Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

„Ne hagyj az autóban!” – Matrica-kampányt indít a NÉBIH

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) és a Vigyél Haza Alapítvány matrica-kampányt indított, hogy felhívja az emberek figyelmét, a nagy hőségben különösen fontos odafigyelni védtelen szeretteinkre. A bevásárlóközpontok, áruházak bejáratainál kihelyezett figyelemfelkeltő matricák remélhetőleg időben emlékeztetik az autóval érkezőket, hogy ne hagyják gyermekeiket és házi kedvenceiket a tűző napon percek alatt felforrósodó autóban. A kampányhoz eddig öt áruházlánc csatalakozott, de a NÉBIH várja további vendéglátó-, valamint kereskedelmi helyek jelentkezését is, akik a matricák kihelyezésével támogatnák a kezdeményezést.

 

A figyelmeztető felirat fontosságát és szükségességét az elmúlt évek sajnálatos tragédiái is alátámasztják. A kampány célja, hogy az életük, egészségük megóvásáért felelős felnőttek minél kevesebb gyermeket, állatot hagyjanak magára a tűző napon parkoló, lezárt járművekben. A 30 Celsius fokos melegben ugyanis az autó belseje 10 perc alatt 70 fokosra forrósodhat, így már néhány percnyi felelőtlenségnek is súlyos egészségkárosodás vagy akár halál lehet az ára.

A kampányhoz eddig öt áruházlánc, a Lidl, a Metro, a Reál, a Spar és a CBA egyes üzletei csatlakoztak. A matricákkal az áruházak és üzletek bejáratainál találkozhatnak majd a vásárlók. A NÉBIH a hivatal zöldszámán (80/263-244) vagy az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címén  további vendéglátó-, valamint kereskedelmi helyek jelentkezését is várja, akik a matrica kihelyezésével támogatnák a kezdeményezést.

 

A hőség az állatok szervezetét a mindennapokban is megterheli. Annál is inkább, mivel kedvenceink igen csekély mértékben képesek izzadással megszabadulni a fölösleges hőtől. A NÉBIH összegyűjtötte azokat a hasznos tippeket, amelyekkel a felelős gazdik elviselhetőbbé tehetik a kánikulát kutyáik számára:

–          Soha ne hagyjuk kedvencünket a tűző napon kikötve vagy kocsiba zárva!

–          Kánikulában ne futtassuk kutyánkat, sétálni is csak a kora reggeli és esti órákban vigyük!

–          A szívbeteg és az idős kutyákra különös gondot kell fordítanunk, hiszen ők érzékenyebbek a melegre.

–          Ha a kertben, szabadon tartjuk kutyánkat, mindig legyen számára árnyékos, hűvös hely, ahol a hőség elől menedéket talál!

–          Mindig biztosítsunk számára friss ivóvizet!

–          A nagy melegben a kutyák étvágya is csökken, ezért etetni több részletben, az esti és a reggeli órákban célszerű.

–          A dús, hosszú szőrű kutyák szőrét érdemes nyárra rövidre nyírni, így könnyebben átvészelik a meleg időszakot.