Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein

A Mastercard SpendingPulse növekedést mutat a vendéglátóipari szektor eladásaiban a futball Európa-bajnokság valamennyi helyszínén

A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra, hogy a stadion látogatóinak és a focirajongóknak felejthetetlen élményeket nyújtsanak a torna ideje alatt. Ezt bizonyítják a Mastercard SpendingPulse legfrissebb adatai is, amelyek az üzletekben és online történő kiskereskedelmi eladásokat mérik minden fizetési helyzetre vetítve: a focimeccsek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat a rendező városokban – egyes esetekben akár 283 százalékkal is. Magyarország mérkőzései során az eladások növekedése (+62,7% és +66,5%) jelentős, de nem a legmagasabb a dokumentumban szereplő adatok közül. Azonban stabil növekedést mutatnak, ami pozitív hatással volt a helyi gazdaságra.

A kontinensviadalra érkező drukkerek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat, és mindez sok esetben jelentős költésnövekedést eredményezett az előző évhez képest a 2024. június 14. és június 25. közötti időszakban a tíz érintett német városban.

Érdekes módon a hatások túlmutattak az olyan német nagyvárosokon, mint Berlin, Hamburg és München. Dortmund profitált a legjobban a városban rendezett négy meccsből, és jelentős, három számjegyű növekedést regisztrált a helyi éttermek és bárok eladásaiban. A 2024. június 25-i Franciaország – Lengyelország mérkőzés idején például az itteni éttermi eladások mutatták az előző évhez képest a legnagyobb növekedést (+283%), de Düsseldorf (június 17.), Köln (június 25.) és Stuttgart (június 23.) is három számjegyű növekedést ért el egyes meccsek során. A kisebb Európa-bajnoki városok, mint Lipcse és Gelsenkirchen is jelentős növekedést mutattak az éttermi eladásokban az előző év azonos időszakához képest. Ez tükrözi az Európa-bajnokság széles körű hozzáadott értékét különböző régiókban. Egyedül Hamburg szenvedett enyhe csökkenést az éttermi eladásokban a két meccsnapon.

Akár egy nyilvános közvetítésen egy étteremben vagy akár egy bárban: az emberek szeretnek együtt focit nézni. Minden Európa-bajnoki helyszín létrehozott szurkolói zónákat a stadionmeccsek mellett. A nyilvános vetítések így a lehető legtöbb ember számára kínálnak közösségi élményt. A Mastercard Experience Economy felmérés korábban rámutatott arra, hogy az elmúlt években élőben focimeccseket néző európaiak közel hatvan százaléka (56%) akkor a legboldogabb, ha élőben nézheti csapata mérkőzését. Minden második válaszadó (51%) úgy véli, hogy a közös focinézés közelebb hozza az embereket és javítja a barátságok és családi kapcsolatok minőségét.

A legnagyobb éttermi eladásnövekedést hozó focimeccsek:

VárosIdőpontMeccs párosításÉttermi eladások növekedése az előző év azonos időszakához képest
BerlinJúnius 15.Spanyolország – Horvátország (3-0)+16.0%
DortmundJúnius 15.Olaszország – Albánia (2-1)+134.4%
KölnJúnius 15.Magyarország – Svájc (1-3)+62.70%
HamburgJúnius 16.Lengyelország – Hollandia (1-2)-11.80%
StuttgartJúnius 16.Szlovénia – Dánia (1-1)+35.20%
DüsseldorfJúnius 17.Franciaország – Ausztria (1-0) +107.9%
FrankfurtJúnius 17.Belgium – Szlovákia (0-1)+29.20%
MünchenJúnius 17.Románia – Ukrajna (3-0)+15.80%
DortmundJúnius 18.Törökország – Grúzia (3-1)+195.0%
LipcseJúnius 18.Portugália – Csehország (2-1)+71.4%
HamburgJúnius 19.Horvátország – Albánia (2-2)-12.10%
StuttgartJúnius 19.Németország – Magyarország (2-0)+66.50%
FrankfurtJúnius 20.Dánia – Anglia (1-1)+36.60%
GelsenkirchenJúnius 19.Spanyolország – Olaszország (1-0)+14.30%
MünchenJúnius 19.Szlovénia – Szerbia (1-1)+26.60%
BerlinJúnius 21.Lengyelország – Ausztria (1-3)+31.80%
DüsseldorfJúnius 21.Szlovákia – Ukrajna (1-2)+46.70%
LipcseJúnius 21.Hollandia – Franciaország (0-0)+38.4%
DortmundJúnius 22.Törökország – Portugália (0-3)+159.3%
KölnJúnius 22.Belgium – Románia (2-0)+38.10%
DüsseldorfJúnius 24.Albánia – Spanyolország (0-0)+66.8%
DortmundJúnius 25.Franciaország – Lengyelország (1-1)+283.10%
BerlinJúnius 25.Hollandia – Ausztria (2-3)+24.6%
KölnJúnius 25.Anglia – Szlovénia (0-0)+106.60%
MünchenJúnius 25.Dánia – Szerbia (0-0)+12.40%
MünchenJúnius 14.Németország – Skócia (1-1) +43.6%
GelsenkirchenJúnius 16.Szerbia – Anglia (0-1) +64.9%
KölnJúnius 19.Skócia – Svájc (1-1) +144.2%
HamburgJúnius 22.Csehország – Grúzia (0-0)+13.6% 
FrankfurtJúnius 23.Németország – Svájc (1-1)+65.0% 
StuttgartJúnius 23.Skócia – Magyarország (0-1) +102.2%
LipcseJúnius 24Horvátország – Olaszország (1-1)+81.5% 

Tudtad?