Élménnyé teszi a halasztott fizetést hazánk vezető fintech cége

News website on laptop screen. Online news. Modern flat design vector illustration


Részletekre bonthatják a kosárértéket a vásárlók

Magyarországon is elérhetővé vált a digitális részletfizetési megoldás, amin keresztül a vásárló valós időben 3-6 részletre tudja bontani a kosárértéket. Az instacash Buy Now Pay Later (BNPL) – „vásárolj most, fizess később” – digitális megoldása szolgáltató révén a kereskedők,k bankmentesen, a magyar szabályozásoknak mindenben megfelelően a saját márkájukat erősítve növelni a visszatérő vásárlóik számát, az pedig pedig 7 perc alatt , azonnali bírálattal kamatmentes fizetést igényelhetnek. Mindez a kereskedő számára nem jár magas banki jutalékkal.

Az instacash egy kereskedőre, szolgáltatóra brandelt, szabad konfigurálható IT és üzleti megoldást kínál – ezzel a partner márkáját és vevői kapcsolatát erősíti –, amiben az önerőt, a részleteket és a részletfizetési minőség rugalmasan paraméterezhető.

Bruzsa Géza, a vezérigazgatója kitért arra is, a magyar vállalatok is számtalan olyan kihívással néznek szembe a nehéz gazdasági helyzetben, amire valós megoldást jelent a BNPL szolgáltatás.

„Az életviteli költségek nőnek, a bérek nem követni az inflációt, így csökken a vásárlók szabadon elkölthető pénze, likviditási helyzete, ami miatt a sokszázezres, milliós kiadások ma már olyanok számára is nehézséget okoznak, akiknek ez néhány éve nem jelentett problémát. Gondoljunk csak egy magán egészségügyi kiadásra, autó márkaszerviz költségre, vagy épp egy új házimozi rendszerre. A jó és felelős BNPL az affluens vásárlók megoldása is” – mondta.

A legtöbb banknak nincs vásárlási pontokon beágyazott, minden ügyfél számára elérhető online hitel folyamata, ha van, akkor is töredezett, körülményes, hosszú, sokszor napokig tart, ezzel kapcsolatban Bruzsa Géza hozzátette:

„Meg kell érteni, hogy a kereskedőknek, szolgáltatóknak nem órákig, vagy napokig tartó, hanem maximum percekben mérhető részletfizetési folyamatokra van igényük, mert ez az, ami érdemben áttörést tud hozni a kosárelhagyásban, azaz a lemorzsolódás csökkentésében. Már rég nem a bankfióki hiteligényléssel kell versenyezni élményben, hanem egy online bankkártyás vásárlással.”

Bruzsa Géza a kérdésre válaszolva elmondta, hogy egy kereskedői, szolgáltatói részletfizetés csak akkor lehet sikeres, ha az alábbi négy feltételnek megfelel:

professzionális a kockázatkezelés, azaz banki szintű ügyfélminősítő és döntési motor van beépítve a folyamatba,

manualitás-mentes a kereskedő oldali adminisztráció, azaz automatikus a részletfizetés és szükség esetén a behajtási folyamat, számlázás, könyvelés

kiemelkedő dokumentum vásárlói élmény, azaz nem szükséges csatolni, döntéshozatal percek alatt megtörténik, nincs várakozási idő

tökéletes a transzparencia, azaz bármikor, utólag is nyomon követheti egy vásárló a kiadásait és a részletek státuszát

Példaként említette az Elektrobiker-t, a világ vezető elektromos robogóit forgalmazó partnerét, amely az instacash BNPL megoldásával a piacon elsőként vezette be a teljesen online halasztott fizetési módot, ami webshopos vásárlás esetén lehetséges 6 részletben a kamatmentes fizetésre – mindezt 7 perc alatt akár a kanapé kényelméből, vagy a bemutató teremből egy szakmai konzultációt követően. A megoldás attól is unikális, hogy maga a kereskedő biztosítja a vásárlók számára, így egy pillanatra sem kell elhagyni az Elektrobiker felületeit, nincs bankfióki sorban állás és nincsenek a hétköznapi hiteligénylések során mindenki által jól ismert frusztrációk, mint például a munkáltatói igazolás papír alapon történő kitöltése , hiánypótlások, elnyúló átfutási idők.

Kamatmentes fizetés 3-6 részletben

Hazánkban a jelenlegin lévő szabályozások szerint jelenleg kétféleképpen lehet részletfizetést: banki, pénzügyi licenccel, vagy kereskedőként, szolgáltatóként. Utóbbi esetében, ha egy cég valamilyen terméket, szolgáltatást árul a vevőjének és nem kamatbevétel beszerzésének célja, hanem a vásárlás elősegítése.

Bruzsa Géza, a BNPL magyarországi úttörőjeként ismert instacash képviseletében elmondta, Németországban már a webshopos vásárlások 20 százaléka BNPL a fizetési mód, de a nyugat-európai átlag is 10 százalék körüli, és már olyan hétköznapi fogyasztási cikkekre is elérhető a részletfizetés, mint mondjuk egy cipő vagy egy parfüm.

„Nem tartjuk a nyugati BNPL szolgáltatók elmúlt években mutatott be, hogy üzletileg legkevésbé gyakorlatracionális célokra is részletfizetést biztosítanak. Helytelenítjük, hogy egy lakcím alapján hiteleztek, nem érvényesítettek jövedelmet vagy nem ellenőrizték a vásárlók fizetési képességeit. Mindemellett viszont azt gondoljuk, hogy a BNPL unikális újításokat több ponton hozott Nyugat-Európában a vásárlói élmény miatt, ami miatt gyökeresen meg szeretné változtatni azt a piacot” – mutatott rá.

Úgy folytatta, a bankokat lépéskényszerbe hozzák az új megoldások a tekintetben, hogy szintet léptek a folyamataik kapcsán és kilépve saját komfortzónájukból nem ők várják a hiteligénylő ügyfeleket a bankfiókokban, vagy épp a saját online csatornákban, hanem a vásárlások helyén, beágyazottan nyújtanak digitális szolgáltatást.

Bruzsa Géza közölte, az instacash-nek a kezdetektől fogva az a missziója, hogy a hiteligénylést élménnyé tegyék itthon és nemzetközi szinten, és a digitális finanszírozási megoldásokat a technológia adta lehetőségek alapján minél közelebb vigyék azokhoz a pontokhoz, ahol az életüket élik.

„Hisszük, hogy nem az ügyfélnek kell a bankba menni, hanem a finanszírozási módot menjen az ügyfélhez és mint jelen esetben is, egy szolgáltatónál legyen elérhető tökéletes megoldás. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az egyik legkritikusabb élethelyzetben a mi megoldásunk segítségével juthat valaki halasztott fizetéshez, ezzel is bizonyítva, hogy a szolgáltatás jól használható társadalmilag is fontos célokat lehet támogatni” – zárta gondolatait az instacash vezérigazgatója.