Elvárjuk a biztonságos higiéniát a szálláshelyektől
Bár az utazási kedvünk nem csökkent, minden második ember a szálláshely biztonságos higiéniájától teszi függővé a foglalást. Mindenesetre idén a belföld lesz a nyerő. – többek között ez derült ki a Marketing Professzorok online utazási felméréséből.
A turisztikai piacon jelentős tapasztalatokkal rendelkező online marketing ügynökség idén májusban internetes kutatás során vizsgálta a magyarok utazási hajlandóságát és azokat a szempontokat, amely alapján úti célt és a szállást választunk. A kérdőív elemzésekor kiderült, hogy a megkérdezettek 45,8%-ának volt az idei évre foglalása, amely meghiúsult a járvány miatt.
Az azonban biztató, hogy csupán a válaszadók 5,9%-uk csalódott a lefoglalt szállásadóban, mivel a hozzáállás és kommunikáció nem volt kielégítő.
A negatív élmények főbb okaiként a pénzvisszafizetés visszatartását, és a további lehetőségek felajánlását jelölték meg a legtöbben. Egyébként abban a magyarok is követik a nemzetközi trendeket, hogy a koronavírus megjelenése nem szegte utazási kedvünket, bár a legtöbben (83%) idén inkább belföldön maradnak.
A hazai utazást tervezők 65%-a továbbra is azt nyilatkozta, hogy idén is szeretne új helyeket kipróbálni, nem ragaszkodik a régebben már kipróbált szálláshelyhez.
A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy az emberek milyen feltételekhez kötik az utazás megkezdését. 26% attól teszi függővé, hogy milyen mértékben nő a megbetegedések aránya, amikor éppen el kellene indulni. Minden negyedik résztvevő viszont már annyira vágyik a nyaralásra, hogy amint megteheti, már indul is, feltételek nélkül. 18% megvárja a kijárási korlátozások végét és csak utána kezd utazni, míg további 22% a korlátozások feloldása után még vár valamennyit, hogy ténylegesen lecsengjen a járvány. Ezt erősítik meg azok az adatok is, amelyek az idén nem utazók indokait vizsgálták. Közülük a legtöbben (57,3%) az egészségügyi kockázat miatt hanyagolják a nyaralást, míg további 22% az anyagi okokat nevezték meg akadályként.
Nagyon érdekes választási szempontok jelentek meg a szálláshely kiválasztásánál is. Úgy tűnik, hogy a koronavírus biztonsági játékra tanította az embereket. A megkérdezettek csupán 23,4%-a gondolja úgy, hogy biztosan nem látogatna el semmilyen belföldi hotelbe vagy szállodába, amíg a vírusfertőzés lehetősége továbbra is fennáll. Ők azok, akik idén talán nem fognak utazni. Kicsit többen (26,7%) viszont szívesen utaznának belföldön, mindenféle kritérium nélkül.
Ugyanakkor minden második ember csak akkor nyaralna járványhelyzet idején, ha megbizonyosodna arról, hogy a szálláshelyen a lehető legnagyobb körültekintéssel tartják be a biztonsági intézkedéseket. „Nem kérdés, hogy idén a szállodák és hotelek kommunikációjában a megbízhatóságot és a biztonságot kell a fókuszba helyezni. Ez utóbbi ugyanúgy vonatkozik a higiéniai intézkedésekre, mint például a visszafizetési garanciákra.” – mondta Máté Balázs, a Marketing Professzorok vezető tanácsadója.