Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tiltólistás időrabló vagy egyre inkább hasznos oktatási eszköz a tiktok platform?


A TikTok népszerűsége az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiko diákok több, mint 6%-a szerint a rövid videókat a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát az oktatási céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.

Idegen nyelv, pénzügyi ismeretek, matematika, biológia, történelem, idegen kultúrák – csak néhány azokból a témakörökből, izgalmas videókat láthatunk a közösségi felületen. A videók között rálelhetünk Petőfi Sándorra, aki saját életéről tanít, egy 84 éves holokauszttúlélő néni az auschwitzi haláltáborbeli időket meséli el a videókban, de hasznos matek-tippeket, izgalmas fizikai és kémiai kísérleteket, sőt, autóvezetési tananyagokat is találunk a csatornák között.

A felnőttek többsége még mindig szkeptikus

Ennek ellenére, a magyar felnőttek döntő többsége, így a szülők is, egyelőre tartózkodóak a platformmal kapcsolatban. Ennek az oka van, hogy a TikTok bugyuta táncikálós videókkal indult annak idején, és sokakban rögzült ez a kép.

„ Mára azonban az építő jellegű tartalmak és a minőségi szórakoztatás vette át az uralmat, valamint a TikTok egyre szigorúbban szűri a káros vagy nem gyermekeknek való videókat is. Sokan nem tudom, de az alkalmazásban szülői korlátozó funkció is van, beállíthatjuk, hogy mit ne dobjon fel a feed, de azt is, hogy mennyit pörgetheti az app-ot naponta ” – árulta el Soós Dávid, a TikTok Production tulajdonosa

Társadalmi szerepvállalás a TikTok-on

A TikTok Production azt tűzte zászlójára, hogy megmutassa, a platformot értéképítésre is használhatjuk. Nem titkolt céljuk, hogy a felnőttekhez is közelebb hozzák ezzel a TikTok-ot, hiszen a gyerek egy jól tájékozott, tikokozó felnőtt a sajátjának is könnyebben eligazodni a közösségi média útvesztőiben. Minden hónapban újabb társadalmi szerepvállalás mellett elkötelezettek publikálnak, mindig egy-egy sokakat érintő problémát boncolgatva. A videók narrációjára biztosan sok ember felkapja majd a fejét, hiszen maga Kautzky Armand is az ügy mellett állt. rendszeresen forgatnak majd egy-egy nonprofit szervezetnél is, hogy ezzel népszerűsítsék a munkájukat, az első ilyen helyszín a Rex állatotthon lesz.

Korunk népbetegsége: a bullying

A kampány első videójának témája az iskolai bántalmazás. Az UNICEF Magyarország felmérése szerint a helyzet rosszabb, mint azt gondoltuk volna: a magyar tizenévesek 85%-a már legalább egyszer megtapasztalta az iskolai erőszakos formáját.

„ Én vagyok erre a tökéletes élő példa: mindkét oldalon ott voltam gyerekként, bántalmaztak is, de én is voltam bántalmazó. Sokszor váltottam iskolát, ezért általában én voltam az új gyerek, akit szivatni kellett, egy idő után pedig átestem a ló túloldalára. Piszkáltak a nevem miatt is, az anyagi helyzetünk miatt is. Rossz volt az is, amikor engem bántottak, de a másik oldal is nagyon rossz volt. A bullying a mai világban inkább elharapódzott, hiszen már digitálisan is áldozataivá válhatnak a gyerekek. Sajnos a TikTok-on is jól látható, hogy amint több emberhez elérsz, megszaporodnak a negatív visszajelzések, ezeket meg kell tanulni kezelni már kiskorban is” – árulta el Soós Dávid, a TikTok Production tulajdonosa. Hozzátette, az akcióval más cégeket is arra buzdítanak, hogy bátran kiálljanak a bullying ellen!