Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Elvárjuk a biztonságos higiéniát a szálláshelyektől

Bár az utazási kedvünk nem csökkent, minden második ember a szálláshely biztonságos higiéniájától teszi függővé a foglalást. Mindenesetre idén a belföld lesz a nyerő. – többek között ez derült ki a Marketing Professzorok online utazási felméréséből.

A turisztikai piacon jelentős tapasztalatokkal rendelkező online marketing ügynökség idén májusban internetes kutatás során vizsgálta a magyarok utazási hajlandóságát és azokat a szempontokat, amely alapján úti célt és a szállást választunk. A kérdőív elemzésekor kiderült, hogy a megkérdezettek 45,8%-ának volt az idei évre foglalása, amely meghiúsult a járvány miatt.

Az azonban biztató, hogy csupán a válaszadók 5,9%-uk csalódott a lefoglalt szállásadóban, mivel a hozzáállás és kommunikáció nem volt kielégítő.

A negatív élmények főbb okaiként a pénzvisszafizetés visszatartását, és a további lehetőségek felajánlását jelölték meg a legtöbben. Egyébként abban a magyarok is követik a nemzetközi trendeket, hogy a koronavírus megjelenése nem szegte utazási kedvünket, bár a legtöbben (83%) idén inkább belföldön maradnak.

A hazai utazást tervezők 65%-a továbbra is azt nyilatkozta, hogy idén is szeretne új helyeket kipróbálni, nem ragaszkodik a régebben már kipróbált szálláshelyhez.

A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy az emberek milyen feltételekhez kötik az utazás megkezdését. 26% attól teszi függővé, hogy milyen mértékben nő a megbetegedések aránya, amikor éppen el kellene indulni. Minden negyedik résztvevő viszont már annyira vágyik a nyaralásra, hogy amint megteheti, már indul is, feltételek nélkül. 18% megvárja a kijárási korlátozások végét és csak utána kezd utazni, míg további 22% a korlátozások feloldása után még vár valamennyit, hogy ténylegesen lecsengjen a járvány. Ezt erősítik meg azok az adatok is, amelyek az idén nem utazók indokait vizsgálták. Közülük a legtöbben (57,3%) az egészségügyi kockázat miatt hanyagolják a nyaralást, míg további 22% az anyagi okokat nevezték meg akadályként.

Nagyon érdekes választási szempontok jelentek meg a szálláshely kiválasztásánál is. Úgy tűnik, hogy a koronavírus biztonsági játékra tanította az embereket. A megkérdezettek csupán 23,4%-a gondolja úgy, hogy biztosan nem látogatna el semmilyen belföldi hotelbe vagy szállodába, amíg a vírusfertőzés lehetősége továbbra is fennáll. Ők azok, akik idén talán nem fognak utazni. Kicsit többen (26,7%) viszont szívesen utaznának belföldön, mindenféle kritérium nélkül.

Ugyanakkor minden második ember csak akkor nyaralna járványhelyzet idején, ha megbizonyosodna arról, hogy a szálláshelyen a lehető legnagyobb körültekintéssel tartják be a biztonsági intézkedéseket. „Nem kérdés, hogy idén a szállodák és hotelek kommunikációjában a megbízhatóságot és a biztonságot kell a fókuszba helyezni. Ez utóbbi ugyanúgy vonatkozik a higiéniai intézkedésekre, mint például a visszafizetési garanciákra.” – mondta Máté Balázs, a Marketing Professzorok vezető tanácsadója.