Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A minőségi ételek mellett a jó kávé is fontos a vendégeknek

A kávé évszázadok óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban. A jó espresso, a könnyű cappuccino vagy a frissítő jegeskávé mára a mindennapjaink részévé vált, a reggeli rituálénk kulcseleme, vagy éppen a délutáni pár percnyi kikapcsolódás legfőbb kelléke. Egy friss kutatás szerint azonban hosszú évek „statisztaszerepét” követően, a kávénak a vendéglátásban is újra fontos kulcsszerep jut. A hazai éttermi kávéfogyasztásról a Nespresso 1000 fő megkérdezésével készített reprezentatív kutatást.

A kutatás tanulsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét – többségük ráadásul napi rendszerességgel. A hazai átlagnak a napi két csésze forró ital számít. Érdemes megemlíteni, hogy a magyar lakosság kevesebb mint fele jár csak rendszeresen étterembe, többségük (93 százaélkuk) havonta vagy még ritkábban. A látogatások fő célja a kiemelt családi vagy baráti események megünneplése, illetve a kikapcsolódás és szórakozás.

A felmérésben adott válaszokból egyértelműen látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 százalék) igényli a jó minőségű kávét; ötödükkel már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt. Valószínűleg ezek a rossz tapasztalatok is közrejátszanak abban, hogy a válaszolók ötöde úgy gondolja, a vendéglátóhelyeken felszolgált kávé minőségén lenne mit javítani.

A vendéglátásban is jól látható pozitív elmozdulás tapasztalható a minőségi kávéfogyasztás felé – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője. – A fogyasztói igények az iparágat is változásra serkentik. A mi eladásaink is bizonyítják, a HORECA szektor is reagál ezekre az igényekre, egyre több vendéglátóhely választ állandó, magas kávéminőséget biztosító kávégépeink, illetve a különleges termőhelyekről származó kávéink közül, és a különböző tejes kávéreceptjeink is egyre népszerűbbek.”

Az éttermi kávékínálat fontosságát tükrözi az az adat is, hogy a gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani a fogások után. Természetesen a jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerűbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzően eszpresszót, 14 százaléka cappuccinot, 13 százaléka pedig hosszú kávét fogyaszt. A különlegesebb tejes kávétípusok – mint pl. a latte macchiato vagy a jegeskávé – a 18-24 éves korosztály körében népszerűbbek az átlagosnál. Bár, ahogy a fenti szám is mutatja, a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is. Így a különleges termőhelyekről származó kávék – mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb.

A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket egyaránt kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon kevesebb, mint felük jelölte meg fő okként a nedű élénkítő hatását. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeintartalommal.

A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.