Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Így formálhatja a világot jobbá egyetlen csésze kávé

Minden reggel emberek milliói indítják a napjukat egy csésze kávéval. De vajon belegondolunk-e, honnan származik italunk, és milyen hatással van annak előállítása a világ másik felén élő közösségekre? A Starbucks a Föld napján arra hívja fel a figyelmet, hogy minden egyes korty mögött valós emberek, közösségek és felelős döntések állnak, és e döntések képesek alakítani a jövőnket.

Etikus kávé, amely a közösségeket is erősíti

A Starbucks 2004-ben indította el a Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices programot a Conservation International szervezettel együttműködésben. Ez a világ egyik legátfogóbb fenntartható kávébeszerzési programja, amelynek célja, hogy biztosítsa a termelők méltányos megélhetését, a farmok környezeti fenntarthatóságát és a kávé kiváló minőségét, miközben támogatja a társadalmi igazságosságot is. A Starbucks kávéinak 100 százaléka tanúsítottan etikus forrásból származik. A C.A.F.E. Practices jelenleg több mint 400 000 kávétermelőt fog össze 30 országból, és a farmokat több mint 200 kritérium alapján értékelik, négy kulcsterületen: gazdasági átláthatóság, társadalmi felelősségvállalás, környezeti fenntarthatóság és minőség.

De a számok mögött valós emberek és közösségek állnak. A termelők nemcsak tisztességes árat kapnak a munkájukért, hanem biztosítják családjuk és közösségük jövőjét is. A program révén több ezer farmer kapott képzést fenntartható mezőgazdasági technikákból, amelyek nemcsak növelik a terméshozamot, hanem segítenek a talajminőség megőrzésében és a vízhasználat optimalizálásában is. A C.A.F.E. Practices szigorúan tiltja a gyermekmunkát, biztosítja a munkavállalók jogait és védelmét, és előmozdítja a közösségi fejlődést. A program számos kezdeményezést indított el a kávétermelő régiókban, amelyek oktatási és egészségügyi projektekkel segítik a helyi közösségeket.

A természet védelme mindenek felett

A Starbucks a fenntarthatóság iránti elkötelezettségének jegyében Magyarországon is aktívan tesz a környezeti kihívások leküzdésében. A Munch ételmentő platformmal negyedik éve működik együtt, amely idő alatt jelentős mennyiségű élelmiszert sikerült közösen megmenteniük. Emellett 2021 óta a Közösségi Erdőkért Alapítvány (MyForest) munkáját is támogatja. Az egyszer használatos poharak után felszámított 20 forintnak köszönhetően 2024-ben több mint 28 ezer facsemete elültetése vált lehetővé országszerte.

„Egy egészségesebb, zöldebb jövő megteremtése közös felelősségünk, méghozzá az év minden napján. A globális kihívásokra pedig csak összefogással adhatunk valódi válaszokat. Éppen ezért dolgozunk együtt olyan partnerekkel, mint a Munch és a MyForest, és vezetünk be olyan környezettudatos kávéfogyasztási megoldásokat, amelyekbe vendégeinket is aktívan bevonjuk”

– tette hozzá Nyéki Fanni, a Starbucks magyaroroszági brand managere.

Egy csésze, amely számít

A Föld napján a Starbucks arra bátorít mindenkit, hogy egy csésze kávé mellett gondolkodjon el arról, hogyan befolyásolhatják mindennapi döntéseink a világot. A fenntartható kávézás nemcsak a termelők és a vállalatok felelőssége, hanem a fogyasztóké is. A tudatos választások, mint például egy saját termosz vagy újrahasznosítható pohár használata – amelyet a magyarországi Starbucks kávézók 250 forintos kedvezménnyel köszönnek meg -, a fair trade termékek választása, vagy a tudatos fogyasztási szokások kialakítása mind hozzájárulhatnak egy élhetőbb jövőhöz.

A C.A.F.E. Practices program részletei és a Starbucks fenntarthatósági stratégiája a kávézólánc weboldalán érhetőek el.