Követendő példa!
Zöldre vált a maglódi Korzó ételudvara
A maglódi Korzó éttermeiben nem használnak mától egyszer használatos, eldobható műanyag eszközöket, helyüket a 100%-ban növényi alapanyagból készülő, ipari körülmények között lebomló PLA anyagúak veszik át.
A műanyagszennyezés napjaink egyik legjelentősebb környezeti kihívása, ezért az élhetőbb jövő érdekében új, környezetbarát megoldások alkalmazására van szükség. A Ceetrus Hungary Kft. ezt szem előtt tartva Magyarországon az elsők között vezeti be a PLA-technológiát a maglódi Korzó éttermi részlegén, így mostantól az eldobható, egyszer használatos műanyag poharak, tányérok és evőeszközök helyett PLA anyagúakból fogyaszthatók el az ételek.
A maglódi ételudvaron bevezetett környezetbarát eszközök 100%-ban növényi alapanyagból modern technológiával, kukoricarostból készülnek. A magyar designú, 100%-ban lebomló műanyag poharak előállításánál 79%-kal kevesebb a szén-dioxid kibocsátás, mint az egyszer használatos műanyag társaikénál. A termékek további előnye, hogy speciális komposztgépekkel akár 24 óra, ipari komposztálás esetén pedig garantáltan 6 hét alatt lebomlanak.
A PLA termékek mellett CPLA, cukornád és papír is szerepel a lecserélt eszközök alapanyagaként. A pohár és evőeszközök PLA és CPLA anyagokból, a tányérok és az elviteles dobozok pedig cukornádból készülnek. A cukornádból készült termékek előnye, hogy lebomlási idejük jóval alacsonyabb, mint a hungarocell anyagúaké, és olyan növényi alapú zsírtaszító belső bevonattal rendelkeznek, amik engedik, hogy az étel lélegezzen.
Az új termékek bevezetése jelentős mennyiségű hulladéktól szabadítja meg a környezetet, amit jól példáz, hogy csak a maglódi Korzóban 28000 darab tányért, 46000 darab evőeszközt és 13700 darab elviteles dobozt használnak fel havonta. A Ceetrus Hungary Kft.-t a No Plastic.Fantastic. kezdeményezése inspirálta arra, hogy adaptálja az innovatív technológiát, és közelebb hozza a fogyasztókhoz a bioplasztik termékeket. A maglódi Korzó ételudvarának mind a 6 éttermében lecserélik az eszközöket, így megtalálhatók lesznek többek között lebomló evőeszközök, cukornádból készült elviteles dobozok és tányérok, lebomló kávés és üdítős poharak, PLA dobozok tetőkkel és komposztálható bevásárlószatyrok is.
„Hiszünk abban, hogy az élhetőbb jövő létrehozásában fontos szerepet kell vállalnia nemcsak minden egyénnek, hanem a hozzánk hasonló nagy cégeknek is. Szeretnénk minden területen példát mutatni, hogy egy fenntartható, élhetőbb és tisztább jövőt teremtsünk”- mondta el Béres Anikó, a Ceetrus Hungary CSR managere.
Vad-Horváth Zoltán, a No Plastic.Fantastic-kezdeményezés társalapítója és a Magyar Street Food Egyesület elnöke az esemény sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: „Nagyon örülünk, hogy együttműködhetünk a Ceetrus Hungary-vel. Célunk, hogy a Korzó példamutató legyen a vendéglátóegységek számára, és más vállalatokat is ösztönözzünk így a környezettudatos megoldások használatára.”
Tausz Péter, a No Plastic.Fantastic-kezdeményezés további társalapítója és a Doremi Today ügyvezetője hozzátette: a hulladékmentességgel kapcsolatban elmondta: „Fontosnak tartjuk, hogy olyan környezetbarát megoldásokat nyújtsunk a vendéglátóhelyek és a fesztiválok számára, amik 100%-ban komposztálhatók.”
A zöld rendezvényen részt vett Tabányi Pál, Maglód polgármestere is, aki az esemény megnyitóján elmondta: „Nagyon örülünk, hogy Maglód elsőként adhat helyet ennek a kezdeményezésnek, és remélem, hamarosan a városi önkormányzatnál is alkalmazhatjuk ezeket a környezetbarát eszközöket.”
Till Attila műsorvezető, az esemény moderátora a rendezvényen kiemelte: „A műanyagszennyezés csökkentésében jelentős szerepe van az egyéni felelősségnek, ezért tudatosan törekednünk kell arra, hogy minél kevesebb hulladékot képezzünk.”
A Ceetrus Hungary-ről
A CEETRUS (korábban: Immochan) az európai bevásárlóközpontok ingatlanpiacának egyik vezető helyét foglalja el 1050 alkalmazottal és közel 400 bevásárlóközponttal Európa és Ázsia 13 országában. A Ceetrus Hungary Kft. tulajdonában lévő hazai Korzó márka országszerte 18 helyszínen várja vásárlóit. Üzletsorainak fejlesztése és üzemeltetése mellett a Korzón jelen lévő márkák helyi kommunikációján és saját aktivitásain dolgozik nap mint nap, amelyek az Auchan hipermarketekhez tartozó, azokat körülvevő kereskedelmi területeken működnek.