Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tanulás 2.0 – így fejleszthető a Z generáció

Táblagép, alkalmazások, online jegyzetek és tanfolyamok – a Z generáció tanulási szokásai jelentősen átalakulnak. A hagyományos tankönyvek persze nem tűnnek el az oktatásból, de az ingyenes mobil alkalmazásoknak és e-learning tananyagoknak köszönhetően a tanulás is beköltözik az online térbe.

A digitális, online is elérhető megoldások egyre inkább előtérbe kerülnek a hagyományos, könyv alapú tanulással szemben. Nem véletlen tehát, hogy ma már egyre több iskola alkalmaz táblagépeket oktatási eszközként, és a tervek szerint jövőre egy digitális kísérleti program részeként mintegy húszezer ötödik osztályos diák kaphat tankönyv helyett tabletet, miközben elkezdik a tanárok digitális képzését is.

„Egy friss kutatás szerint ez a generáció az életének felét már online éli, ez azonban együtt jár azzal, hogy a szórakozáson és a kapcsolatépítésen túl a tanulás is szép lassan beszivárog az online térbe. A látványos vizuális elemekkel kiegészített tanórák, és a kézzelfogható, gyakorlati példák rendkívül fontosak ennek a generációnak, ez köti le leginkább a figyelmüket, és így tudják legkönnyebben megjegyezni az új ismereteket” – mondta el Fauszt András, az ingyenes e-learning képzéseket nyújtó e-Palatábla Alapítvány elnöke.

Telefonnal tanulni? Igen, lehetséges!

Az iskolákban egyelőre kevésbé, otthon viszont egyre inkább laptopon és telefonon tanulnak a diákok. Éppen ezért ma már egyre több ingyenesen elérhető alkalmazás és online tanfolyam áll rendelkezésre, a nyelvtől elkezdve a történelmen át, egészen a matematikáig. Ezek a letölthető alkalmazások és online tanfolyamok egy plusz forrást biztosítanak azoknak a diákoknak, akiknek nem elegendőek a tanórán hallottak. Az érettségi vagy felvételi előtt állóknak pedig jó lehetőség a gyakorlásra, a tananyag átismétlésére vagy mélyebb elsajátítására. A digitális eszközök „okos” használata tehát nagy segítséget jelenthet a tanulásban.

A Z generáció már a digitalizált világba született: anyanyelvi szinten sajátítják el a digitális eszközök használatát, és az online térből szerzik be az információkat, méghozzá többnyire szüretlenül. Ebből következően teljesen átalakul a szülők, tanárok, szakemberek felelőssége a nevelés, oktatás tekintetében” – hívta fel a figyelmet Nyáriné dr. Mihály Andrea pszichiáter. „A mi felelősségünk, hogy egyrészt megtanítsuk gyermekeinket a digitális eszközök felelős használatára, és azokra a módszerekre, amelyekkel képesek lehetnek kiválogatni a hasznos és hiteles információkat. Másrészt, ha igazán hatékonyan akarjuk őket fejleszteni, be kell lépnünk az ő világukba. Meg kell értenünk és meg kell tanulnunk azt a nyelvet beszélni, amelyet a legjobban értenek, az ő csatornáikat kell használnunk, legyen szó akár az ismeretek, értékek átadásáról, akár a felelősségtudatuk fejlesztéséről” – hangsúlyozta a szakember.

A mai tinédzserek nem szeretik az egyhangú, unalmas dolgokat, folyamatosan keresik az újabbnál újabb digitális eszközöket, megoldásokat, miközben fontos számukra a kényelem is, hogy a saját időbeosztásuk és tempójuk szerint szórakozva tanulhassanak. „A www.epalatabla.hu oldalon elérhető e-learning matekérettségi felkészítő képzés összeállítása során mi magunk is arra törekedtünk, hogy egy látványos, interaktív felületet hozzunk létre, amely ébren tartja a tanuló érdeklődését. A látványvilágon túl azonban arra is érdemes nagy hangsúlyt fektetni, hogy az elméleti tanagyag gyakorlati alkalmazását, hasznát is megmutassuk a diákoknak. A matekérettségi felkészítő kurzus minden témaköre kitér ezért arra is, hogy az hogyan jelenik meg a mindennapi életünkben. Így sokkal kézzel foghatóbb, érthetőbb a tinik számára, hogy az iskola után hol lesz majd szükségük a matekra” – emelte ki Fauszt András.