Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Háttérinterjú Héjja Jánossal

Héjja János, a Peki Restaurant Kft. tulajdonosa és ügyvezetője 4 vidéki McDonald’s éttermet vezet sikeresen évek óta. Korábban a cég Oscar-díjának számító Golden Arch Award-ot is odaítélte neki a vállalat. A Gyöngyösön megnyitott 5. étterméről, az első fővároson kívüli „Jövő Élménye” étteremről és a franchise partnerségről beszélgettünk.

20 éve csatlakoztál a McDonald’s családhoz. Ma már öt éttermet üzemeltetsz. Hogyan alakult ez így?

Az első étterem nyitásakor, 30 éve én is csak a sorban álltam a Régiposta utcában. Kíváncsi voltam, de akkor még nem sejtettem, hogy így összefonódik a sorsunk. A franchise rendszerrel viszont még a kilencvenes évek elején találkoztam, amikor egy benzinkútnál dolgoztam. Aztán, egy nagy franchise-találkozón megismerkedtem a McDonald’s rendszerével. Hosszú tréningek és gyakorlatok, majd a McDonald’s chicagói Hamburger Egyetemének elvégzése után végül 1998-ban kaptam meg az első éttermemet. Bár, én Budapesten születtem, ekkor nem volt lehetőség arra, hogy a fővárosban nyissunk éttermet. Ezért esett Kecskemétre a választás. Aztán ezt követte egy újabb étterem a városban, egy Szekszárdon, aztán Szolnokon és most Gyöngyösön is.

Miben segít a franchise rendszer, miért jó a McDonald’s-ban dolgozni?

A vállalat mindenben segítséget nyújt, és mindenre megvan a kidolgozott módszertan, folyamat. Például, az élelmiszerbiztonsági szabályok annyira szigorúak, hogy minden alapanyag csak a vállalat által előzetesen ellenőrzött beszállítótól érkezhet. Állandó, kiváló minőségben. Ezt nehéz lenne „külsősként” megoldani és megszervezni. Emellett, a világon mindegyik üzletben ugyanazok a berendezések, gépek működnek. Mindenre megvan a tökéletes sablon, a legkisebb részletig minden a helyén van, így biztos az állandó minőség.

És mégis, mi a siker titka?

A jó csapat. Csak az az étterem működik jól, ahova betérni is élmény. A tisztaság, a rendezettség, a minőség mind, mind kötelező adottságok, de nem jelentik a sikert. Minden kollégámmal szemben elvárásom, hogy úgy dolgozzon, hogy mosolygós, jókedvű és elégedett vendégeket lássunk az éttermekben. Ehhez, persze kellenek a folyamatos fejlesztések, új gépek, technológiák, de a legfontosabb az emberi tényező. Négy étteremmel a hátam mögött, több, mint 200 emberrel dolgozom együtt nap, mint nap. Sokan vannak köztük, akikkel már a kezdetek óta, de a legtöbbükkel is sok-sok éve közösen megyünk előre. Ezt csak akkor lehet, ha ismerjük, megértjük egymást és közös a cél: az elégedett vendég.