Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lassú a digitalizáció a kintlévőségek kezelésében

Az európai vállalatok mindössze 18%-a küld digitális fizetési felszólításokat, Magyarország az átlagnál előrébb tart a folyamatban.

Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya kimutatta, hogy a digitalizáció csak lassan hódít teret a késedelmes kintlévőségek kezelésének területén. Míg a megkérdezett 3400 európai vállalat 49%-a saját folyamatait erősen digitalizáltnak tartja, csupán a cégek 18%-a küld késedelmesen fizető ügyfeleinek digitális felszólítást.

A kutatás kimutatta, hogy Magyarországon a folyamat némileg előrébb tart az európai és a regionális átlagnál egyaránt. A megkérdezett magyarországi vállalatok 55%-a tartja saját folyamatait erősen digitalizáltnak, ám mindössze 19%-uk küld teljesen digitális fizetési felszólításokat, valamilyen célszoftver segítségével emailben vagy SMS-ben.

Somodi Bernadett, az EOS Magyarország marketing igazgatója kiemelte, hogy a digitalizáció eszközeit nem használó cégek komoly előnyöktől esnek el versenytársaikkal szemben: „A megkérdezett szakemberek 42%-a gondolja úgy, hogy a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38%-uk szerint pedig a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása. Ezzel szemben csupán a vállalatok 11%-a érzi úgy, hogy a digitalizáció nem javítana semmit a kintlévőség-kezelés hatékonyságán. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az idén több szolgáltató is bevezette a mobillal vagy kártyával gyorsan fizethető e-számlát, amire a fiatalabb generáció fogékonynak mutatkozik. Az EOS Csoport stratégiája kiemelt területként kezeli a digitalizált kintlévőség-kezelést, amiben cégcsoportunk európai szinten úttörő szerepet tölt be” – jelentette ki a szakértő.

Somodi Bernadett – Marketing igazgató – EOS Magyarország