Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Így kerülnek kedvenc termékeink a polcokra

Filming media event with a video camera. Press conference.

Mire vágyik a fogyasztó? –

Azt, hogy kedvelt mosószerünket, samponunkat, vagy épp a leginkább bevált babapelenkát a nekünk legkedvezőbb formában, illatban, csomagolásban és kiszerelésben leemelhessük a boltok polcáról, számos kutatómunka, minőségbiztosítás, termékellenőrzés és tesztelés előzi meg. A világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalata, a Procter & Gamble idén először engedett bepillantást a gyártási és kutatás-fejlesztési folyamatába, amely többezer tudóst, kutatót és szakértőt foglalkoztat világszerte.

Egy friss, 150 fogyasztási cikket vizsgáló nemzetközi tanulmány1 szerint a fogyasztók igényei drámaian és gyakran változtak az elmúlt pár év során, és a gyártók arra számítanak, hogy ez a tendencia folytatódik. 10-ből 8 vállalatvezető ezért a változó fogyasztókat tartja az egyik legnagyobb kihívásnak, és 93%-uk szerint ezekkel a változó fogyasztói igényekkel való lépéstartás a vállalat fő prioritása.

Mire vágyik a fogyasztó?

A Procter & Gamble-nél a termékfejlesztés már a kezdetektől a fogyasztók megértésével indul, a vállalat kutatás-fejlesztési szervezete óriási erőforrásokat fordít a vásárlói igények és vágyak megértésére, az elvárások meghallgatására. Ma ezt a folyamatot már nemcsak a kutatók és szakértők végzik, hanem az emberi szakértelmet ötvözik a legfejlettebb modellezésekkel és a mesterséges intelligencia felhasználásával, aminek köszönhetően már sokkal tisztább képet kapnak arról, mire vágynak a fogyasztók. Ha ezt a lépést kihagynák, tele lennének az üzletek olyan termékekkel, amit végül senki nem vásárolna meg.

A vállalatnál kiemelt szerepet kapnak a fenntartható és innovatív megoldások, emellett alapelvük, hogy a hatékonyság és eredményesség növelésére irányuló törekvéseik soha nem történhetnek meg a biztonság rovására.

Nem egyszerhasználatosban gondolkodnak

Vagyis az innovációk tervezésénél fontos szempont, hogy a termék a használat során folyamatosan és hosszan „élvezhető” legyen a fogyasztó számára, például parfümőreik és szaglásbiológus kutatóik fontos feladata annak előteremtése, hogy a termék ne csak az első pillanatban, hanem hosszútávon is igazi illatélményt nyújtson a felhasználóknak, akár egy öblítő vagy mosószer esetében.

Laboratóriumból a boltokba: a fogyasztóknak a fogyasztók közreműködésével

Termékkategóriánként többszáz tudós dolgozik a minőségbiztosításban, és független laboratóriumok évi sok százezer tesztet futtatnak le a termékeken. A minősítési folyamat részeként valódi fogyasztók is tesztelik a termékeket a piacra kerülés előtt, és egy új termék csakis akkor kerül a boltok polcaira, ha ezen a valós fogyasztói teszten is átment. A brüsszeli Innovációs Központ például évi több mint ötezer kézi mosogatószer formulát tesztel, és több mint harmincezer gépi mosást végez, a németországi kutatóközpontjuk pedig évente egymillió pelenkát vizsgál többszáz kisbabás család közreműködésével.

Forradalmasított felmosás

A vállalat idén mutatta be legújabb fejlesztését, a Swiffer PowerMopot, amelyet az elmúlt húsz év legnagyobb innovációjaként emlegetnek. A Swiffer amerikai fogyasztói felmérése szerint hétből hatan arról számoltak be, hogy ragaszkodnak azokhoz a takarítási szokásokhoz, amelyeket szüleik tanítottak nekik gyerekkorukban, így például padlótisztításhoz a legtöbben a hagyományos felmosórongyra és vödörre hagyatkoznak, azt gondolván, hogy ez az egyetlen módja a padló mélytisztításnak. A márka több éves kutatást és fogyasztói tanulmányokat végzett, hogy jobban megértse a takarítás fájdalmas pontjait. Az új Swiffer PowerMopot úgy tervezték, hogy a padló felmosását a lehető legegyszerűbbé, leggyorsabbá, legkönnyebbé és leghatékonyabbá tegye, időt és évente akár 260 liter vizet is megtakarítva az embereknek a rendszeres padlótisztítás során. Ez az innovatív felmosó egyelőre az Egyesül Államokban kapható, ám a márka számos terméke elérhető a hazai boltokban is megkönnyítve a mindennapi vagy heti takarítást.

Kevesebb műanyag a mosókonyhában, hidegebb víz a konyhában

A csehországi Rakona gyár a vállalat egyik legnagyobb mosó- és tisztítószereket gyártó üzeme, minden európai és számos más országba szállítja az ott gyártott termékeket, többek közt a Lenor öblítőket is. Az üzem kutatói több olyan új megoldást fejlesztettek ki itt a brüsszeli kutatóközponttal karöltve, amelyek a műanyagcsomagolás jelentős csökkenését célozzák. Amellett, hogy minden palack 100%-ban újrahasznosított PCR gyantából készül, jelenleg olyan prototípuson dolgoznak, amely felelős forrásokból származó farostok és vékony, újrahasznosított PET keverékéből áll.

A szintén itt gyártott új Jar Max Power mosogatószer gyorsan aktiválódó tisztító összetevőket tartalmaz, amelyek még hidegebb vízben is ragyogó tisztítást tesznek lehetővé. A mosogatóvíz hőmérsékletének 23 °C-ra történő csökkentése pedig akár 50%-os energiamegtakarítást is eredményezhet mosogatáskor.

1 https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/consumer-products-industry-outlook.html