Nem minden fájdalom halálos, csak hiteles forrásból kell tájékozódni

Így keressünk rá a betegségünkre, ha nem akarunk rögtön pánikba esni

A hajhullástól a gyomorfájdalmakon át a tyúkszemig minden betegséget az interneten szeretnének diagnosztizálni a magyarok, a keresőkben talált javaslatok viszont rendkívül szerteágazóak és sok esetben indokolatlanul riasztóak. Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője elmondta, a lakosságnak körültekintőnek kell lennie azzal kapcsolatban, hogy hol informálódik, akár a magánegészségügyi szolgáltatók számára hatalmas potenciált jelent a keresőoptimalizálás, hogy a betegeket és a betegeket kiszolgálja.

Senkin nem javasolt, hogy az interneten próbálja meg diagnosztizálni a betegséget, ezért a magyarok túlnyomó többsége jellemző, hogy bármilyen azonnal egészségügyi problémája van, annak a Google-ben jár utána.

Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője rámutatott, az emberek jellemző tüneteikre keresnek rá, és esetenként találhatnak is olyan hasznosak, melyekkel korábban jobban magukon. Ezek viszont inkább általánosságok, minthogy aludjunk többet, stresszeljünk kevesebbet, igyunk kevesebb alkoholt.

„Régen nem az van, hogy speciális tudásra keresünk, mint amilyen az akupunktúra, hanem tetőtől talpig mindenfajta betegségre szűrünk, amint valami elváltozást észlelünk magunkon. A találatokat viszont érdemes fenntartásokkal kezelni, mert rengeteg riasztó cikk is szembejöhet velünk, ami sokakban szorongást kelt het,holott lehet, hogy a baj közel sem akkora” – mondta.

A szakember azt javasolja mindenkinek, hogy használja a józan eszét, ha Dr. Google megijesztené, mert az internet előtt is túléltek az emberek. A számtalan elérhető cikk áldás a hétköznapokban, de egyben átok is, amit tudni kell a helyén kezelni, mert sok esetben nincs valóságalapjuk.Nagy felelőssége van a magánegészségügyi intézményeknek

Szesztay Péter szerint fontos, hogy mindig hiteles forrásból tájékozódjunk, és ebben hatalmas a felelőssége a tartalomgyártóknak is. Óvatosan kell bánni azokkal a honlapokkal, ahol szembeötlő hirdetésekben egy termék megvásárlására bíztatnak. Az egészségügyi intézményei viszont az esetek nagy százalékában szakmai tartalmak honlapja.

Úgy folytatta, nem lehet elégszer elismételni, hogy a keresés és a cikk elolvasása nem gyógyít ki senkit a betegségből, fel kell keresni az adott orvost, intézményt, szaktekintélyt annak érdekében, hogy konkrét diagnózist és megoldást kaphassunk. Idáig viszont sokan nem jutnak el.

Ezzel kapcsolatban arra is rámutatott, hogy a magánegészségügyi szolgáltatókra egyre nagyobb szükség van, és a piacon hatalmas a verseny. Ha valaki ügyes, a keresőoptimalizálással óriási előnyre tehet szert és egyben a társadalmi felelősségvállalás jegyében edukálhatja is a betegeket.

„Az egészségügyi témákban akár havi sok 10 ezer embert lehet elérni a Google-ben, ami hatalmas felelősséggel és egyben lehetőség van, hiszen a betegekben tudatosíthatjuk, hogy az adott intézmény vagy szakember szaktekintélynek számít a kérdésben, nem navigálnak el más honlapra és akár azonnal tájékoztatást kaphatnak arról, hogy mennyibe kerül a kezelés” – mondta.

Szesztay Péter kiemelte, mivel a magánegészségügybe rengeteget kell invesztálni és hatalmas fix költséget az üzemeltetésnek. Az a legdrágább, ha üresjáratban megy a cég, ezért muszáj marketingre költeni, csakhogy a szektorban rendkívül limitáltak a lehetőségek. A SEO szinte az egyetlen legális opció, ahol nem reklámszagú, tartalmakkal ismeret lehet növelni és új lehetséges pácienseket találni. Ebben a formábanBP Digital SEO ügynökség , amely több egészségügyi partnernél is bizonyított már és jelenleg is több ügyféllel dolgozik együtt a szegmensből.