Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Érkezik a Barbie Flip Phone

A Human Mobile Devices, Európa vezető okostelefon-gyártója a Mattellel, a világ egyik legismertebb amerikai játékgyártó cég tulajdonosával karöltve 2024 nyarán elhozza a Barbie Flip Phone-t.

Az 1959-ben berobbant, fekete-fehér csíkos fürdőruhában feszítő No. 1 Barbie-tól, az 1992-es, merész Totally Hair Barbie-n át, Barbie a mai napig egy igazi stílusikon. Az újonnan piacra kerülő telefon pedig mindezt az időtlen eleganciát, és a nőkben rejlő erőt fűszerezi meg egy csipetnyi rózsaszín hozzáadásával, és teszi különlegessé az elmaradhatatlan ragyogás fényével.

A Human Mobile Devices marketingigazgatója, Lars Silberbauer elmondta: „Eljött az ideje annak, hogy a ‘reels-ek’ és a social media világát valódi, megélt pillanatokra cseréljük, és fellélegezhessünk a folyamatos online jelenléttől. Izgatottak vagyunk, hogy a Mattel személyében egy olyan vállalattal dolgozhatunk együtt, amely támogatja az értékteremtő innováció és a társadalmi változások iránti elkötelezettségünket.”

Ruth Henriquez, a Mattel európai, közel-keleti és afrikai régiójának termékmenedzsere elmondta: „A Mattel szívét és lelkét a design és az innováció adja, a legújabb együttműködésünk pedig egy újabb lépés ebbe az irányba. A Barbie x HMD érkezése izgalmas pillanat minden Barbie-rajongó számára, és emlékezetes volt a Mobile World Congressen bemutatni a világnak az együttműködésünket.“

Az összecsukható klasszikus telefonokat világszerte a digitális detox egyik legjobb módszereként ismerik, és szeretik – egy olyan világban, ahol majdnem tízből négy (38%) 16 és 24 év közötti fiatal aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt az okostelefonjával.1 Az Egyesült Államokban a Z generáció egyharmada próbálja aktívan korlátozni a közösségi médiával töltött idejét, és ezzel egyidejűleg folyamatosan csökken az ún. FOMO, azaz ​ „kimaradástól való félelem” jelentősége is.2

Ráadásul egyedül a Z generációnak csökkent a közösségi médiával töltött ideje 2021. első negyedéve óta: a barátokkal való online chatelés 2021 óta 13%-kal lett kevesebb, a személyes találkozások száma viszont 28%-kal nőtt a 16—24 évesek körében.3

Egyre több Z és Y generációs dönt úgy, hogy a mentális egészségük érdekében korlátozzák a képernyő előtt töltött idejüket, a #bringbackflipphones trend pedig már több mint 60,2 milliós nézettséget ért el a TikTokon.4

Ez nem csak egy generációs jelenség, hanem egy kulturális mozgalom is: a 2021-ben induló „kapcsold ki!” trend egyre nagyobb lendületet nyer, ahogy minden korosztály keresi az egyensúlyt a digitalizálódó világban. A nyomógombos telefonok pedig visszatérőben vannak: a HMD jelentése szerint az összecsukható telefonok eladásai több mint duplájukra nőttek Európában 2022 és 2023 között, és további növekedés várható 2024-ben is. Mindeközben hírességek is beállnak a sorba, mint például Michael Cera (kanadai színész és zenész), aki szintén a „flip phone” életstílust választotta.

Arne Mathiasen, a klasszikus telefonok mozgalmának aktív támogatója Dániában segít fiataloknak a kikapcsolódásban, így abban is, hogy megélhessék a jelen pillanatot. Eddig több mint 1500 egyetemi hallgatót győzött meg arról, hogy az okostelefonjuk helyett nyomógombos telefont használjanak. „A diákjaim olyan kísérletekben vettek részt, amelyek során 10 napig klasszikus telefont használtak. Ekkor észrevehetően többet beszélgettek egymással, jobb alvásról számoltak be, és az elmondásuk alapján kevesebbet szorongtak. De minden az egyensúlyról szól: általában azt javaslom nekik, hogy használják úgy a telefonjukat, mintha egy táblagép lenne – csinálják meg vele, amire éppen szükségük van, de aztán tegyék le, ne vesszenek el benne.” – árulta el Arne.

További információkért és friss hírekért látogass el a https://www.hmd.com weboldalra.