Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Szurkolj a helyszínen! 2019-ben is lendületes növekedés várható az online utazási irodák piacán

Jó évet zártak tavaly az utazásaikat 100%-ban online értékesítő utazásszervező cégek, és 2019-ben is lendületes növekedés várható a szegmensben. A Focitour.hu sportutakra szakosodott utazási iroda szerint négy fő trend határozza meg 2019-ben a sportutazások piacát.

Bár Magyarországon jelenleg kevés az olyan utazási iroda, amin keresztül teljes utazási csomagot online megvásárolhatunk, az utazás az egyik legnépszerűbb termékkategória az e-kereskedelemben, és a harmadik legnépszerűbb az interneten gazdát cserélő „áruk” közül. A világ repülőjegyeinek 75 százalékát már online értékesítik, ezért a teljes csomagokat kínáló utazási irodák is jelentős növekedésre számítanak a következő években.

„A teljes utazási csomagokat értékesítő online utazási irodák piaci helyzete a közép- és kelet európai régióban egyre erősödik, elsősorban azok a cégek lesznek hosszútávon is sikeresek, amelyek egyedi üzleti modellel rendelkeznek, rugalmasak, ügyfélcentrikusak és képesek kielégíteni az ügyfelek egyéni kívánságait” – mondta el Egry Zoltán a Focitour.hu szakértője.

A fogyasztók személyre szabott szolgáltatásokat várnak

Azok az utazási irodák számíthatnak sikerre, amelyek képesek kielégíteni az ügyfelek különleges kívánságait (például nászutas szoba, tortarendelés a hotelbe, születésnapi meglepetés), valamint, amelyek nonstop elérhetők, mind a szervezés, mind pedig az utazás során. Fontos ugyanakkor, hogy az utasok a kiegészítő programokon keresztül is egyéni élményben részesüljenek, amelyek sportutak esetében lehetnek például helyi látnivalók, vagy az igen népszerű stadiontúrák.

Egyre nagyobb az igény a tengerentúli utakra (NHL, NBA, NFL meccsekre)

A magyar piacra jellemző, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a tengerentúli NBA, NFL, NHL meccsekre is.

„Tavaly százas nagyságrendben utaztak velünk az Egyesült Államokba NHL, NBA, vagy NFL meccsekre. Ennek megfelelően a Focitour.hu-nál kínálatunkat kibővítettük, így az már 3 NHL mérkőzést tartalmazó utazást tartalmaz New Yorkba, illetve Kaliforniába, amit meg lehet spékelni további NBA vagy NFL meccsekkel is” – teszi hozzá Egry Zoltán.

Egyre népszerűbb az olasz Serie A bajnokság

Amióta a külföldi befektetők pumpálják a pénzt az olasz csapatok újjáépítésébe, és játékosvásárlásokkal erősítik a Serie A minőségét (pl. Ronaldo egy nagy húzóerő a Juventus meccsekre), érzékelhetően nő a magyar szurkolók körében az első osztályú olasz bajnokság meccseinek népszerűsége. Bár 15 évvel ezelőtt hatalmas nevek szerepeltek az olasz bajnokságban, a hangsúly áthelyeződött a spanyol focira, most az angol bajnokság lett a leginkább vonzó, de ha ezen az úton haladunk tovább az olasz bajnokság hamarosan újra nagyon népszerű lehet.

Egyre megfizethetőbb az élvonalba tartozó külföldi futballmérkőzések látogatása

Egyre megfizethetőbb az élvonalba tartozó külföldi futballmérkőzések látogatása, összköltségek tekintetében azonban jelentős árkülönbségek mutatkoznak az év különböző időszakaiban. A Focitour.hu utazási iroda korábbi elemzése szerint februárban és márciusban lehet a legolcsóbban kihozni egy-egy európai sztárcsapat mérkőzésére történő kiutazást.