Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Erősebb felelősségvállalás kell

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. A kutatással a MAF rá akarja irányítani a figyelmet arra, hogy a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

A Magyar Adományozói Fórum kiemelt fontosságúnak tartja a vállalatok társadalmi felelősségvállalását, ennek érdekében kutatást kezdeményezett az ilyen tevékenységek feltérképezésére.

A Magyar Adományozói Fórum és az IMEDIA Kft. 2016-ban közösen indított Társadalmi Befektetések Médiamonitor kutatása a hazai nagyvállalatok CSR-megjelenéseit vizsgálja a médiában.

A kutatást – a Figyelő 2016. évi TOP200-as listája alapján a hazai 100 legnagyobb vállalat, illetve 10 bank és 10 biztosító megjelenéseit vizsgálva – az IMEDIA készítette el. Az IMEDIA az országos és regionális sajtót, online portálokat, rádió és televízió megjelenéseket is egyaránt számba vette az elemzés elkészítésekor.

A kutatásból kiderül: mintegy 234 ezer megjelenésben tűnik fel a vizsgált 100 vállalat a megfigyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak. A legtöbb ilyen jellegű tartalom két kereskedelmi szereplőhöz, a TESCO-hoz, valamint a SPAR-hoz kapcsolható.

A TESCO a legtöbb esetben az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem kapcsán jelent meg, de adománygyűjtéseinek hírei is utat találtak a médiába. A SPAR többféle területen volt aktív, élelmiszergyűjtéseket, jotékonysági borárverést szervezett, valamint az áruházak környezettudatos fejlesztéseivel is kitűnt a CSR területén.

A pozitívumok mellett meg kell jegyezni, hogy a hazai CSR-tevékenység ma még nem kellően tudatos és rendszeres, amely a médiamegjelenésekből is tükröződik. A megjelenések döntően egy-egy konkrét programhoz, vagy eseményhez kötődnek, ezeket leszámítva a CSR tevékenység esetlegesnek tűnik.

Fontos azonban az, hogy a CSR kategóriába sorolható megjelenések éves szinten növekedést mutatnak. Egyelőre nem jelenthető ki, hogy ez trendszerű változás lenne. A Magyar Adományozói Fórum ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a vállalatok tudatosan és felelősen végezzék tevékenységüket, amelynek szerves része a CSR is.