Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Gyümölcsöző kaland volt a harmadik Soproni Sörrali

 

Harmadszor lengett a kockás zászló a Soproni Sörralin. A Magyarország legnépszerűbb sörét, a Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária vetélkedővel összekötött túraversenyt szervezett a média képviselőinek, abból az alkalomból, hogy a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler sörhöz kizárólag magyar meggyet és bodzát használ fel a gyártó. Az összes Soproni Radler 40 százaléka készül hazai gyümölcs felhasználásával. A radlerek piaca egy év alatt másfélszeresére nőtt, és a teljes volumen kétharmadát a magyar termelők iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária termékei adják.

Egyre népszerűbbek Magyarországon a radlerek és az alkoholmentes radler italok. Az elmúlt egy évben másfélszeresére nőtt a radlerpiac, ami jó hír a hazai termesztőknek, hiszen a fogyasztás növekedésével a magyar beszállítók termékei iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária is növelni tudja a radlerekhez felhasznált meggy és bodzavirág-felvásárlást. A statisztikák azt mutatják, hogy az öt nagy hazai radlergyártó forgalmának kétharmadát a HEINEKEN Hungária jegyzi. A felmérések szerint kiemelkedően népszerűek az alkoholmentes radlerek: a vásárlók 75 százaléka ezeket keresi a boltokban.

Idén már áprilisban és májusban is igazi „radlerezős” időjárás köszöntött ránk, úgyhogy a további piacnövekedés szinte borítékolható. Épp ezért nem csoda, hogy a harmadik Soproni Sörrally is a gyümölcsök jegyében telt. A Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. ugyanis két éve dobta piacra a bodza-citrom ízű Radlert, tavaly pedig a meggy-citrom ízesítésű Soproni Radler aratott nagy sikert – idéntől mindkét termékben kizárólag magyar meggyet és bodzát használnak fel. Az, hogy a HEINEKEN Hungária előnyben részesíti a hazai beszállítókat, nem újdonság: a cég saját vállalása nyomán 2016 óta kizárólag magyar árpát használ fel Magyarország legnépszerűbb söre, a Soproni Klasszikus gyártása során. Az első Sörrally tematikáját épp ezért az árpa, míg a második, tavalyi eseményét a felelős vízhasználat adta. A sörgyártás legfontosabb alapanyaga a tiszta víz, és az egész társadalom, sőt a világ számára is kritikus kérdés, miként gazdálkodunk ezzel a fontos természeti erőforrással.

A Budapestről induló rally útvonala évente változik, 2018-ban a versenyzők útba ejtették az érdi Elvira majort, ahol a résztvevőket Nagy István agrárminiszter üdvözölte. Nagy István elmondta: „A magyar mezőgazdaság számára fontos, hogy a termékek prémium minőségűek legyenek és így jussanak piacra. Ennek kiváló példája a Soproni Sörgyárral közös együttműködés.” Az agrárminiszter üdvözölte, hogy a Soproni Radlerekbe magyar meggy és bodza kerül, és hozzátette: kiemelt feladatának tekinti az ilyen és ehhez hasonló lehetőségek felkarolását.

A rally következő állomása Kapuvár volt, a végállomás pedig a Soproni Radlerek hazája, a Soproni Sörgyár. Beszédében José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója a cég és a magyar termelők közötti jó és – stílszerűen – gyümölcsöző viszonyt, valamint a folyamatos

fejlődést emelte ki. „A versennyel immár harmadszor irányítjuk a figyelmet a hazai beszállítók és a hazai alapanyagok fontosságára. Ezek nem csupán hamisítatlan magyar sörré teszik a Sopronit, hanem minőségi garanciát is jelentenek. Hozzásegítik a 120 esztendős Soproni Sörgyárat, hogy egyszerre legyen a hagyomány otthona és a megújulás színtere.”

A HEINEKEN Hungária Zrt. komolyan veszi a fenti célkitűzést: miközben büszke hagyományaira, számos újítással harcolta ki magának a piacvezető pozíciót a radlerek között. Az alacsony alkoholtartalomnak, vagy éppen az alkoholmentes italoknak köszönhetően egyre többen fogyasztják felelősen a Soproni termékeit, és azok is találnak kedvükre való italokat, akik egyébként elzárkóznak az alkoholfogyasztástól, de szeretik a sör ízét.

A magyar gyümölcsfelhasználás melletti egyedülálló elkötelezettségen kívül a cég vezette be idehaza az első 2 és 0,0% alkoholtartalmú, illetve az első PET-palackos radlert. Természetesen közben azokra is gondolt, akik kevesebb cukor bevitele mellett hódolnának ennek a hűsítő szokásnak a nyári kánikulában: nekik fejlesztette ki elsőként a stevia hozzáadásával készülő radlereket.

A harmadik Soproni Sörrally-t az idei évben is Nagy László Nándor, a Világgazdaság rovatvezetője által vezetett csapat nyerte.