Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Minden, amit még nem tudtál az e-sportról

Befejező szakaszához érkezett az 5. hazai e-sport rangadó, a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság. A nemrég zárult romániai világbajnokság után itthon is összemérik tudásukat a legjobb hazai e-sport versenyzők. De mennyire ismerjük ezt a sportágat, amelytől világszinten dollármilliárdos bevételt várnak, és amely a játékosok és szurkolók millióit mozgatja meg naponta?

A szeptemberi romániai IESF világbajnokságon a Magyar E-sport Válogatott minden idők legjobb CS:GO eredményével az 5-8. helyen zárta a tornát. November közepén pedig végéhez ér a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság 5. évada, ahol 9 játékban, 12 millió forint összdíjazás mellett csapnak össze a legjobb hazai e-sportolók, aminek a versenyeit az Esport1tv online csatornáin lehet követni.

„A K&H e-sport kutatása alapján már az emberek 65 százaléka korunk szellemi sportjának tartja az e-sportot, ami egyre nagyobb teret követel magának a profi klubokban és a szurkolók között is. Fontos ezért, hogy hazai szinten is teret kapjanak a legelhivatottabb tehetségek, a kiemelkedő teljesítményt nyújtó játékosok. A bajnokság és a nemzeti válogatott támogatása mellett azonban abban is aktív szerepet vállalunk, hogy a széles közönséggel megismertessük és elismertté tegyük ezt a fiatal, de szédületes sebességgel fejlődő sportágat” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport, az e-sportot 6 éve támogató pénzintézet kommunikációs vezetője.

Amit mindenképpen érdemes tudni az e-sportról:

  • Idén világszinten 1,08 milliárd dolláros bevételt várnak az e-sportban.
  • A 2021-es nemzetközi bevételek alapján az 5 legnépszerűbb e-sport játék a League of Legends, a Fortnite, a Dota 2, a Valorant és a Call of Duty.
  • A legnézettebb e-sport játék a League of Legends, aminek a világbajnoksága október 10-én kezdődött Szöulban, a kifejezetten a játékra tervezett és épített LoL Parkban.
  • A 18-34 éves e-sport rajongók 60 százaléka hetente legalább egyszer néz e-sportot.
  • 2025-re várhatóan már az e-sport nézők közel fele (45%) telefonon keresztül fogja követni a mérkőzéseket.
  • A mobil e-sport versenyek – mint a Clash Royale és a PUBG – népszerűsége egyre nagyobb.
  • Habár a gamerek 45 százaléka nő, a nézőknek már csak közel az ötödét (22%), a profi e-sport játékosoknak pedig egyelőre csak töredékét teszik ki a hölgyek. A rajongók között viszont egyre növekszik a táboruk, 2016-tól 2021-ig 19 százalékkal emelkedett a számuk.

a K&H e-sport kutatásról
Az IPSOS által végzett online felmérés 2022. május 23. – július 1. között zajlott, 600 fő megkérdezésével, a 20-65 éves városi lakosság körében.