Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kertészkedéssel, barkácsolással és online vásárlással töltöttük a tavaszt a karantén idején

A karácsonyi csúcsidőszakot is meghaladta egyes áprilisi napokon a kikézbesített küldemények száma az Express One futárszolgálatnál. A koronavírus okozta járványhelyzet érezhetően felpezsdítette az online rendeléseket, a futárcég idén áprilisban 90%-os növekedést produkált a B2C – azaz az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlóhoz eljuttatott – küldemények szegmensében a tavalyi év azonos időszakához képest. Az áruházláncot és webáruházat egyaránt működtető Praktikernél megnőtt az online forgalom a 2019-es adatokhoz képest. A GKI Digital online kiskereskedelmi gyorsjelentése pedig azt vetíti előre, hogy bár a várt GDP-csökkenés miatt visszaeshet a vásárlóerő, az év első két negyedévének megnövekedett online vásárlói bázisa éves szinten a piac 25%-os bővülését hozhatja.

Kertészkedtünk és felújítottunk a karantén ideje alatt

A járványhelyzet gyorsan átrajzolta a hazai kiskereskedelmi piacot: mivel az embereket arra kérte a kormány, hogy maradjanak otthon, egyre többen intézték az élelmiszerek, tisztítószerek, távmunkához szükséges eszközök beszerzését online. Kifejezetten a járványhelyzet miatt lendült fel bizonyos termékcsoportok (tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, digitális oktatás és távmunka kiegészítő kellékei) iránti kereslet. Ahogy egyre hosszabbra nyúlt a „karanténban” töltött időszak, úgy váltak egyre népszerűbbé a webáruházban az otthonléthez kapcsolódó termékek (bútorok, lakásfelújításhoz és kertrendezéshez szükséges eszközök, sportszerek) – ez derül ki a GKI Digital online kereskedelmi gyorsjelentéséből.

A barkácsolási és kertszépítési kedv megnövekedését a Praktiker is megtapasztalta: „Jelentős forgalomnövekedést tapasztaltunk a festékek, lazúrok, terén, de vannak olyan árucsoportok is, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyi évhez képest. Ez arra utal, hogy vásárlóink egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, illetve javításokkal, állagmegóvással töltötte. Az online rendeléseink száma is nőtt a tavalyi évhez képest, különösen a kis csomagos rendeléseké” – összegezte az elmúlt hetek tapasztalatait Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.

A futárszolgálatnál mintha már karácsony lenne

Az online megrendelések megugrását érzékelték az Express One futárszolgálatnál is. Ez év áprilisában 64%-os volt a küldemények növekedésének mértéke a tavalyi év azonos időszakához képest. „Kiugró változás, hogy a B2C – azaz az üzleti megrendelőtől közvetlenül a vásárlónak kézbesített – küldemények száma 90%-kal emelkedett. Áprilisban többször előfordult, hogy a tavaly karácsonyi csúcsidőszak napi csomagszámainál is több küldeményt kézbesítettünk. A nemzetközi forgalomban 15%-os csökkenését tapasztaltunk az import küldemények esetében, viszont az export vonatkozásában soha nem látott növekedést regisztráltunk: megtriplázódott a külföldre kézbesített küldemények száma. Ez leginkább annak köszönhető, hogy sok szomszédos EU-s országba rendeltek termékeket valamelyik Magyarországon működő webáruházból” – foglalta össze a cég aktuális forgalmi adatait Pesztericz Péter, az Express One ügyvezető igazgatója.

Sok vásárló megmaradhat az online térben

A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50.000 új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. A gazdaságkutató cég azt prognosztizálja, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25%-os bővüléssel számolhat – annak ellenére, hogy kalkulálni kell a GDP csökkenésével és ezzel összefüggésben a vásárlóerő visszaesésével.

Bizonyos járványhelyzetben bevetett eszközök hosszabb távon megmaradhatnak

Milyen trendek maradnak meg a járványhelyzet mérséklődése után is? Az Express One-nál úgy készülnek, hogy népszerű maradhat a kártyás fizetés és az érintkezés mentes csomagátvétel: „Bevezettünk egy olyan egyedülálló megoldást, ami minimalizálja a személyes érintkezést, és megfelel a járványügyi intézkedéseknek. Az új kézbesítési mód lényege, hogy amennyiben a címzett szeretné elkerülni a személyes kontaktust a futárral, nem kell közel kerülniük egymáshoz, és a csomag átvételét a címzett saját okostelefonján is igazolhatja. Erre létrehoztunk egy külön felületet, az alairas.expressone.hu oldalt. Itt a címzettek egy, a futár által a helyszínen megadott, véletlenszerűen generált kód segítségével, saját okostelefonjuk képernyőjén keresztül igazolhatják a küldemény átvételét” – mondta el Pesztericz Péter.

A Praktikernél igyekeztek a járványhelyzet időszaka alatt minél több vásárlót az online felületre terelni. „Az online rendeléseknél bevezettük az előre fizetést, így csökkenthettük a készpénzhasználatot, ezt

a lehetőséget szeretnénk a jövőben is megtartani. Sok korábban áruházainkba járó vásárló áttért az online vásárlásra, köszönhető ez nagyrészt különböző akcióinknak, amelyekben csak online vásárlásnál érvényes árakat kínálunk. Ezeket az ösztönzéseket a jövőben is folytatjuk” – mondta Oláh Csaba, a Praktiker e-kereskedelmi vezető helyettese.