Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jelentősen nőtt a Huawei profitja tavaly

Pap Fruzsina, az MTI tudósítója jelenti:
    A Huawei Technologies Co. kínai távközlési berendezés gyártó és szolgáltató konszern tavalyi adózott eredménye jelentősen, 144,5 százalékkal 87 milliárd jüanra (1 jüan 50,85 forint) nőtt az egy évvel korábbi 35,6 milliárd jüanról.

    A vállalat közleménye szerint a növekedés elsősorban a bevételek emelkedésének, a jobb termékportfóliónak, a magasabb színvonalú működésnek és egyes üzletágak értékesítéséből származó nyereségeknek tulajdonítható.


    A cég értékesítése árbevétele 9,6 százalékkal, 704,2 milliárd jüanra emelkedett a 2022. évi 642,3 milliárd jüanról. Ken Hu, a Huawei megbízott elnöke elmondta, hogy a vállalat teljesítménye megfelelt az előrejelzésnek; a Huawei távközlési infrastruktúra üzletága stabil maradt, a fogyasztói üzletág pedig szintén megfelelt a várakozásoknak.


    A Huawei távközlési berendezésekből származó bevétele tavaly 2,3 százalékkal, 362 milliárd jüanra növekedett, a fogyasztói üzletágban pedig 17,3 százalékos növekedéssel 251,5 milliárd jüant könyveltek el az előző év azonos időszakához képest. A felhőszolgáltatásokból származó bevétel bővülése lassult, a 2022-es év 30 százalékos növekedéséhez képest, tavaly 21,9 százalékkal emelkedett és 55,3 milliárd jüant hozott.


    Kiemelkedő üzletág volt tavaly az intelligens autóipari megoldások szegmense, amely az előző évhez képest 128,1 százalékos növekedést eredményezett és 4,7 milliárd jüant termelt. 2023 végére több mint hárommillió intelligens autóipari alkatrészkészletet szállítottak autóipari partnereiknek.


    Az éves jelentés szerint a kutatásra és fejlesztésre 164,7 milliárd jüant fordított, ami teljes bevételének 23,4 százalékát tette ki. Az elmúlt évtizedben összesen 1,11 ezermilliárd jüant fordítottak kutatás-fejlesztésbe.