Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MusicMachine – Reuge, MB&F

A MusicMachine egy zenedoboz, amely úgy néz ki és hangzik, mint ez a világ. Tartalmazza a csúcsminőségű zenedobozok hagyományos, régies elemeit, de teljesen szokatlan módon tervezték és konfigurálták.
De akkor nem kevesebbet várna el a REUGE és az MB&F együttműködésétől. A REUGE, a világ vezető zenedoboz-gyártója, közel 150 éves szakértelemmel és tapasztalattal. És az MB&F, a díjnyertes művészeti és mikromérnöki laboratórium, amely az avantgárd, háromdimenziós óragépeiért ismert.
Kettős propellereivel és iker ezüst hengereivel, amelyek karcsú kitámasztó futóműre vannak szerelve, a MusicMachine úgy néz ki, mint egy űrhajó, amely egy messzi-messzi galaxisból érkezik.
A MusicMachine minden hengere három dallamot játszik le, mindegyiket az MB&F alapítója és kreatív igazgatója, Maximilian Büsser személyesen választotta ki. A bal oldalon az „Erő legyen veled” a „Star Wars” témával, a „Birodalmi menetelés” a „The Empire Strikes Back” és a „Star Trek” témával. Visszatérve a földre, a jobb oldali hengerben a Pink Floyd „Another Brick in the Wall”, a Deep Purple „Smoke on the Water” és „John Lennon „Imagine” című dalai játsszák – mindegyik dallam egyet jelent az MB&F radikális, nonkonformista hozzáállásával.
„Mint sok gyerek, fiúkoromban a világ megmentése volt a főállásom” – mondja Büsser. „A MusicMachine esetében beleástam magam gyermekkori álmaimba és fantáziáimba, amelyeket olyan hősök inspiráltak, mint Luke Skywalker és James T. Kirk kapitány.”
A REUGE számára az egyik legnagyobb kihívás az MB&F dizájnjának mechanikai szimmetriájának tiszteletben tartása volt, és ez azt jelentette, hogy meg kellett szakítania néhány zenedoboz-konvenciót, hogy ezt elérje. A MusicMachine valójában két független mozgással rendelkezik, amelyek mindegyike a következőket tartalmazza: tekercselő propeller; főrugó-cső (úgy néz ki, mint egy dugattyú a propeller alatt); vízszintes henger tűkkel, amelyek három dallamot alkotnak; és függőleges fésű, egyedi, kézzel hangolt fogakkal, amelyek minden hangot megszólalnak.
Zene lejátszásakor a henger letekerődési sebességét egy légszabályozó szabályozza, amely egy kör alakú ventilátor formájában van az egyes propeller tetejű, dugattyús főrugós hengereken kívül.
Bár sokkal egyszerűbb lett volna megkettőzni a két tételt és csak a dallamokat váltogatni, az MB&F eredeti koncepciója a tökéletes szimmetriát követelte, és ha a mozdulatok azonosak lennének, akkor az egyik hengeren lévő fésű nem a külső oldalon lenne. A REUGE tehát megtette azt a példátlan lépést, hogy a két mozgást egymás tükörképeként konfigurálja, ami a mozgáselemek és az architektúra tervezésének teljes megfordítását jelentette.
A végeredmény egy olyan vizuális és akusztikus tour de force, amelyet még a sci-fi rajongó Büsser is nehezen hisz el: „REUGE a zenedobozok Jedi mestere. Hihetetlen, hogy a REUGE hogyan tudta valóra váltani tervünket. És erről nem is beszélve, hogy milyen jól hangzik!”
Kurt Kupper, a REUGE vezérigazgatója szintén örül az együttműködés eredményének: „Az MB&F ezzel a radikális koncepcióval érkezett hozzánk, és megmutattuk, hogy ami a csúcskategóriás zenedobozokat illeti, a REUGE valóra váltja az álmokat.”
MusicMachine: Félelmetes nézni, gyönyörű hallgatni… Az Erő erős ezzel.

