt. Könnyen lehetne nagy változást elérni e téren, hiszen a külföldi anyacégek 90 százaléka készít fenntarthatósági jelentést, amit a magyar leánycégeknek csak át kellene venniük.