Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hatodszor választották a Fjällrävent Svédország legfenntarthatóbb márkájává

A Fjällräven 2025-ben immár hatodik alkalommal nyerte el iparága legfenntarthatóbb vállalatának címét Svédországban, a Sustainable Brand Index™ legfrissebb eredménye alapján.

Európa legnagyobb fenntarthatósági felmérése nyolc ország 80 000 vásárlójának véleményét összesítve értékelte 36 iparág 1 600 márkáját. A svéd fogyasztók a „ruházat- és divatmárkák” kategóriában ezúttal is az outdoor céget találták a legjobbnak a környezeti szempontok érvényesítésében.

„Hatalmas megtiszteltetés, hogy immár hatodik éve nekünk ítélik oda ezt az elismerést, ami egyben egy fontos visszajelzés számunkra arra nézve, hogy a csapatunk által a fenntarthatóság érdekében végzett, kemény munka meghozza a gyümölcsét. A fogyasztók ezúttal is úgy látták, hogy a Fjällräven a legfenntarthatóbb ruházati márka, ez is jól mutatja hosszú távú elkötelezettségünket a környezet védelme iránt. Ahogy növekszünk, a fenntartható működés egyre nagyobb kihívást jelent, de továbbra is azon dolgozunk, hogy minimalizáljuk az ellátási láncunk környezeti hatását, s eközben meghosszabbítsuk termékeink élettartamát. Nemcsak a tartós ruházat és felszerelés gyártása fontos számunkra, hanem az is, hogy ösztönözzük az embereket termékeink tudatos használatára. Arra bátorítjuk vásárlóinkat, hogy gondoskodjanak felszereléseikről, javítsák és hosszú éveken át használják azokat, ahelyett, hogy minden szezonban újat vásárolnának” 

– mondta Martin Axelhed, a Fjällräven vezérigazgatója.

A Fjällräven régóta vallja, hogy a fenntarthatóság nemcsak a gyártás során keletkező környezeti hatás csökkentéséről szól. Egy termék valódi ökológiai lábnyomát annak teljes élettartama határozza meg: minél tovább használják, annál fenntarthatóbb. Ezért a svéd outdoor márka hat alapelvre építi fejlesztéseit:

  • Strapabíró anyagok és kialakítás: ellenállnak az időjárás viszontagságainak és a mindennapos használatnak.
  • Funkcionalitás: a ruházat és felszerelés az adott tevékenységhez igazodik, biztosítva a maximális teljesítményt.
  • Kényelem: a megfelelő illeszkedés és komfort elengedhetetlen a természetben töltött idő élvezetéhez.
  • Időtálló dizájn: nem csak esztétikus, de a felhasználási idő meghosszabbításához is hozzájárul.
  • Javíthatóság: a termékeket úgy tervezték, hogy könnyen javíthatók legyenek, ehhez a márka javítási szolgáltatásokat is kínál.
  • Felszerelés gondozása: a Fjällräven tanácsokkal segíti a vásárlókat a termékek karbantartásában és élettartamuk meghosszabbításában.

„Úgy látszik, a svéd fogyasztók értékelik az általuk vásárolt márkák fenntarthatósági erőfeszítéseit, mi pedig örömmel fogadjuk az iparágunkra nehezedő nyomást, amely folyamatos fejlődésre ösztönöz” 

– mondta Aiko Bode, a Fenix Outdoor fenntarthatósági igazgatója. 

„Akkor is a tudományos innovációra törekednénk, ha nem figyelne ránk a közvélemény. Már 2009-ben elkezdtük eltávolítani a PFAS-t a termékeinkből – évekkel azelőtt, hogy a jogszabályok erre köteleztek volna minket –, mert úgy éreztük, ez a helyes lépés. Büszkék vagyunk rá, hogy a svéd fogyasztók elismerik ezt az elhivatottságot.”

A Fjällräven fenntarthatósági törekvéseiről további információ az alábbi honlapon található: https://www.fjallraven.com/us/en-us/about/sustainability/

Forrás: Fjällräven