A MusicMachine 66 darabos limitált kiadás: 33 darab fehér és 33 darab fekete (utóbbi azoknak szól, akik a „sötét oldalt” kedvelik).

MusicMachine – egy zenedoboz nem csak a 21. századra, hanem a 25. századra!

A mechanikus zenei dobozok dallamokat állítanak elő egy acélfésű hangolt fogai révén, amelyeket egy forgó hengeren lévő csapok pengenek. A zenedobozok sok hasonlóságot mutatnak órarendi társaikkal, mind műszakilag, mind esztétikailag: A tekercsrugókból származó energiát egy fogaskerék továbbítja, és a letekerő sebességét gondosan szabályozzák. A csúcskategóriás zenedoboz-alkatrészek még a csúcskategóriás óraszerkezetekhez hasonlóan finom kivitelezésűek is.
Nem csoda hát, hogy mióta a zenedobozok először a 19. század elején megjelentek, Svájc, a finom óragyártás hazája a kiváló minőségű zenedobozgyártás központjává vált. 1865-ben Charles Reuge a műfaj úttörője volt, amikor megalapította első zenei zsebóra boltját a svájci Sainte-Croix-ban. Közel 150 év telt el, és a REUGE a csúcskategóriás zenedobozok vezető gyártója a bolygón, és még mindig Sainte-Croix-ban található.
Míg a REUGE kollekciója azóta egyre inkább klasszikus darabokat és kortárs dizájnt kínál – beleértve a speciálisan megrendelt darabok szolgáltatását is – a MusicMachine segítségével, a REUGE a zenedobozok tervezésének határait feszegette: a MusicMachine inkább a 25. századhoz tartozik, mint a 21. századhoz!
Sci-fi tervezés
A REUGE az MB&F által javasolt futurisztikus űrhajó-terve alapján hozta létre a MusicMachine-t, amelynek alapítója, Maximilian Büsser a nagy sci-fi filmek és tévésorozatok lelkes rajongója. Az ECAL tervezői végzettségű Xin Wanggal együttműködve az MB&F olyan koncepciót dolgozott ki, amely okosan beépítette az összes alapvető zenei doboz funkciót – zeneileg hangolt fésűket, rögzített hengereket, tekercselő mechanizmusokat, főrugós hengereket, szabályozókat és akusztikailag optimalizált házat –, miközben sikerült elkészítenie. úgy néz ki, mint egy áramvonalas, hiperszonikus űrhajó.
A dallamok
A MusicMachine nem csak úgy néz ki, mint valami tudományos-fantasztikus filmből; a dallamok közül három közvetlenül sci-fi klasszikusokból sugárzott.
A bal oldali hengeren a MusicMachine Jerry Goldsmith „Star Trek” című témájával, John Williams „Star Wars”-jának témájával és „A Birodalom visszavág” című művének „Imperial March” témájával van felvértezve, szintén John Williams filmzene mesterétől. . Míg az első kettő hősiességet és kalandot idéző ​​himnuszokat sugároz, az utóbbiban le kell feszíteni a nyílásokat, és fel kell emelni a pajzsokat, ez jelzi a gonosz Darth Vader közelgő érkezését.
De az MB&F sokkal több, mint sci-fi, alkotásaik pörgősek és ikonoklasztikusak – minden bizonnyal a csúcskategóriás óravilág többi részéhez képest –, és ezt a rock ‘n’ roll attitűdöt szépen varázsolja a jobb hengeren található három dallam. : John Lennon klasszikus háborúellenes himnusza, az „Imagine”, a Deep Purple riff-tasztikus „Smoke on the Water” című dala és a Pink Floyd emlékezetes közösségi kommentárdallama, az „Another Brick in the Wall”.
Büsser ismét a fiatalságára támaszkodott, amikor ezeket választotta, és a válogatás nehéz feladat volt. „A tudományos-fantasztikus témák mellett három olyan dalt szerettem volna beleírni, amelyek fontosak voltak számomra életem első 20 évében” – mondja. „Hosszú listáról sikerült háromra leszednem, de elég nagy megpróbáltatás volt!”
Hűségesen teremt zenét… gépiesen
Miután az MB&F megerősítette a dallamokat, a REUGE-ra hárult, hogy mechanikusan megalkossák őket, a REUGE ezt a kihívást pedig vállalta. Először egy REUGE zenész vizsgálta meg a zeneműveket, és mindegyikből azonosította a legismertebb részeket. A zenész ezután hozzálátott, hogy újra elkészítse ezeket a szövegrészeket a zenedobozhoz, szem előtt tartva, hogy az egyik henger a három rockdallamot tartalmazza, a másik henger pedig a három sci-fi ihletésű dallamot, és hogy minden henger tűje egy 72-es dallamot penget. jegyzet fésű.

