Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein

A Mastercard SpendingPulse növekedést mutat a vendéglátóipari szektor eladásaiban a futball Európa-bajnokság valamennyi helyszínén

A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra, hogy a stadion látogatóinak és a focirajongóknak felejthetetlen élményeket nyújtsanak a torna ideje alatt. Ezt bizonyítják a Mastercard SpendingPulse legfrissebb adatai is, amelyek az üzletekben és online történő kiskereskedelmi eladásokat mérik minden fizetési helyzetre vetítve: a focimeccsek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat a rendező városokban – egyes esetekben akár 283 százalékkal is. Magyarország mérkőzései során az eladások növekedése (+62,7% és +66,5%) jelentős, de nem a legmagasabb a dokumentumban szereplő adatok közül. Azonban stabil növekedést mutatnak, ami pozitív hatással volt a helyi gazdaságra.

A kontinensviadalra érkező drukkerek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat, és mindez sok esetben jelentős költésnövekedést eredményezett az előző évhez képest a 2024. június 14. és június 25. közötti időszakban a tíz érintett német városban.

Érdekes módon a hatások túlmutattak az olyan német nagyvárosokon, mint Berlin, Hamburg és München. Dortmund profitált a legjobban a városban rendezett négy meccsből, és jelentős, három számjegyű növekedést regisztrált a helyi éttermek és bárok eladásaiban. A 2024. június 25-i Franciaország – Lengyelország mérkőzés idején például az itteni éttermi eladások mutatták az előző évhez képest a legnagyobb növekedést (+283%), de Düsseldorf (június 17.), Köln (június 25.) és Stuttgart (június 23.) is három számjegyű növekedést ért el egyes meccsek során. A kisebb Európa-bajnoki városok, mint Lipcse és Gelsenkirchen is jelentős növekedést mutattak az éttermi eladásokban az előző év azonos időszakához képest. Ez tükrözi az Európa-bajnokság széles körű hozzáadott értékét különböző régiókban. Egyedül Hamburg szenvedett enyhe csökkenést az éttermi eladásokban a két meccsnapon.

Akár egy nyilvános közvetítésen egy étteremben vagy akár egy bárban: az emberek szeretnek együtt focit nézni. Minden Európa-bajnoki helyszín létrehozott szurkolói zónákat a stadionmeccsek mellett. A nyilvános vetítések így a lehető legtöbb ember számára kínálnak közösségi élményt. A Mastercard Experience Economy felmérés korábban rámutatott arra, hogy az elmúlt években élőben focimeccseket néző európaiak közel hatvan százaléka (56%) akkor a legboldogabb, ha élőben nézheti csapata mérkőzését. Minden második válaszadó (51%) úgy véli, hogy a közös focinézés közelebb hozza az embereket és javítja a barátságok és családi kapcsolatok minőségét.

A legnagyobb éttermi eladásnövekedést hozó focimeccsek:

VárosIdőpontMeccs párosításÉttermi eladások növekedése az előző év azonos időszakához képest
BerlinJúnius 15.Spanyolország – Horvátország (3-0)+16.0%
DortmundJúnius 15.Olaszország – Albánia (2-1)+134.4%
KölnJúnius 15.Magyarország – Svájc (1-3)+62.70%
HamburgJúnius 16.Lengyelország – Hollandia (1-2)-11.80%
StuttgartJúnius 16.Szlovénia – Dánia (1-1)+35.20%
DüsseldorfJúnius 17.Franciaország – Ausztria (1-0) +107.9%
FrankfurtJúnius 17.Belgium – Szlovákia (0-1)+29.20%
MünchenJúnius 17.Románia – Ukrajna (3-0)+15.80%
DortmundJúnius 18.Törökország – Grúzia (3-1)+195.0%
LipcseJúnius 18.Portugália – Csehország (2-1)+71.4%
HamburgJúnius 19.Horvátország – Albánia (2-2)-12.10%
StuttgartJúnius 19.Németország – Magyarország (2-0)+66.50%
FrankfurtJúnius 20.Dánia – Anglia (1-1)+36.60%
GelsenkirchenJúnius 19.Spanyolország – Olaszország (1-0)+14.30%
MünchenJúnius 19.Szlovénia – Szerbia (1-1)+26.60%
BerlinJúnius 21.Lengyelország – Ausztria (1-3)+31.80%
DüsseldorfJúnius 21.Szlovákia – Ukrajna (1-2)+46.70%
LipcseJúnius 21.Hollandia – Franciaország (0-0)+38.4%
DortmundJúnius 22.Törökország – Portugália (0-3)+159.3%
KölnJúnius 22.Belgium – Románia (2-0)+38.10%
DüsseldorfJúnius 24.Albánia – Spanyolország (0-0)+66.8%
DortmundJúnius 25.Franciaország – Lengyelország (1-1)+283.10%
BerlinJúnius 25.Hollandia – Ausztria (2-3)+24.6%
KölnJúnius 25.Anglia – Szlovénia (0-0)+106.60%
MünchenJúnius 25.Dánia – Szerbia (0-0)+12.40%
MünchenJúnius 14.Németország – Skócia (1-1) +43.6%
GelsenkirchenJúnius 16.Szerbia – Anglia (0-1) +64.9%
KölnJúnius 19.Skócia – Svájc (1-1) +144.2%
HamburgJúnius 22.Csehország – Grúzia (0-0)+13.6% 
FrankfurtJúnius 23.Németország – Svájc (1-1)+65.0% 
StuttgartJúnius 23.Skócia – Magyarország (0-1) +102.2%
LipcseJúnius 24Horvátország – Olaszország (1-1)+81.5% 

Tudtad?