Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Piaci konzultációt hirdet a BKK

Egész Budapestre kiterjesztheti a Pay&GO fizetési szolgáltatást a társaság

A közbeszerzési eljárás első lépéseként előzetes piaci konzultációt indít a BKK az elektronikus jegyrendszer fővárosi megvalósításáról: a társaság a Budapest Pay&GO továbbfejlesztését és teljeskörű kiterjesztésének lehetőségét vizsgálja. Az egy éve bevezetett digitális fizetési szolgáltatással kapcsolatban nagyon pozitívak az eddigi tapasztalatok, indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül. A cél, hogy a BKK a potenciális beszállító partnerekkel egyeztetve minél megalapozottabb döntést hozzon a tervezett szolgáltatás kialakításáról.

Az elmúlt években a fővárosi közösségi közlekedésben is egyre több a modern technológiai megoldás, az ügyfelek előszeretettel használják a digitális értékesítési csatornákat – ilyen például a BudapestGO applikáció vagy a Pay&GO digitális szolgáltatás –, melyek részaránya a BKK értékesítésében idén már 30 százalék feletti.

“Világraszóló újítást” vezetett be a BKK/BKV a fehér bot napján – Látássérült szakértőinkkel átbeszéltük…

A BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO rendszer egyre népszerűbb. A szolgáltatás – amely ma a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A nemzetközi viszonylatban már évek óta alkalmazott eljárás során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

Akár az összes fővárosi járaton megjelenhet

A változó ügyféligényekre reagálva a BKK a közbeszerzési eljárás részeként július 8-án előzetes piaci konzultációt indít, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. A konzultáció célja a potenciális beszállító partnerekkel való szakmai egyeztetés, melyen a részvevők megismerhetik a BKK szolgáltatással kapcsolatos elvárásait, valamint egyeztethetik a rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos kérdéseket.

Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&GO rendszer bővítésére vonatkozóan.

A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegytípust. Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, a BKK számításai szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is.

Minden második Pay&GO-s vásárlás okoseszközzel történik

A Pay&GO indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát így vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.

A Budapest Pay&GO használatáról az alábbi linken lehet részletesen tájékozódni.

Budapesti Közlekedési Központ

Tudtad?