Ennek a két csoportnak a kidolgozása, három, egyenként 25 és 45 másodperc közötti feldolgozásból álló csoport, és az ezekből adódó hangok sokasága (egyes hangok mindhárom dallamban használatosak; egyes hangok csak egy dallamra vonatkoznak) jelentős technikai jellegű. és művészi teljesítmény, amelyben a zenész agya, kifejezési érzéke és érzelmi ügyessége minden számítógépet felülmúl.

A fésűk
A két függőleges fésű úgy néz ki, mint a légtelenítő rácsok a hajó főtestének mindkét oldalán. Minden fésű a 72 hangból álló testreszabott válogatást tartalmazza, amelyet a REUGE zenész választott ki a cilinder által megszólaló három dallamnak megfelelően. Minden fésű egyedi párt alkot a megfelelő hengerrel; egyik sem tud rendesen játszani a másik nélkül.
A fésűket kézzel hangolták egyedi acélötvözetből, amelyet kifejezetten akusztikus hatásuk miatt választottak ki. A basszus hangok esetében a fog súlya hátul a hagyományos ólom hozzáadásának módszerével meghosszabbodik. Ezután egy gép teszteli az egyes fogak gyakoriságát, és percnyi mennyiségű anyagot távolítanak el az egyes hangok pontos hangolásához. A REUGE által ebben a folyamatban használt kézi működtetésű eszközöket mind házon belül fejlesztették ki.
A mélyhangfogak mögé apró átlátszó, szintetikus tollak kerültek, amelyek csillapítóként működnek, így a hangok optimálisan rezonálnak. A fésű végül a fő hajótesten áthaladó sárgaréz „vibrációs lemezhez” van rögzítve, hat hőkék csavarral. A vibrációs lemez továbbítja a hangot a házba, ami viszont még jobban felerősíti a hangot. A fésű felszerelése után ismét a zenész füle szükséges a végső finomhangoláshoz!
A hengerek
A gyönyörűen kézzel kidolgozott hengerek úgy csillognak, mint egy pár impozáns reaktor a MusicMachine fő hajótestén. A hengerek lényegében a dallamok „kottáját” tartalmazzák, akár 1400 precízen elhelyezett tűvel, amelyek a henger forgása közben kitépik a fésű fogait. A REUGE zenész minden egyes gombostűt pontosan meghatároz. A csapokat leborotválják, majd polírozzák, hogy biztosítsák a hosszúság egyenletességét. Végül egy speciális forró gyantát visznek fel a henger belsejébe, amely megkeményedve mereven rögzíti a csapokat a hangminőség maximalizálása érdekében.
Egy dallam lejátszásakor a henger kissé elmozdul a hosszú tengelye mentén, és ez a pozícióváltás a jobb csapokat a jobb fogakhoz igazítja a következő dallam lejátszásához. Minden dallam körülbelül 35 másodpercig tart, és a henger egy teljes fordulatának felel meg. A hengerek látható fogaskerekek segítségével kapcsolódnak a MusicMachine hátsó motorteréhez.

