Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ne féljünk a robotoktól!

Robot with arm extended, computer illustration.

Azt akarom, hogy gyorsabban jöjjön el a jövő. Nem tudom elképzelni a jövőt robotok nélkül.”

Nolan Bushnell, amerikai üzletember és mérnök, az Atari Inc. alapítója

Komoly előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25 ezer munkaórát is megspórolhat szoftverrobotok használatával. Természetesen akad, akit elrettent egy ilyen jövőkép, vagy attól tart, hogy túl bonyolult lesz a sok gépet vezérelni. A Micro Focus szakértői szerint azonban lépésről lépésre haladva nem okoz problémát az átállás: a vállalatok egyszerűen bevezethetik a szoftverrobotokat kisebb projektek keretein belül, majd fokozaton kiterjeszthetik őket minden olyan feladatkörre, ahol szükség van rájuk.

Futurisztikusnak és akár ijesztőnek is tűnhet az a jövő, amelyben minden kisebb és nagyobb feladatot gépek végeznek. Pedig a világ egyértelműen efelé halad, hiszen a robotok számos előnyt kínálnak: nem fáradnak el, folyamatosan tudnak dolgozni, tökéletesen tűrik a monotóniát és nem hibáznak. A megfelelő megközelítéssel és fokozatos bevezetéssel könnyen integrálhatjuk az életünkbe ezeket a viszonylag újnak és ismeretlennek számító technológiákat.

Egyet előre

A Micro Focus szakértőinek megfigyelései szerint akár már kicsiben is érdemes belevágni, és onnan apránként haladni tovább. A legtöbben például nem egy okosotthonnal kezdjük a gépesítést a privát életünkben, ahol egyszerre rengeteg különféle eszközt kell vezérelni, és egy kisebb vagyonba kerülnek a berendezések. De azt egyre nagyobb arányban megtapasztalhatjuk, milyen kellemes, ha a mosogatást vagy a porszívózást egy okoseszközre bízhatjuk, és az így megspórolt időt kellemesebb dolgokkal tölthetjük.

Hasonló érvényes a vállalatoknál az irodai munkák során használt szoftverrobotok esetében is, amelyek képesek megfigyelni és leutánozni az emberek által végzett munkát. A Micro Focus szakértőinek tapasztalatai szerint azok a cégek tudják sikerrel alkalmazni a szoftverrobotokat, amelyek a megfelelő folyamatokat választják ki, és alaposan felmérik a helyzetet a robotizálás előtt. Majd néhány folyamat és szolgáltatás automatizálásával kezdenek, később pedig ezeket skálázzák tovább.

Mindezek megvalósításában hatékony segítséget nyújt a szervezeteknek a Micro Focus Robotic Process Automation, amely egyszerűen bevezethető bármilyen vállalati IT-infrastruktúrában. Az eszközzel négy lépésben, könnyedén automatizálhatók a folyamatok. Először a „Recorder” összetevő rögzíti az emberi aktivitásokat, amelyeket az alkalmazottak végeznek a számítógépen a különféle felületeken. Majd a „Designer” kifejleszti az automatizált munkafolyamatokat, és megkeresi az esetleges hibákat a működésben. Ha ez megtörtént, az „Orchestrator” kezeli, futtatja és monitorozza a folyamatokat, illetve összehangolja az egyes robotok tevékenységét. Maguk a „Robotok” pedig interakcióba lépnek az alkalmazásokkal és adatokkal, és elvégzik a konkrét feladatokat.

A megoldás ezenkívül vállalati szintű biztonságot nyújt, mivel lehetővé teszi a jelszavak titkosítását és a kiemelt jogosultságokkal rendelkező fiókok erősebb felügyeletét, illetve az egyes robotok tevékenységét is részletesen naplózza.

Szorgos gépünk győzni fog

A Micro Focus megoldásán keresztül egyre több területen használják a cégek a szoftverrobotokat, amelyek ügyfélszolgálati feladatokat látnak el, megrendeléseket kezelnek és teljesítenek, besegítenek a HR-, a pénzügyi és a sales osztályokon, támogatják a compliance előírások betartását és ellenőrzését, bérszámfejtési folyamatokban vesznek részt, folyamatosan figyelik a versenytársak tevékenységeit, termékkatalógusokat töltenek fel és frissítenek, illetve kezelik az ügyfelek vagy adott esetben páciensek adatait.

Az egyre növekvő népszerűség érthető, hiszen a szoftverrobotok használata számos előnnyel jár. A Gartner becslése szerint a pénzügyi részlegek akár 25.000 munkaórát is megspórolhatnak éves szinten a szoftverrobotok segítségével. Egy, a Micro Focus által támogatott felmérés eredményei alapján pedig az ügyfelek döntő többsége úgy látja, hogy a szoftverrobotoknak köszönhetően gyorsabbá válnak a folyamatok, csökken a hibák száma és a költségek, továbbá az alkalmazottak is hatékonyabban tudnak dolgozni. Több szervezet azt is az előnyök között említette, hogy jobb kiszolgálást nyújthatnak vásárlóiknak és alkalmazottaiknak, nagyobb biztonságot tudnak garantálni, könnyebben betartják a megfelelőségi szabályozásokat, és több idejük jut arra, hogy stratégiai projektekkel foglalkozzanak.