Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

Sorozatban huszadik alkalommal utasította maga mögé autóipari vetélytársait a világ legrangosabb márkaérték-elemzésén a Toyota. A japán vállalat a Best Global Brands 2023 ranglistán megtartotta a tavaly megszerzett, rekordot jelentő helyezését, rajta kívül csak két autógyártó tudott beférni a legjobb 10-be.

A vezető márkatanácsadó szervezet, az Interbrand november 21-én kiadott, 2023-as Global Best Brands ranglistáján a Toyota áll a hatodik helyen (immár második éve), megelőzve többek között a hetedik helyezett Mercedest és a kilencedik BMW-t. Rajtuk kívül csak egyetlen autógyártó, a 12. helyezett Tesla jutott be a legjobb 20 közé. A teljes 100-as listán feltűnik még néhány autógyártó jócskán elmaradva az élmezőnytől: a Honda (27.), a Hyundai (32), az Audi (45.), a Porsche (47.), a Volkswagen (50.), a Ford (51.), a Nissan (63.), a Ferrari (70.) és a Kia (88.).

A Toyota, amely 2004 óta stabilan vezeti az autóipari szereplők rangsorát, márkaérték terén idén soha nem tapasztalt magasságokba emelkedett: az elemzés szerint immár eléri az 64,504 milliárd dollárt (22,48 billió Ft), ami 8 százalékos emelkedést jelent az egy évvel ezelőtti és 213 százalékos növekedést a tíz évvel ezelőtti szinthez képest.

Több, egymással összefüggő tényezőnek tulajdonítják a Toyota jó szereplését az Interbrandnél: a legfontosabb az igények széles spektrumát lefedő, a városi miniktól a sportautókon át a luxusterepjárókig terjedő változatos modellpaletta. Szintén a siker egyik kovácsa szerintük, hogy a vállalat sok és sokféle környezetbarát autót gyárt: a szinte minden modellhez elérhető takarékos öntöltő hibrid hajtás mellett ma már sok Toyota létezik plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos hajtáslánccal is, ami új szegmensekben erősíti a világ mintegy 170 piacán jelen lévő márka jelenlétét. De említést érdemelnek a folyamatosan fejlődő mobilitási szolgáltatások (például a Kinto), illetve, hogy a gyári Gazoo Racing csapat sikeresen szerepel a motorsport több ágában a legmagasabb szinten, ami nem csak a márka ismertségét növeli, de felgyorsítja az innovatív technológiák sorozatgyártásba történő bevezetését is.

Az autómárkák értékének 9 százalékos átlagos emelkedése szembe megy a trenddel, ugyanis a világ 100 legértékesebb márkája közül sok stagnált idén. A táblázatban szereplő összes márkaérték növekedési üteme a tavalyi 16 százalék után 2022-re jelentősen, 5,7 százalékra lassult, így a márkák összértéke a 2022-es 3,1 billió dollárról mindössze 3,3 billió dollárra (kb. 1,15 billiárd forint) tudott emelkedni.

24 éve minden évben elkészíti az Interbrand a rangos Global Best Brands tanulmányt, amely hagyományosan három szempont szerint rangsorolja a különböző ágazatokat képviselő globális márkákat. Az első a márka termékeinek vagy szolgáltatásainak pénzügyi teljesítménye, a második a márka szerepe az ügyfelek döntési folyamatában vásárláskor, a harmadik pedig a márka versenyképessége és a márkahűség kialakításának képessége, valamint a vállalat ereje a jövőbeli jövedelmének biztosítása szempontjából. Idén nem történt változás tavalyhoz képest az első hat helyen, a listát sorrendben az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Google, a Samsung és a Toyota vezeti, megelőzve olyan márkákat, mint a Coca-Cola, a Nike, a McDonald’s, a Disney, vagy a Facebook, amely idén meglepetésre kikerült a legjobb 20-ból.

Fotók: Toyota, Drive.com.au, FXSSI

Infografika: Interbrand.com

További részletek az Egyszer már láttam autót pont hu oldalon