Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Újabb trolifejlesztésbe kezd a BKK

Újabb trolifejlesztésbe kezd a BKK – új kapcsolat jöhet létre Zugló és a belváros között

A fővárosi trolibuszhálózat-fejlesztéshez kapcsolódva jelentős felsővezeték-építési és -felújítási munkák valósulnak meg a XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban. Az úgynevezett állatkerti deltának köszönhetően fejlődik és korszerűsödik a budapesti trolibusz-infrastruktúra, valamint hosszabb távon új lehetőségek nyílnak a fővárosi trolihálózat bővítésében. A beruházáshoz kapcsolódó előkészítő munkák január 13-án, hétfőn kezdődnek.

A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, ezért – kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez – többek között a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét.

A trolibuszhálózat-fejlesztés szerves részeként a XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban új felsővezeték-szakaszok épülnek a már meglévők korszerűsítése mellett, és infrastrukturális fejlesztések is megvalósulnak tervezetten az Európai Unió IKOP Plusz-1.1.0-23 programjának finanszírozásával. Mivel a támogatási szerződést a magyar állam még nem kötötte meg a BKK-val, a kivitelezést a Fővárosi Önkormányzat előfinanszírozza. A hálózatbővítésre, valamint a kapcsolódó korszerűsítési munkák elvégzésére csaknem hét hónap áll rendelkezésre.

Indul a munka, ideiglenes változásokra készüljenek az arra közlekedők

A projekt előkészítő munkái január 13-án, hétfőn kezdődnek. Többek között idetartoznak a szegélykorrekcióhoz és az oszloptelepítéshez kapcsolódó feladatok, valamint a Kós Károly sétány felüljáróin végzett anyagvizsgálat.

A kivitelezés később szükségszerűen ideiglenes forgalmi változásokkal – csúcsidőben sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással vagy lezárással – jár, és a munkák során lesz olyan rövid időszak, amikor a 74-es trolibusz terelve közlekedik. A beruházás előrehaladásáról és a változások pontos részleteiről a BKK folyamatosan tájékoztat.

Az állatkerti delta fejlesztése során a BKK

  • felújítja a trolibusz-felsővezetéket és új váltószerkezeteket létesít a Kacsóh Pongrác út, az Állatkerti körút és a Hermina út csomópontjában, továbbá
  • új felsővezetéket épít, amelynek köszönhetően a trolibuszok a Kacsóh Pongrác útról érkezve az Állatkerti körútra (valamint ellenkező irányban) is bekanyarodhatnak;
  • új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopokat telepít, egyúttal kicseréli a lámpatesteket és a -karokat is, hogy korszerűsítse a közvilágítást, és egységes utcaképet alakítson ki;
  • többfunkciójú oszlopokat helyez el, hogy minél kevesebb foglalja el a közterületet;
  • olyan irányt és magasságot határozott meg a trolihálózat nyomvonalának a kialakításakor, amely a meglévő fákat csak kismértékben érinti, és a szükséges munkák nem károsítják a zöldfelületet.

A fejlesztéskor megvalósuló közvilágítási, szegély- és forgalomtechnikai korrekciók komplexen segíthetik az arra közlekedőket. A beruházás nem csak a XIV. kerület közlekedésére lehet jelentős hatással: a Kacsóh Pongrác úti–Állatkerti körúti „kanyar” lehetőséget ad arra, hogy a BKK később továbbfejlessze és -bővítse a trolibuszhálózatot. Az esetleges változásokról a BKK kerületi és társadalmi egyeztetést is indít majd.

A felsővezeték-hálózat fejlesztésével a BKK biztosítja, hogy a mai hálózaton nagyobb megbízhatósággal közlekedjenek a trolibuszok, valamint az önjáró képességüket olyan területeken hasznosítsák, ahol nincs felsővezeték. A fővárosi trolibuszhálózat-fejlesztési projektek így valósíthatók meg a leghatékonyabban.

Új járművek, új vonalak – így zajlik a troliközlekedés megújítása és bővítése

A dinamikusan fejlődő európai nagyvárosokhoz hasonlóan Budapest is nagy hangsúlyt fektet a trolifejlesztésekre. A meglévő hálózat bővítése mellett – megfelelő pénzügyi forrás rendelkezésre állása esetén – több új trolivonalat is kialakítana. A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolihálózat teljes hossza

  • 2026 végéig csaknem 190 kilométerre,
  • 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet.

Tehát a következő években a BKK új vonalakat létesítene a főváros több részén, illetve a meglévőket hosszabbítaná meg. Ennek érdekében

  • a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál új felsővezeték-szakaszok épülhetnek;
  • egyelőre tesztüzemben zajlik a 75-ös trolivonal meghosszabbítása Kőbánya központja felé, valamint
  • a zuglói 74A vonal meghosszabbításának – és így az új 81-es troli kialakításának – előkészítéséhez kapcsolódva a BKK társadalmi egyeztetést indított.

Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta. A BKK megteremtette a lehetőségét annak, hogy ha rendelkezésre állnak a szükséges források, korszerű, környezetbarát, alacsonypadlós trolibuszok érkezzenek a fővárosba.

A tervezett fejlesztéseknek köszönhetően egyszerre válhat zöldebbé, mindenki számára kényelmesebbé és még inkább hozzáférhetővé a budapesti közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!