Hiánypótló kötet jelent meg a vetőmag marketingjéről
A Vetőmagmarketing és kereskedelem című szakkönyvében Bíró János agrárszakember – modern problémamegoldó stratégia-fókusszal, a globális referenciára épülő gyakorlatok tükrében – a vetőmagszektor mesterfogásait mutatja be a termékfejlesztéstől az értékesítésen át egészen a vetőmagcégek társadalmi szerepvállalásáig.
Az Agrárminisztérium támogatásával elkészült Vetőmagmarketing és kereskedelem hiánypótló kötet. Noha a marketing szakirodalommal hosszú polcokat lehet megtölteni, a vetőmag szegmens marketingjét mindeddig nem, vagy csak részlegesen dolgozták fel Magyarországon és külföldön egyaránt.
Bíró János könyvében egy vetőmagvállalat, mint eladó megtervezi és megvalósítja a piacra irányuló marketingjét és kereskedelmét a B2B piacon. A szerző a vetőmagvállalat környezetének elemzésétől kezdve a marketingkommunikációjának megszervezésén keresztül a társadalmi felelősségvállalásig összegyűjti az értékalkotásra, az értékek közvetítésére, valamint a vásárlóval kialakított személyes kapcsolatokra épített stratégiáját. A könyvben számos marketing és kereskedelmi sajátosság jelenik meg, melyet a szerző személyes vállalati tapasztalataival, gyakorlati példákon keresztül, olvasmányos formában tár az olvasók elé.
A képekkel és ábrákkal gazdagon illusztrált tankönyv nagy segítsége lehet az agrár-felsőoktatási hallgatóknak, a vetőmagágazatban tevékenykedő szakembereknek, de minden, a marketing és kereskedelem területén tevékenykedő szakember találhat benne a munkájához kapcsolódó hasznos információt, mellyel sikeresebbé, eredményesebbé teheti vállalkozását.
A könyv szerzője, Bíró János agrár-felsővezetőként dolgozik. A Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdasági Karán végzett okleveles agrármérnökként. Diplomájának megszerzése után fél évig Kanadában a torontói Overland Learning Centerben tanult, majd az Országos Mezőgazdasági Minősítő Intézet munkatársa volt 1992-től 1996-ig. 1996-tól napjainkig az agrár versenyszférában dolgozik (Asgrow, Novartis, Syngenta). 2006-ban szerezte meg másoddiplomáját a Nyugat Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi karán marketing szakon (okleveles egyetemi marketing szakértő). Egy évtizede oktat a Szent István Egyetem szarvasi Tessedik Campusán vetőmag-gazdálkodási szakmérnök-képzésben. Emellett tevékeny részt vállal az Agrárminisztérium Iskolakert-fejlesztési Programjában, egy 18. kerületi iskola tankertjének fenntartásában, a helyi közösség fejlesztésében. Hatékonyan lép fel a vetőmagágazat érdekeiért, 12 évig volt a VSZT elnökségi tagja, 4 évig a hibridnövények szekció bizottsági elnöke. Az IMBE alapító, illetve elnökségi tagja. A növénytermesztés területén végzett példaértékű, nemzetközileg is számontartott fejlesztési és oktatói munkássága eredményeként 2019-ben Magyar Arany Érdemkereszt állami kitüntetésben részesült.
Az elkészült kötetről bővebb információt olvashatnak itt: www.vetomagmarketing.hu