Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Újabb növekedési hullámra számít a Technogym az otthoni fitneszberendezések piacán

Az otthoni fitneszeszközök piaca 2008 óta folyamatosan bővül

Hogy milyen változásokat hoz az energiaválság a hazai fitneszgépek piacára, azt egyelőre még nem lehet megjósolni. A világ egyik vezető, csúcskategóriás fitneszeszköz gyártója, a Technogym ugyanakkor azzal számol, hogy tovább nőhet az otthoni felhasználásra szánt gépek kereslete – derült ki a márka hazai showroom-jának szerdai megnyitóján.

A prémium fitneszeszközöket gyártó olasz cég magyarországi képviselete Budapesten, a III. kerületben nyitotta meg exkluzív showroom-ját, ahová a magáncélú és az üzleti vásárlókat is szívesen várják. „Az otthoni szegmens 2008-ban a gazdasági világválság idején kezdett el felfutni. Legutóbb pedig a pandémia éveiben bővült jelentősen a lakossági felhasználásra eladott fitnesz eszközök piaca, Magyarországon megduplázódott az otthoni szegmens értékesítési volumene” – árulta el Nagy Tamás, a Technogym sales managere.

A szakember kiemelte, hogy a covid alatti lezárások miatt a magyarok alapvetően futópadokat, elliptikus trénereket, teremkerékpárokat és erősítő berendezéseket (multifunkciós eszközöket és szabad súlyokat) vásároltak privát felhasználás céljából. Mindemellett látványosan megnőtt az egyedi dizájnnal rendelkező kompakt és a piacon egyedülálló funkcionális edzőszett, a Technogym Bench iránti kereslet. A Technogym tapasztalatai szerint a magyar felhasználók körében egyre népszerűbbek a digitális megoldásokat felvonultató fitneszgépek.

Rövidebb nyitvatartás

Az energiaválság miatt várhatóan sok fitneszterem kényszerülhet majd arra, hogy korlátozza a nyitva tartását, de az is lehetséges, hogy hosszabb-rövidebb időre inkább a bezárás mellett döntenek, hogy valahogyan mérsékelni tudják a magas rezsiköltségeket. „Valószínűsíthető, hogy ebben az időszakban azok a szolgáltatók tudják majd megőrizni a vendégkörüket, amelyek prémium szolgáltatásokat nyújtanak, illetve még jobban előtérbe kerülhet az eszközparkjuk minősége, tudása digitális megoldásai és kiegészítő lehetőségei. Manapság egyre több felhasználó igényli, hogy edzésadataik és a fontosabb tartalmak menthetőek és elérhetőek legyenek okostelefonjukon”– hangsúlyozta Nagy Tamás.

Közösségi élmény

Idehaza körülbelül 2500-3000 különböző típusú és nagyságú edzőterem működik. A munkavállalókat, az edzőket és a kiegészítő személyzetet figyelembe véve ez a szegmens közel 40 ezer embernek ad munkát. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogyan fogja tudni átvészelni a rezsiköltségek emelkedésével járó helyzetet ez a szektor. „Az otthoni és az edzőtermi edzést nem érdemes egymással szembeállítani, hiszen mindkét esetben teljesen eltérő élményről beszélhetünk. Az otthoni edzés nehezen tudja például pótolni a közösségi élményt, éppen ezért sokan fitneszklubba is járnak, és otthon is edzenek” – tette hozzá a Technogym sales managere. Éppen ezért elképzelhető, hogy az energiaválság idején menekülőutat jelenthet az edzőtermek számára, ha a vendégeik számára otthoni edzéssel és digitális megoldásokkal kiegészített hibrid edzéslehetőséget ajánlanak, valamint egyéb kiegészítő szolgáltatásokat vezetnek be a hatékonyabb működés érdekében.