Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Innovációból is jól jön egy kis hazai

A 100 százalékban magyar árpából készülő Soproni után itt a kizárólag hazai meggyet és bodzát tartalmazó Soproni Radler. A HEINEKEN Hungária magyar beszállítókra építő üzletpolitikája nem csupán a hazai alapanyagokra terjed ki, hanem az egyéb szolgáltatásokra és az innovatív technológiákra is. A vállalat összes beszállítóinak jelenleg 85 százaléka magyar, arányuk tovább nőhet a jövőben – hangzott el a társaság beszállítói együttműködések témában megrendezett fórumán.

Tavasszal kerülnek a boltokba azok a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler, alkoholos és alkoholmentes sörök, amelyekhez kizárólag Magyarországon termett meggyet és bodzavirágot használ fel a HEINEKEN Hungária. A hazai beszállítók előnyben részesítése az új Radlereknél logikus folytatása volt annak az üzletpolitikának, amely immár két éve, 2016 januárja óta írja elő a hazai árpa kizárólagosságát Magyarország legnépszerűbb sörében, a Soproni Klasszikusban.

Beszállítók és nagyvállalatok egymásra vannak utalva a hazai piacon, ám kettejük együttműködését a gazdasági környezet is befolyásolja. Ezért érdemes ezt az együttműködést háromszögesíteni, a kormányt is bevonva. Közös érdekünk, hogy minél több magyar beszállító, minél nagyobb hozzáadott értéket képviselve kerüljön be a nagyvállalatok beszállítói láncába” – fogalmazott José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója. Hozzátette azt is, hogy az ágazati és a kormányzati szervezetekkel együttműködve szeretnék tovább erősíteni a hazai vállalkozások pozícióját a cég beszállítói láncában, lehetőség szerint tovább növelve részarányukat.

Erről José Matthijsse azon a rendezvényen beszélt, amelyen a HEINEKEN Hungária a hazai beszállítók helyzetbe hozásának lehetőségeit vitatta meg a kormányzat, az érdekképviseleti szervek, továbbá legfontosabb beszállítóinak képviselőivel. Az eszmecserén Nagy István, az agrártárca parlamenti államtitkára elmondta: „A magyar kormány – a kis és középvállalkozások mellett – a hazai gazdaság fontos, nélkülözhetetlen szereplőiként tekint a nemzetközi nagyvállalatokra. Ezek nem csupán segítenek kijutni a magyar vállalkozásoknak az európai piacokra, hanem egész szektoruk modernizációját is előmozdítják. Azok a hosszútávú együttműködések, amelyeket a magyar vállalkozások a nagyvállalatokkal kialakítanak, biztosítják azt a biztonságot és stabilitást, ami elengedhetetlen a fejlődésükhöz.”

A HEINEKEN Hungária nem pusztán az alapanyagokat szerzi be Magyarországról, a cég beszállítói kapcsolatai ennél jóval tágabb körre terjednek ki. A vállalat összes beszállítóinak 85 százaléka magyar, ami azt jelenti, hogy például a belföldi és részben a külföldi szállítást is hazai fuvarozócégek végzik. A soproni Kovács Trans 2000 Kft. – amelynek vezetője szintén jelen volt a megbeszélésen – 1990 óta partnere a HEINEKEN-nek, részben ennek a hosszútávú együttműködésnek köszönhetően tudott egyszemélyes vállalkozásból 33, korszerű kamionból álló flottát építeni. Ugyancsak magyar beszállítótól, a Flowsystems-től származik a sörfőzésnél alkalmazott innovatív technológia: például a Soproni Óvatos Duhaj hidegkomlózásához használt komlórakéta. De ebbe a kategóriába sorolandó a céges autóflottát működtető, felhőtechnológián alapuló flottaüzemeltető rendszert biztosító feltörekvő hazai start-up, a Vemoco is.

Mintaértékűnek tartom azt a beszállítói politikát, amit a HEINEKEN megvalósított Magyarországon az elmúlt évtizedekben. Hosszútávú együttműködéseket alakítottak ki magyarországi vállalkozásokkal tevékenységük szinte minden területén, ezzel pedig a feldolgozott, hazai innovációt is tartalmazó termékek piacra jutását segítették elő” – mondta el a fórumon Éder Tamás, a Nemzeti Agrárkamara Élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

A HEINEKEN Hungária 1990 óta építi tudatosan a beszállítói kapcsolatait Magyarországon. A vállalat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ne csak az alapanyagokat szerezzék be magyar vállalatoktól, hanem a magas hozzáadott értéket képviselő, innovációt tartalmazó termékeket és szolgáltatásokat is.