Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát hoznák létre

Eredményes évet zárt 2022-ban Magyarország egyik vezető logisztikai szolgáltatója, a Packeta Hungary. A vállalat csomagpontjainak, vagyis üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyeinek száma az év folyamán 800-ról 1200-ra nőtt, míg a Z-BOX csomagautomaták száma ugyanebben az időszakban 29-ről több mint 27-szeresére, 800-ra emelkedett. Mindeközben a vállalat árbevétele közel 90%-kal nőtt, és a következő időszakra is ambiciózus célokat tűzött ki.

A Packeta Hungary 2000 átvételi ponttal zárta a 2022-es évet, és azt tervezi, hogy 2023 végére országszerte több mint 3000 helyszínre bővíti hálózatát. Ezzel a vállalat célja, hogy Magyarország eddigi legnagyobb csomagpont-hálózatát hozza létre, biztosítva, hogy legalább egy csomagfeladási és -átvételi pont a teljes lakosság számára néhány perces sétatávolságon belül elérhető legyen.

A vállalat Németországban, Lengyelországban, Romániában és Magyarországon egyaránt három számjegyű növekedést könyvelt el a kezelt csomagok és az árbevétel terén. Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta (ez 144%-kal több, mint 2021-ben), és 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet (ami 88,6%-os növekedést jelent az előző évi eredményhez képest).

A Packeta a sikeres tesztidőszakot követően bejelentette új szolgáltatások elindítását is, amely lehetővé teszi a magánfelhasználóknak, hogy az Android és iOS eszközökön egyaránt elérhető Packeta app segítségével adjanak fel csomagokat a Z-BOX automatákon keresztül (az Android készülékek 100%-án csak márciustól lesz elérhető ez a szolgáltatás). A GKID felmérése szerint a Packeta Hungary 14,82%-os piaci részesedéssel büszkélkedhet a csomagpontokat és csomagautomatákat magában foglaló fixpontos kézbesítés területén, ezzel a 4. helyen áll a jelenleg vizsgált 8 résztvevő között. A vállalat munkatársainak száma elérte a 130-at és a csomagszám emelkedésével párhuzamosan további bővítést terveznek.

Az elért erőteljes növekedés hatására, valamint a további fejlődési tervek még hatékonyabb támogatásának érdekében a Packeta Hungary a közelmúltban új értékesítési igazgatót nevezett ki Szép Károly személyében, aki az elmúlt évtizedben az InPost/WeBox, a Foxpost és a Magyar Posta cégeknél szerzett tapasztalatot az értékesítés, üzletfejlesztés és marketing területén. Az új vezető célja, hogy a Packetát 2023-ban több mint 3000 csomagautomatával és csomagponttal a valaha volt legnagyobb lefedettséggel rendelkező csomaglogisztikai vállalattá növelje Magyarországon, 2024-re pedig a legnagyobb automata/csomagponti szolgáltatóvá váljon a vállalat.

„Büszkék vagyunk a 2022-ben elért növekedésre, és gőzerővel dolgozunk rajta, hogy tovább bővítsük szolgáltatásainkat és hálózatunkat, hogy még jobban kiszolgálhassuk lakossági és céges ügyfeleinket” – mondta el Csatlós Éva, a Packeta Hungary Kft. újonnan kinevezett ügyvezető és HR igazgatója, aki még 2021-ben, HR igazgatóként csatlakozott a céghez. – „Bízunk benne, hogy új értékesítési igazgatóval a fedélzeten, illetve a technológiába és az automatizálásba történő befektetéseinknek köszönhetően Magyarország legnagyobb csomagküldő szolgáltatójává válhatunk. Ebben kulcsszerepet szánunk csomagautomatáink hálózatának, amely kényelmes, fenntartható és költséghatékony alternatívája a házhozszállításnak, és recesszióálló, jó ár-érték arányú logisztikai megoldást kínál az e-kereskedelem számára.”