Ventilátor szabályozók
A propellerszerű tekercskarok mindkét oldala jellegzetes függőleges kör alakú panelek. Noha ezek úgy néznek ki, mintha radarlemezek lennének az aszteroidamezőben való navigáláshoz, vagy erőteret generáló eszközök az ellenséges protontorpedók taszítására, valójában a hengersebesség-szabályozók. Teljesen feltekercselve a főrugók gyorsabban forgatják a hengereket, mint majdnem letekerve. Ennek kompenzálására ezek a kör alakú ventilátor-levegőszabályozók exponenciálisan nagyobb ellenállást biztosítanak, ha gyorsabban forognak, mint lassabban, lehetővé téve az állandó forgást (hasonló rendszer található sok perces átjátszós órákban).

Törzs, rugóstagok, leszállókarok és leszálló platform
A fehér vagy feketére lakkozott diófából készült MusicMachine karcsú törzse felerősíti a tok közepén elhelyezett sárgaréz vibrációs lemezről továbbított hangot. Ez a lemez az íves, oldalsó támasztékok és a kitámasztó-stílusú leszállókarok mentén is elvezeti a rezgéseket – gyöngyfúvott, eloxált alumíniumból (fekete, matt eloxált a fekete változatnál) –, amelyek a rezgéseket a MusicMachine leszállóplatformjára viszik. Ez a lakkozott fa platform nem csak tovább erősíti a varázslatos dallamokat, hanem az űrhajó esztétikai szépségét is bemutatja.

MusicMachine: Műszaki adatok
A MusicMachine 66 darabos limitált kiadás: 33 darab fehér és 33 darab fekete.
Tok és keret
Főtest: Dió hangerősítő kamra; fehér vagy fekete zongora lakkozott (fehér lakk UV álló)
Kitámasztókarok: gyöngyfúvott és eloxált alumínium; fekete matt eloxált fekete változathoz
Méretek: 395 mm széles x 475 mm hosszú x 165 mm magas; teljes tömeg: 2,97 kg
Hangjavító platform: fehér vagy fekete lakkozott
Mozgás és befejezés
A MusicMachine két 3,72-es tételt tartalmaz (3 az egyes hengereken lévő dallamok számát, a 72 pedig az egyes fésűn lévő hangjegyek számát jelenti); az egyik mozgás „jobbra” van beállítva; az egyik mozgás „balra” van beállítva (ellentétes irányban forognak)
Főtábla: nikkelezett sárgaréz, Côtes de Genève díszítéssel. A főlemez mindkét mozgást megtartja; minden mozgás tartalmaz egy főrugót, hengert, fésűt és szabályozót
Főrugók: Légcsavarokon keresztül tekercselt
Hordók: Rozsdamentes acél; mindegyik tetején 6 hőkék csavarral; hornyolt „dugattyús” oldalak Szabályozó: ventilátor rozsdamentes acélból
Hengerek: sárgaréz
Indítás/leállítás és folytatás funkciók
Hengertartók: Nikkelezett sárgaréz
Egy dallam = a henger egy fordulata
Hengerenként három dallam
Az egyes dallamok hossza: 35 másodperc
Teljesítménytartalék hengerenként: 15 perc
Kézzel felvitt és kézzel polírozott tűk
Csapok hossza: 1mm; csapok átmérője: 0,3 mm
Tűk jobb hengerenként: 1279; csapok bal hengerenként: 1399
Fésűk: acélötvözet és ólom; 72 fog fésűnként; minden egyes fésű a sárgaréz vibrációs lemezhez van rögzítve hat hőkék acélcsavarral
Dallamok
Jobb henger – kivonatok innen:
„Another Brick in the Wall” (1979) Roger Waterstől, eredetileg a Pink Floyd előadásában
A Smoke on the Water (1973) írta és eredetileg a Deep Purple adta elő
Az „Imagine” (1971) szerzője és eredetileg John Lennon előadása
Bal henger – kivonatok:
A „Star Wars” (1977) főcíme, John Williams
„Imperial March” (1980), John Williams
„Star Trek” (1979) főcíme, Jerry Goldsmith

https://trollverda.hu/2022/10/01/geszti-buszken-posztolja-felelotlenseget/