Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Innen tudják a szépségipari cégek, hogy mire van szükségünk

Élménymarketinggel szedik ki a véleményeket belőlünk


Márkaerősítésnél és új termék bevezetésénél is fontos a szépségipari cégeknek, hogy eljussanak a megfelelő célcsoportig és hiteles véleményeket szerezzenek. Horváth Beáta szépségipari marketingszakértő szerint az Amerikából indult beauty boxok évtizedes népszerűségnek örvendek itthon is, hiszen miközben a vállalatok pontos képet kaphatnak a felhasználói szokásokról, közelebb kerülve ezzel a keresleti igények kiszolgálásához, a vásárlók nyomott áron próbálhatnak ki új akár luxuskozmetikumokat is.

Minden gazdasági szereplő számára elsődleges cél, hogy precíz monitorozással tisztában legyen vele, mi a kialakult kép a fogyasztói bázisban egy-egy adott termékről vagy a márkáról összességében. Ezáltal sokkal könnyebb kialakítani a marketingstratégiát, ami így költséghatékonyabbá is válik.

Horváth Beáta, a Pixibox alapítója arról beszélt, ez a szépségiparban is kardinális kérdés, hiszen a különböző terméktípusok a fejlesztéseknek köszönhetően rendkívül gyorsan változnak. A vásárlók ebben a szegmensben ráadásul nem márkahűek, Magyarországon kiváltképp nem, az innovációk pedig olyan ütemben söpörnek végig a piacon, hogy nehéz naprakész visszajelzést szerezni a vevőktől.

„Rendkívüli kihívás a szépségipari vállalatok számára, hogy megtudják, ki és milyen preferenciák alapján váltogatja a kozmetikumait. Például vannak, akik korábban főként prémium kozmetikumokat vásároltak, de egészségügyi vagy életmódváltási okok miatt lassan áttérnek inkább a természetes termékekre. Így nehéz őt újra és újra megtalálni. Márpedig ezek az információk a márkaerősítés céljából és új termékek bevezetésénél is aranyat érnek”
 – magyarázta.

Win-win helyzetet teremt a beauty box

Arra a kérdésre, hogyan tudják ezek a cégek mégis, mire van szüksége a vásárlóknak, a szépségipari marketingszakértő úgy felelt, az egyik leghasznosabb csatorna számukra, ha teszteltetik a termékeket. Erre hivatottak az úgynevezett beauty boxok is, melyek élménymarketing eszközként is eredményesen funkcionálnak.

Mint mondta, az Amerikából indult üzletmodell lényege, hogy a vásárlók termékválogatást kapnak kézhez egy meglepetésdobozban úgy, hogy annak értéke a piaci árhoz képest legalább 30-50 százalékkal olcsóbb. Nem tudják, milyen kozmetikumok vannak benne, de mivel járul hozzá egyfajta izgalomfaktor, ráadásul házhoz érkezik, így nagyobb eséllyel próbálják ki mindet az otthonuk kényelmében.

„Az új termékek megismertetésével itt egy jellemzően érdeklődő célcsoportot találhatnak meg a cégek, akik nyitottak minden újdonságra” 
– mutatott rá Horváth Beáta.

Azon túl, hogy így szájról szájra terjed az új termék híre, a cégek számára további előnyökkel is járnak ezek a dobozok. A Pixibox alapítója kiemelte, a vásárlókkal rendszeresen töltetnek ki kérdőívet a vásárlói szokásaikról, a kedvelt illatoktól a csomagolásokon át az egyéb preferenciákkal bezárólag.

Emellett a kiküldött termékekről is alkothatnak véleményt a vevők, amiket aztán a szépségipari vállalatok a honlapjukon, egy reklámkampányban vagy akár egy kereskedő webshopjában is a saját javukra tudnak felhasználni azzal, hogy megjelenítik.