L’Galja!

ONEFLUENCE – A L’ORÉAL ÁTALAKÍTJA INFLUENCER MARKETING TEVÉKENYSÉGÉT

Az influencer marketing feladatokat a jövőben az összes L’Oréal márka számára a WS Hungary, a WS Czech és az AMI Communications Slovakia ügynökségi konzorciuma látja el Magyarországon, Csehországban, illetve Szlovákiában.

2024 januárjától a L’Oréal új modellre vált az influencer marketing területén Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában: meghívásos pályázat útján a WS Hungary, a WS Czech és az AMI Communications Slovakia ügynökségi konzorciumát választotta ki, hogy hosszú távon gondoskodjon az influencer együttműködések biztosításáról a vállalat mind a 27 márkája számára ezen a három piacon.

Az új ún. „Onefluence” megoldás – azaz az influencer tevékenységek kezelésének centralizációja egyetlen partner irányítása alatt – a L’Oréal hosszú távú terveinek része, amelynek célja a szinergia megteremtése a marketingberuházások, a médiatervezés és az ROI/ROAS értékelés között. Az integrált belső folyamatok egyszerűsítése, az adatok centralizálása és az összköltségek csökkentése szintén elengedhetetlen része ennek a törekvésnek.

„Az influencer marketing az egyik kulcsfontosságú terület, ahol dolgozunk. Ahhoz, hogy megtartsuk a vezető pozíciónkat a szépségiparban, folyamatosan reagálnunk kell a trendek alakulására” – fejtette ki Jan Los, a L’Oréal cseh, szlovák és magyar piacokért felelős marketing- és digitális vezetője (Chief Marketing & Digital Officer). „Tisztában vagyunk azzal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és hogy a bizalom és a hitelesség kulcsszerepet játszik abban, hogyan viszonyulnak a márkákhoz és azok aktivitásaihoz. Tanácsért szakértőkhöz fordulnak, de ők maguk is tartalomkészítővé válnak, tartalmat hoznak létre a közösségi médiában. A tanácsok mellett pedig szórakozást is keresnek a különböző platformokon, azok sajátosságai pedig – különösen a TikTok dinamikus környezete – fontos szerepet játszik mindebben. Ahhoz, hogy ezekre az elvárásokra reagálni tudjunk, fontos volt központosítani az irányítást és egy olyan partneri modellt kialakítani, amelyben partnereink nemcsak az influencerekkel való együttműködésben rendelkeznek széles körű tapasztalattal, hanem márkáinkat is behatóan ismerik” – tette hozzá.

Az influencer együttműködések évről évre egyre erősebben vannak jelen a L’Oréal-nál: 2023-ban több száz influencerrel és ismert személyiséggel működtek együtt több, mint 500 megvalósított kampány során. A következő években a tervek szerint a kampányok volumenében 10%-os növekedéssel számolnak.

„Örülök, hogy olyan meggyőző megoldást és olyan erős konzorciumot tudtunk kialakítani, hogy elnyertük a L’Oréal bizalmát ebben a három fontos közép-európai országban. A PR mellett már egy ideje együttműködünk a L’Oréallal az influencer marketing területén is. Ez az új megbízás egyúttal elismerése a 2023-as év során végzett munkánknak is. Örömmel várjuk a további együttműködést” – mondta el Vítězslav Horák, a konzorciumot vezető WS Czech ügynökség ügyvezető igazgatója.

A kamufluencerek közösségi oldalain is helyreigazítást követel a GVH a kamu fogfehírítős átbaszás miatt!