Vonzó a fenntarthatóság a higiénia terén is
Az Y generációhoz tartozó fiatalok 73 százaléka többet költene fenntartható megoldásokra a higiénia terén is. A vendéglátó és szállodaipari szolgáltatók versenyképessége a fenntartható, „zöld” higiéniai megoldásokon is múlik.
Budapest – 2019. december 16. Kutatások szerint a most munkába álló huszonévesek eltérő elképzelésekkel és elvárásokkal rendelkeznek nem csak a munkahelyük kiválasztásakor – amely esetben szintén a fenntarthatóságot szem előtt tartó cégeket preferálják – hanem a higiéniát illetően is. A Nielsen piackutató adatai1 szerint e generáció 73 százaléka hajlandó lenne többet fizetni a fenntartható árukért és szolgáltatásokért ezen a területen is. A fenntarthatóság üzenete a versenyképesség megőrzésének egyik faktora lehet a fiatal generáció tagjait kiszolgáló vállalkozások számára is.
Több kutatás is hangsúlyozza, hogy mennyire fontos szempontként fogalmazódik meg az egészséges táplálkozás, társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság az egyre nagyobb vásárlóerővel rendelkező millenniumi generáció vásárlási döntéseiben. Olyan termékeket és szolgáltatásokat keresnek, amelyek teljesítik a fenntarthatósági irányelveket, például az erőforrások felelősségteljes felhasználása terén, a „tervezés, csökkentés, újrafelhasználás és újrahasznosítás” elvet. Ahhoz, hogy egy cég meg tudjon felelni ezeknek, a teljes ellátási láncában át kell gondolni a termékek tervezésének és gyártásának folyamatát. Ez igaz a professzionális higiénia területére is.
Versenyképesség: fenntarthatóságot szem előtt tartó partnereken is múlik
Ha a higiéniai termékek végfelhasználóinak teljes körét nézzük, a felmérés szerint 66 százalékuk szintén hajlandó lenne többet áldozni fenntarthatóbb árucikkekre és szolgáltatásokra1, amelyek például kevesebb energia, víz felhasználásával, illetve káros vegyi anyag felhasználása nélkül készülnek, egyben érvényesítik az újrafelhasználás szempontját is. A legtöbb vendéglátóegységben, étteremben, hotelben vagy akár stadionokban, közintézményekben és persze a munkahelyeken, irodákban nagy mennyiségben használnak különböző professzionális higiéniai termékeket a tisztítószerektől, a mellékhelyiségekben található kézmosószereken és papíradagoló kézhigiéniai eszközökön keresztül. Hosszabb távon a versenyképesség megőrzésének egyik feltétele is lehet, hogy a professzionális higiénia területén is olyan partnerrel dolgozzon egy vállalat, amely a fenntarthatóságban is élen jár.
Papírtakarékos szalvétaadagoló, zsugorodó folyékony szappan flakon és szalmából készülő papírzsebkendő
A mérsékelt fogyasztást elősegítő szalvéta adagoló, takarékos kéztörlőpapír adagoló, vagy a kevesebb hulladékot termelő, használat közben összezsugorodó folyékony szappan flakon; csak néhány olyan példa, ahol a higiéniai termékek fenntarthatóság terén jól teljesíthetnek.
Az Essity, a TORK gyártója, – a professzionális higiéniai termékek globális piacának vezetőjeként – olyan megoldásokat dolgoz ki és alkalmaz, amelyek hatékonyabban használják fel az erőforrásokat és fenntartható nyersanyagforrásokra támaszkodnak a gyártás során is, mégsem hiányzik belőlük a minőség és praktikum.
Ilyen zöld és egyben a versenyképességet növelő, költségtakarékos megoldást nyújt a vendéglátó és szállodaipari szolgáltató partnerek számára a papírfelhasználást akár 40 százalékkal mérséklő Tork SmartOne® toalettpapír rendszer, az akár 25 százalékos megtakarítást lehetővé tevő Tork Xpressnap® szalvétaadagoló, vagy az ipari tisztítás során az oldószerigényt 40 százalékkal csökkentő excelCLEAN® tisztítókendő. Emellett a cég kiemelt innovációját jelentik a szalmából készült rost felhasználásával készülő papírtörlők, papírzsebkendők is.
A fenntartható forrásból származó nyersanyagok kiegészítve a hatékony erőforrás-felhasználással jelentősen hozzájárulnak mind a gyártó cégek, mind a kereskedelmi szolgáltató partnerek, illetve a környezettudatos vásárlók ökológiai lábnyomának csökkentéséhez.
1 Source: Nielsen Global Sustainability Report, 2015.