Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A jövő fesztiváljain a zene csak egy lesz a sok élményforrás közül

Szakértők szerint még több vizuális élményre és még több meglepetésre van szükség a hazai fesztiválokon ahhoz, hogy továbbra is állják a sarat a nemzetközi versenyben – hangzott el a már hagyományosnak számító Fesztiválszezon Értékelő kerekasztal beszélgetésen a HEINEKEN Hungária szervezésében. A szakértők szerint folyamatos megújulásra van szükség a programok, a gasztronómia, így a fesztivál italkínálata terén is. Ezúttal is a rendezvény keretében díjazták a HEINEKEN Fesztiválpillanatok sajtófotópályázat győzteseit.

Már hagyományszámba menő kerekasztalbeszélgetéssel és az év fesztiválfotósainak díjazásával zárta a 2017-es fesztiválszezont a HEINEKEN Hungária.

Az idei fesztiválszezont értékelő kerekasztal beszélgetésen Löbenwein Norbert, a Sziget, VOLT és Balaton Sound fesztiválok főszervezője elmondta: „Annak ellenére, hogy a fesztiválok egyre több embert vonzanak, és népszerűek, tisztában vagyunk azzal, hogy nem kényelmesedhetünk el, évről-évre meg kell újulnunk. A mai fesztiválozók teljes élményre vágynak, ezért ma már a fesztiválok korántsem csak a zenéről szólnak. A vizuális élmény például egyre meghatározóbb eleme a szórakoztatásnak.”Hozzátette, a látvány és az élmény sok tízmillió forintos kiadással járhatnak, de a látogatói elégedettség mérésből kiderül, hogy utólag is megtérülő befektetésnek bizonyulnak.

„A fesztiválok szponzorai a szervezők partnerei az innovációban” – tette hozzá Mülhauser Ádám, a HEINEKEN Hungária fesztiválszponzorációért felelős vezetője. „Közös érdekünk, hogy emlékezetes élményt nyújtsunk a fesztiválozóknak. Erre remek eszközök a már-már ikonikusnak számító márkamegjelenések, mint például a HEINEKEN Stage a Balaton Sound-on, vagy a Soproni Dóm a VOLT-on, melyek a fesztiválok kiemelkedő látványosságai és egyben találkozási pontjai is.” A szakember elmondta, hogy az idei fesztiválszezonban most először kínáltak komplex portfoliót a sörös pultokban: „Az elmúlt évekkel ellentétben a fesztiválozók jobban igénylik a választékot, így számunkra nem kérdés, hogy nemcsak az alap portfólióval, hanem innovációinkkal is megjelenjünk ezeken az eseményeken”– tette hozzá. Az idei év slágerei is a legújabb fejlesztések közül kerültek ki: a 100%-ban magyar fejlesztésű Soproni Óvatos Duhaj IPA mellett a Beers of Europe válogatás prémium sörei, különösen a belga lambic sör, a Mort Subite hódítottak. A bevezetés sikere után a fesztiválokra ezekből az innovációkból külön készleteket különített el a sörös cég. A sörök mellett idén is hódítottak a ciderek, különösen a csapolt változat, amelyek fogyasztása 2015 óta stabilan, idén is kétszámjeggyel növekedett.

Az eseményen José Matthijsse, a vállalat vezérigazgatója elmondta: az elmúlt fesztiválszezon legnagyobb sikere az idén bevezetett Soproni „Óvatos Duhaj” IPA minden előzetes várakozást felülmúló fogadtatása volt. “Terveink vannak. Meggyőződésünk, hogy a folyamatos innovációval továbbra is emlékezetes pillanatokat fogunk szerezni a magyaroknak a fesztiválokon és az év minden más szakaszában” – mondta José Matthijsse.

A beszélgetésen Gosztonyi Zsolt, az RTL Klub szerkesztő riportere – aki rendszeresen a legnagyobb magyar és külföldi fesztiválról tudósít – elmondta: „A magyar fesztiválok kimagasló kulturális értéket képviselnek, amelyre már külföldön is felfigyeltek. Ma a legtöbb fiatal, akikkel az utcán, fesztiválokon találkozom Európában, a Szigetről és a Balaton Soundról ismerik Magyarországot. Ugyanakkor fontos, hogy a magyar rendezvények lépést tartsanak egy-egy referenciapontnak számító ikonikus külföldi fesztivállal is.”

A fesztivál továbbra is Hungarikumnak tekinthető: idén nyáron is több ezer rendezvény volt az országban. Az elmúlt évek leginkább szembeötlő változása az, hogy a fesztiválokon a fiatalok mellett egyre nagyobb számban van jelen az idősebb korosztály. Löbenwein Norbert szerint a fesztiválozás mára elfogadott életformává vált. A sikeresen zárt fesztiválszezon mellett abban azonban egyetértettek a szakemberek, hogy a jövő megújulás nélkül nem elképzelhető. Ahogy a fesztiválközönség érdeklődése, vagy akár a social csatornák előretörésével a médiafogyasztása változik, úgy kell a jövőben megújulni a szervezőknek és a programoknak is, mert az évről évre garantáltan magas színvonalú koncertélmény már nem elegendő a látogatószám növeléséhez.

A beszélgetés végén a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója átadta az idei Fesztiválpillanatok fotópályázat díjait mind a profi, mind pedig amatőr kategóriában. Összesen 186 amatőr fénykép és közel száz sajtófotó közül az év hivatásos fesztiválfotósának járó elismerést Major Kata nyerte el, míg az amatőr kategória győztese Pályi Péter lett. A fotók a Bartók Béla úti HADIK Kávézóban még októberben megtekinthetők, ezt követően a képek országos turnéra indulnak: az év hátralévő részében Székesfehérvár, Sopron, Debrecen, Pécs sörözői adnak majd otthont a kiállításnak.