Fenséges dream-pop dallal vezeti fel új lemezét az Everything Is Recorded
![](https://miazablogger.hu/wp-content/uploads/2025/01/Fenseges-dream-pop-dallal-vezeti-fel-uj-lemezet-az-Everything-Is-Recorded.jpg)
Február 28-án érkezik a brit producer, Richard RussellEverything Is Recorded nevű kollaboratív zenei projektjének harmadik albuma, a „Temporary” saját kiadója, az XL Recordings gondozásában. Nemrég befutott a korong harmadik dala is, a „Swamp Dream #3„.
Az Everything Is Recorded-megjelenések varázsa abban rejlik, ahogy Russell képes a legkülönbözőbb zenészeket és együttműködőket összehozni, hogy aztán egy dalon dolgozzanak. Ennek ékes példája a közelgő lemez két első ízelítője: a „Porcupine Tattoo” című felvételen Bill Callahan, Noah Cyrus és egy sor vendégzenész működik közre, a „Losing You” című track pedig Sampha, Laura Groves, Jah Wobble és Yazz Ahmed munkájának gyümölcse. A „Swamp Dream #3” ebből a szempontból kivételnek számít, mivel ennél a dalnál Richard Russell csupán egy emberrel, a Mary In The Junkyard zenekarból ismerős Clari Freeman-Taylorral alkotott együtt, akivel gazdag közös zenei múlt áll már mögöttük. A szerzeményt a producer nyugat-londoni Copper House stúdiójában rögzítették, és valamennyi hangszert ők maguk játszották fel. A végeredmény egy fenséges dream-pop felvétel, melyhez Ed Morris készített videóklipet, amiben az énekesnő a főszereplő.
A „Temporary” című lemezen pedig a már említetteken kívül olyan nevekkel találkozhatunk majd, mint Florence Welch (Florence + The Machine), Maddy Prior, Berwyn, Alabaster Deplume, Kamasi Washington, Rickey Washington, Roses Gabor, Jack Peňate, Samantha Morton és Nourished By Time. London mellett Tottenham, Cumbria, Dorset, Los Angeles és Las Vegas is helyszínül szolgált a 2020 és 2024 között született anyag rögzítésében. Az albummal Russell átírja zenei DNS-ét: míg korábban munkássága a ritmusról, a szavakról és a dallamról szólt ebben a sorrendben, a friss lemezen a ritmus helyett a dallam kerül előtérbe. A dalokat a következő gondolatkísérlet ihlette: „Mi lett volna, ha a folk zene a 80-as években ‘digitalizálódik’, ahogy az a reggae-vel történt?”