Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Fontosak az anyagiak, de mégsem ez jelenti az előrelépést

Az anyagi gyarapodás jut leginkább eszünkbe az előrelépés kapcsán, azonban a magánéletünkben történő változásokat jóval fontosabb előrelépésnek éljük meg – állapítja meg a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatás. Az azt tervezők között a gyermekvállalás és az új lakás vásárlása tekinthető a legkomolyabb változásnak, míg az új munkahely, illetve a fizetésemelés jóval hátrébb sorolódik. A magyar lakosság ugyanakkor többségében konzervatív a lehetőségei megragadása kapcsán, akár pénzügyekről, akár más területekről van szó.

Az anyagi gyarapodás – a magasabb jövedelem és a megtakarítás – a legáltalánosabban megcélzott előrelépés a felnőtt lakosság körében – derült ki a CIB Bank megbízásából az NRC által készített reprezentatív felmérésből1 A terveket, azok fontosságát, és a megvalósulási esélyüket együttesen bemutató index alapján a magyarok számára az anyagi gyarapodás (65 pont) a leghangsúlyosabb előrelépési törekvés, de a karrier fejlődése (59 pont) is erőteljesen megjelenik. Ami a várt anyagi gyarapodás léptékét illeti, a megkérdezettek döntő többsége – 86 százaléka – néhány millió forintnyi megtakarítást már lényeges előrelépésnek tekintene, de majdnem ekkora egy lakáshitel visszafizetésének a támogatottsága is.

A kutatásból is jól látszik, hogy a vagyon növelése csupán a kezdő lépés a valós tervek megvalósításának irányába. Ha együttesen nézzük a terveket és a becsült megvalósítási esélyeket, akkor a lakásfelújítás, a nagyobb utazás és az egészségesebb életmódra váltás a legjelentősebb tervezett előrelépés, melyek a közeljövőben meg is fognak valósulni. Érdekesség, hogy bár a gyerekvállalás és az új lakás vásárlása nem tartoznak a legelterjedtebb célok közé, de ha a következő 2-3 évben megvalósulnának, azt az érintettek jelentős előrelépésnek tartanák: a gyerekvállalás az ezt tervezők 61 százalékának, az új lakás vásárlása az ezt tervezők 48 százalékának a leglényegesebb előrelépést jelentené.

A lakosság többségére jellemző, hogy a családi, magánéleti boldogulást többre tartják a szakmai karriernél. Ez utóbbi eléréséhez a kitartó munka és a sok kis lépés stratégiáját tartják üdvözítőnek. A lehetőségek kihasználásával kapcsolatban inkább konzervatívak a megkérdezettek, háromötödük alaposan megfontolja a lehetőségeket, és óvatosan dönt, 26 százalékuk pedig inkább biztosra megy, és még a legkisebb kockázatot is kerüli. Csupán 7 százalékuk mondta, hogy az előrelépési lehetőségeket akkor is megragadják, ha benne van a kockázata annak, hogy esetleg visszafelé sül el a terv, és a végén rosszabb helyzetbe kerülnek. A kifejezetten kockázatkerülő csoport látja a legkevésbé sikeresnek a stratégiáját, vagyis az is kiderül az eredményekből, hogy időnként igenis megéri magasabb kockázatot vállalni a siker érdekében.

Pénzügyi szolgáltatóként a CIB Banknak egyik fontos célja, hogy ügyfeleit ösztönözze céljaik elérésében, vegyék észre a lehetőségeiket, és ragadják meg azokat. A különböző élethelyzetekben számos ponton kapcsolatba kerülhetünk egy bankkal, legyen szó akár egy befektetési számláról vagy egy személyi kölcsönről, de a bank digitális törekvései is ebbe az irányba mutatnak. A kutatás eredményei biztatóak, hiszen azokból világosan kiderül, hogy a személyes előrelépés kapcsán fontos cél a megtakarítások növelése, mely mindenképp fontos tényező a további lehetőségek megvalósításához.

1A kutatást a CIB Bank megbízásából az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette online megkérdezéssel, 25-65 éves, önálló jövedelemmel rendelkező bankhasználók mintáján, mely nem, kor, végzettség, lakóhelytípus és régió szerint reprezentatív.