21 tonnányi termék a Magyar Vöröskeresztnek, és ez még csak a kezdet

Közel 24 millió forint értékű egészségügyi, higiéniai, babaápolási és háztartási terméket adományozott a Procter & Gamble a szervezetnek, hogy a világjárvány idején támogatást nyújthasson a legsebezhetőbbek mindennapi szükségleteinek kielégítésére

A mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó Procter & Gamble 21 tonnányi egészségügyi, higiéniai, babaápolási és háztartási terméket adományozott a Magyar Vöröskeresztnek, hogy támogassa azokat, akiket a világjárvány a leginkább érintett. A szervezet az adományokat rászoruló családok és saját intézményei (családok átmeneti otthonaiés hajléktalanokat ellátó intézmények) számára juttatja el országszerte.

A COVID-19 világárvány kitörésének kezdete óta a vállalat világszerte szorosan együttműködik a Vöröskereszt és a Vörös Félhold nemzeti szervezeteivel, annak feltérképezésében, hogy miként lehet leghatékonyabban támogatni a közösségeket, a segélyszervezeteket és azokat, akiket ez a globális vészhelyzet a leginkább sújt.

Az együttműködés keretében a P&G magyarországi vállalata a mai napig összesen 55 ezer darab, azaz 76 raklap, több mint 21 tonna egészségügyi, higiéniai, babaápolási és háztartási terméket (Pampers, Ariel, Lenor, Jar, Always, Discreet, Naturella) juttatott el a Magyar Vöröskeresztnek közel 24 millió forint értékben. A termékadományok egyrészt olyan nehézsorsú családokat segítenek, amelyeknek mindennapi megélhetése került veszélybe a kialakult helyzet miatt, másrészt támogatásban részesülnek a Magyar Vöröskereszt saját intézményei is, így országszerte mind a 10 családok átmeneti otthona és a 75 hajléktalanokat ellátó intézmény számára is jut az adományból.

„Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire hálásak vagyunk minden egyes adományért. – mondta Török Diána, a Magyar Vöröskereszt vállalati kapcsolatok és adománykezelés szakmai vezetője. – Szervezetünk mindent megtesz, hogy a beérkezett adományok a lehető leghamarabb a megfelelő helyre kerüljenek. Az elmúlt másfél hónapban csaknem 100.000 rászoruló embernek, családnak segítettünk. Büszkén elmondhatom, hogy a Magyar Vöröskereszt az elmúlt hetekben valóságos online és offline gyors reagálású katasztrófa – válaszadás egységgé alakult, példás szervezettséggel dolgozunk, és szinte pillanatok alatt továbbítjuk az adományokat a rászorulóknak az egész országban.”

A május nyolcadika különös jelentőségű a szervezet életében: ekkor tartják a Nemzetközi Vöröskereszt és Vörösfélhold Világnapját, amely az alapító, Henri Dunant születésnapját jelzi. A jeles nap alkalmából a P&G globális összefogást hirdetett, és számos európai ország részvételével online mozgalmat indított, hogy a vállalat munkatársai közös tapssal fejezzék ki hálájukat és köszönetüket az egész világon jelenlévő önkéntesek és a frontvonalban dolgozók életmentő munkájáért.

„A termékadományok és anyagi támogatások mellett szerettük volna máshogyan is kifejezni hálánkat és köszönetünket, ezért 11 európai országban dolgozó több száz kollégánk részvételével mozgalmat indítottunk. – mondta Krubl Yvette, a P&G regionális kommunikációs vezetője. – A Vöröskereszt és a Vörösfélhold szervezeteivel együttműködésben a mai napon a vállalat valamennyi kommunikációs csatornáján nemzetközi összefogásként tapssal köszönjük meg az önkéntesek áldozatos munkáját, és így szeretnénk kifejezni szolidaritásunkat azok felé, akik a vírus elleni küzdelem frontvonalában dolgoznak, legyen szó az orvosokról, ápolókról vagy a Vöröskereszt és más szervezetek önkénteseiről.”

„Nem tudjuk megjósolni, hogyan és mikor ér véget ez a globális válság, de elkötelezettek vagyunk, hogy részt vegyünk a megoldásban. – tette hozzá a kommunikációs vezető. – Teljes mértékben mobilizáltuk saját és partnereink kapacitásait, hogy megfelelő támogatást nyújthassunk kollégáink, fogyasztóink és a helyi közösségek számára, és minden erőnket felhasználva lépjünk fel a helyzet javítása érdekében, bármeddig is tart.”