Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Férfiak rózsaszínben – ez lehet a jövő?


Volt idő, amikor a rózsaszín a férfiak/pasik/fiúk színe volt

Lionel Messi nemrégiben a tengerentúlra, az Inter Miami csapatába szerződött. A híradásokban feltűnhetett, hogy egyszerűen és gyorsan felismered, ha Messi-ről van szó. Hogy hogyan? A sportolónak van egy különleges megkülönböztető jegye: az egyedi, pink meze. Ez keltette fel Serfőző Péter brandstratéga áll is, amikor a közelmúltban kutatni kezdte a színek revolúcióját.



A friss kutatásban 3 liga 90 csapatának a színeit elemezték, ebből kiderül, hogy a leggyakrabban használt színek a piros, a kék és a fekete. Mindhárom klasszikus, „férfias” választás. Hogy lehet, hogy az Inter Miami mégis a pink mellett tette le a voksát?

„A vizsgálat során arra jutottam, nagyon kevés a ma is aktuális példa a rózsaszín-használatra. Kevesen tudják, de az 1920-as években a Juventus csapata is rózsaszín színekben játszott, hanem ez inkább egy mosási fias volt köszönhető”- árulta el. Hozzátette, az is kiderül, hogy bár megdöbbentő, de a rózsaszín régen nem a nők, hanem a férfiak színe volt.

Régen fiús volt a rózsaszín?

Szinte hihetetlen, de a Viktória korabeli gyermekruháktól kezdve a 20. századig a fiúkat öltöztették pinkbe, a lányokat pedig világoskékbe. Az okokat ma már nem tudhatjuk pontosan, de a rózsaszín-fiú párosítás eredete nagy valószínűséggel az lehetett, hogy a férfiak a hadseregben vörös ruhát viseltek. A 20. század elejére ez az általános általánossá vált, a ruhagyártók pedig ezt használták finomva szintén azt hirdették, a kékabb, femininebb, a pink pedig maszkulinabb szín. A fordulat hirtelen érkezett. A második világháború után Eisenhower feleségének a pink volt a kedvenc színe. Az elnök beavatási ünnepélyén is pink estélyit viselt a first lady, ezután pedig egyre elterjedtebb lett a rózsaszín a nők körében is.

A színek jelentése kulturálisan és területileg is eltér, gondoljunk csak arra, hogy a gyász színe sok helyen fehér, nálunk pedig fekete. A világoskék például sok országban Szűz Máriához kapcsolódó szín. Egyelőre férfiként egyedi választás a pink, ezért könnyen kitűnhetsz vele a szürke tömegből. Mert, mivel a divatban semmi sem állandó, talán éppen ez a Messitől gyökerezhető merészség hoz majd egy újabb fordulópontot. Nem kizárt, hogy újra felcserélődnek a színpárok: a rózsaszín lesz a férfiaké a kék pedig a nőké ” – tudtuk meg Serfőző Pétertől.

Fontos a jó színválasztás

A brandstratéga azt is elmondta, pusztán színnel kitűnni a márkák nagyon kevés cég tud, jó példa erre a Telekom és a hozzá kapcsolódó magenta. Ehhez azonban több évtizedes következetes munka kell. Az Inter Miami marketing-szempontból tehát jól alkalmazza a pinket, hiszen sajátos és rendhagyó választás.

„ A szín mindig érzelmi kérdés a vállalkozóknál. Sokszor a személyes preferencia dönti el a kérdést, nem pedig a célközönség preferenciája. Érdemesebb azonban a szakmai szempontokat figyelembe venni, amellett, hogy olyan színt se választunk, amit utálunk, hiszen nap mint nap látni fogjuk ” – tanácsolja a brandépítés előtt vállalkozóknak a Brandguide álló ügyvezetője. Serfőző Péternek hamarosan új szakmai kötete megjelenik a témában. A Brandstratégia című könyvhöz egy, a stratégia összeállítás gyakorlatát ezekben az eszközökben is jár majd.