Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Parfümöt ajándékozott Roger Moore a népszerű rajzfilm magyar stábtagjainak

Szívmelengető klasszikus film tér vissza az Uránia moziba szeptemberben, a Budapesti Klasszikus Film Maraton keretében, ugyanis közel 50 év után először látható újra nagyvásznon a Hugó, a víziló című amerikai–magyar rajzfilm.

Az idén 110 éves magyar animáció hírnevét számos hazai mester öregbítette az évtizedek során. Tehetségük híre a világ minden tájára eljutott, nem meglepő, hogy a hatvanas évektől kezdve egyre gyakrabban keresték fel külföldi megrendelők is a budapesti Pannónia Filmstúdiót. Az ilyen jellegű munkák főként reklámok, tájékoztató jellegű kisfilmek voltak, amelyeket a magyar animációs művészek kreativitása és egyedi stílusa tett különleges, máig izgalmas alkotásokká.

Kevesen tudják, hogy a magyar animáció fellegvárában, a Pannóniában készült második egész estés film (az első Jankovics Marcell János vitéz című klasszikusa) is külföldi megrendelésre készült: az amerikai Fabergé nevű kozmetikai vállalat a filmiparba is be akart törni, ezért megalapította a Brut Productions nevű céget, amely mozi- és televíziófilmek gyártását tűzte ki célul. A cég első nagyjátékfilmjeként készült el a Hugó, a víziló című animációs film, amelynek producere a magyar származású, későbbi többszörös Emmy-díjas id. Robert Halmi volt, aki a gyártás nulladik lépéseként William Feigenbaum rendezőt azzal a feladattal bízta meg, hogy találja meg Európában a legprofesszionálisabb animációs műhelyt. Feigenbaum első útja Budapestre, a Pannónia Filmstúdióba vezetett, ahol – elmondása szerint – azonnal meggyőzte őt az ott dolgozó szakemberek humorérzéke, kísérletező bátorsága és mindenfajta stílusban való jártasságuk.

A film rajzi kivitelezése Graham Percy grafikái alapján kezdődött meg a legendás budapesti stúdióban, az amerikai rendező munkáját a később a Vili, a verébbel ismertté vált Gémes György segítette technikai rendezőként. Különleges pillanat volt, amikor a filmgyártás előkészítő tárgyalásakor ellátogatott Budapestre a Fabergé egyik részvényese, a későbbi James Bond-filmek sztárja, Roger Moore is, aki kölnit, púderes dobozokat és arcszeszt ajándékozott a Pannónia Stúdió dolgozóinak. A rajzfilm gyártása több mint két évig tartott, amely idő alatt 150 fő 150 ezer rajzot készített a filmhez, amelynek stílusára erős hatást gyakorolt a Beatles dalai alapján készült, 1968-as Sárga tengeralattjáró hippi-szecessziós látványvilága.

Az eredmény egy rendkívül színpompás, szürreális hangulatú, zenés animációs mozifilm lett, amely bár nemzetközi szinten nem vált átütő kasszasikerré, a filmrajongók körében máig keresett gyöngyszem. A rajzfilmfanatikusok leginkább a film látványvilágát emelik ki, amely egyes vélemények szerint a hagyományos Disney-féle stílus és Hieronymus Bosch bizarr festményeinek keveréke. Feigenbaum egy korabeli interjúban le is szögezte, hogy míg a Disney-filmekben mindig pasztellszínű háttér látható, a Hugó, a vízilóban törekedtek a figurák és a háttér harmonikus megjelenítésére, amely során a természeti képek is önálló életre kelnek a mozivásznon. A film rajzi stílusának megtervezésekor sokat merítettek az afrikai és keleti népek művészetének formavilágából is.

A film megtörtént eseményeken alapul: a Zanzibár kikötőjét elözönlő cápák ellen vízilovakat vetnek be, amelyek, bár sikeresen elűzik a veszélyes állatokat, hamarosan maguk is kártevőkké válnak a lakosság szemében, akik így elhatározzák, hogy kipusztítják őket. Hugó, a kis víziló életben marad és befogadják őt a helyi gyerekek. Az állatok és emberek békés együttélését hirdető alkotás magyar verziójában Kovács Kati, Kútvölgyi Erzsébet és Máté Péter hangján csendülnek fel a dalok.

A 30 év után először a Budapesti Klasszikus Film Maratonon bemutatásra kerülő rajzfilm kópiájának digitális másolata a washingtoni Kongresszusi Könyvtár (Library of Congress) gyűjteményéből érkezett haza, restaurálásán a Nemzeti Filmintézet Filmlabor szakemberei dolgoztak.

Előzetes: https://youtu.be/kR2r-A9H3Kg


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!