Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vacsora gombnyomásra

Több mint 120 000 adag ételt rendeltek összesen a Simple alkalmazáson keresztül 2017-ben – derül ki az OTP Mobil adataiból. Az alkalmazás  több mint 60 000 tranzakciót regisztrált, elsősorban fővárosi vendéglátó egységekből. A legtöbb rendelés decemberben történt, a legnépszerűbb étel pedig a pizza volt.

Egyre népszerűbb az online ételrendelés Magyarországon is, a magyarok 49%1-a használ valamilyen online platformot arra, hogy ebédjét, vacsoráját házhoz szállíttassa. Az interneten történő ételrendelés a harmadik legnépszerűbb online tranzakciós tevékenység hazánkban. A vásárlási hajlandóság növekedését támasztják alá a Simple alkalmazás számai is – míg az applikációban 2016-ban 21 818 rendelést regisztráltak, addig ez a szám 2017-ben már 62 681 volt.

Budapest még mindig vezet

A tavalyi évben összesen 122 406 adag ételt értékesítettek a Simple alkalmazás segítségével az ország különböző pontjain. Emellett több mint 37 893 adag feltétet és 10 041 adag köretet is rendeltek az applikáción keresztül. Továbbra is Budapest és környéke a legnépszerűbb, hiszen a rendelések 79,79 százaléka valamelyik fővárosi vendéglátóegységbe irányult. A legnépszerűbb időszak az utolsó negyedév volt, a rendelések harmadát ezekben a hónapokban intézték a Simple alkalmazáson keresztül. Napszak szempontjából egyértelműen a délutáni és az esti órák vezetnek, a rendelések kétharmada ebben a két időszakban történt.

Pizzát pizzával

A magyar fogyasztókat vagy különleges vonzalom fűzi az olasz nemzeti ételhez, vagy egyszerűen csak a pizza a legkézenfekvőbb megoldás, ha ételrendelésre adják a fejüket. Mindenesetre az OTP Mobil adatai szerint közel 37 ezer darab, Simple alkalmazáson keresztül leadott rendelésben szerepelt legalább egy darab pizza is, ami azt jelenti, hogy ez volt a legnépszerűbb meleg étel opció a vizsgált időszakban. A hawaii pizzát kedvelik leginkább a felhasználók, ebből a típusból nagyjából 1500 darab fogyott.

Mobilon, egyszerűen, gyorsan

Ahogy az online vásárlás egyre népszerűbb a magyar lakosság körében, úgy törnek fel az egyéb vásárlási alternatívák is, mint például a mobiltelefonos megoldások. A Mastercard² reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a megkérdezettek 57 százaléka szívesen teljesítene a bankkártyáján kívül mobillal is fizetéseket. A  felmérésben résztvevők az alkalmazások tekintetében a kényelmet, a gyorsaságot és az egyszerű használatot emelték ki, 72 százalékuknak még semmilyen rossz tapasztalata nem volt ezekkel a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Mindezt az OTP Mobil adatai is alátámasztják, hiszen a Simple alkalmazáson keresztül indított vásárlások forgalma a duplájára, száma pedig a háromszorosára emelkedett 2017-ben az előző évhez képest. A vállalat a forgalom növelését számos akcióval is támogatja, a márciusi időszakban különböző kuponokat tesz elérhetővé az ételrendelések kapcsán.

1 Forrás: Nielsen Globális összekapcsolt kiskereskedelmi felmérés (2016)

2 Forrás: Mastercard Impact of Innovation