Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Online erdei iskola sorozat indul a Madarak és fák napján

Papírfecske hajtogatás, a madár-konyha menüsora, az erdei gyógynövények titkai, erdei kabalák készítése – csak néhány téma az erdészeti erdei iskolák május 10-én, a Madarak és fák napján kezdődő, az Agrárminisztérium támogatásával megvalósuló online programjából. Az állami és magán erdőgazdaságok, mint például a SEFAG Zrt. rendhagyó erdei iskolai foglalkozásainak célja, hogy a gyerekek jelen helyzetben is részesülhessenek a természet tavaszi ébredésének élményéből, elsajátíthassák a környezettudatos gondolkodás alapjait, illetve hogy a közösségi médiában megosztott órák segítséget nyújtsanak a pedagógusoknak a digitális oktatásban.

Az első videó a Madarak és fák napján, május 10-én 10 órakor kerül ki az Országos Erdészeti Egyesület Facebook oldalára (facebook.com/erdeszetiegyesulet), ahol a Pilisi Parkerdő Budakeszi Vadasparkjának erdőpedagógusa a madarak és a fák szoros kapcsolatát mutatja be, „Madár konyha a fákon és a fák körül” címmel. A SEFAG Zrt. Sziágyi Erdészeti Erdei Iskolája pedig az év fáját és az év madarát mutatja be, egy játék kíséretében, amely május 19-étől érhető el a felületen.

Az elsősorban az általános iskolás korosztálynak szóló videók elérhetőek lesznek az erdőgazdaságok Facebook oldalain és az Országos Erdészeti Egyesület Youtube-csatornáján is. Így minden érdeklődő megkeresheti nemcsak a számára érdekes témát, hanem virtuálisan ellátogathat a környék erdeibe is, hiszen a Nyírségtől Somogyig, a soproni parkerdőtől a főváros környékéiig az ország minden térségéből részt vesznek az erdészeti erdei iskolák a programban.

A tervek szerint a tanév végéig minden nap egy-egy 15-20 perces online foglalkozás anyagát teszik közzé. Az erdőpedagógusok és erdészeti szakemberek által összeállított programban olyan témák szerepelnek, mint a nyomolvasás és nyomkeresés, gyógynövényismeret, az égig érő fák, vagy a víz útja az erdőben. Mindezen túl például a gyerekek megtanulhatnak papírból fecskét hajtogatni, megismerkedhetnek a madárgyűrűzéssel, valamint az év fájával és madarával is. A videók mellett az erdőgazdaságok megoldandó feladatokat, rejtvényeket, egyéb erdei iskolai tartalmakat is feltöltenek a saját közösségi média oldalukra.

A környezeti nevelés alap gondolata, hogy aki megismeri az erdők értékeit, az hosszú távon részt is vesz a megóvásukban és a gyarapításukban. Az erdei iskolákat az erdőgazdaságok honosították meg Magyarországon, és ma már országszerte 40 intézményben évente több mint 100 ezer gyermeket oktatnak a természet tiszteletére. A csoportok erdőpedagógusok vezetésével, játékos formában ismerkedhetnek meg az erdők értékeivel. Az erdőpedagógia lényege a természettel való közvetlen találkozáson keresztül történő tanulás, és az erdei életközösség minden szereplőjével közeli kapcsolatban álló erdész személyének bevonása a nevelő munkába.