Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Egyetemisták csökkentik a Heineken ökolábnyomát

Az egész gyártási folyamatra kiterjedő, holisztikus megoldás nyerte a HEINEKEN Hungária Dobd a C-t! elnevezésű innovációs versenyének döntőjét. Ez nem esettanulmány, nem teszt és nem is szimuláció: Szabó Blanka és Szabó Dániel (BCE, CEU) javaslatából kézzelfogható valóság lesz.

A sörgyártás még inkább környezetbaráttá tételének jegyében hirdette meg a magyarországi felsőoktatási intézmények diákjainak a Dobd a C-t! elnevezésű, a teljes cégcsoport nemzetközi irányelveivel összhangban álló fenntarthatósági stratégiát követő versenyt a HEINEKEN Hungária 2018 tavaszán. A vállalat főiskolás és egyetemista diákoktól várt innovatív ötleteket arra, hogyan kerülhet még közelebb 2020-as vállalásához és lehet a világ legzöldebb sörgyártója. A döntőbe jutott csapatok a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál és Trash Art kiállítás 2018 keretei között prezentálták programjaikat az egyetemi szaktekintélyekből és vállalati vezetőkből álló zsűritagok előtt.

A bizottság Szabó Blanka és Szabó Dániel, a Budapesti Corvinus Egyetem, illetve a Közép-európai Egyetem hallgatóinak prezentációját tartotta a legjobbnak. A páros 360⁰-approach elnevezésű projektje komplex módon reflektált a sörgyártás különböző területeire, a szabványoktól kezdve az előállításon át a szállítmányozásig. Meggyőző előadásukban felhívták a figyelmet az újrahasznosítás kihívásaira is, kutatásaik alapján ugyanis a magyarok jelentős része csak alkalmanként, vagy soha nem gyűjti szelektíven a hulladékot. Az általuk kidolgozott megoldás nem csupán drasztikusan csökkentené a vállalat szén-dioxid kibocsátását, de jelentős költségmegtakarítást is jelentene, illetve arra ösztönözné a vásárlókat, hogy minél több üveget váltsanak vissza.

„Hihetetlenül boldogok vagyunk, hogy mi nyertünk, és nagyon értékesnek tartjuk ezt a kezdeményezést, mert itt nem csak a levegőbe beszélünk, hanem tényleg lesz kézzelfogható eredménye a munkánknak. Nagyon érdekesnek tartom az alaptémát, és izgalommal tölt el, hogy mennyi kihívás és lehetőség rejlik még benne” – értékelte a versenyt Szabó Blanka, a győztes csapat egyik tagja.

A páros ötletét a cég megvalósítja és nyereményekkel honorálja: a győztesek részt vehetnek egy amszterdami túrán, amelyről hazatérve a Heineken szakembereivel közösen fognak dolgozni projektjük megvalósításán. A többi dobogós fesztiválbérleteket és -jegyeket kapott.

Prof. Dr. Diana Ürge-Vorsatz, a Közép-európai Egyetem professzora, a bírálóbizottság tagja a döntő után így fogalmazott: „Azért is támogatom az ehhez hasonló kezdeményezéseket, mert a nagyvállalatok szén-dioxid kibocsátása egy olyan téma, amelyre sokan csak legyintenek, gondolván, hogy úgy sincs beleszólásuk. De itt most azt láttuk, hogy a Heinekennél tényleg meghallgatják a fiatalok véleményét. Az Y- és Z-generáció bevonásával olyan újszerű, innovatív megoldásokhoz juthatunk, amelyeket nem feltétlenül tudnának maguktól reprodukálni a nagyvállalatok vezetői” – mondta az elismert klímakutató.

„A verseny nagyszerű lehetőséget teremtett arra, hogy bevonjuk, illetve megszólítsuk a mostani egyetemistákat, akikből a jövő munkavállalói lesznek. Fantasztikus prezentációkat hallottunk, mindegyik pályázatnak voltak erős pontjai: a közeljövőben el is kezdünk közösen dolgozni a nyertesekkel, hogy megvalósítsuk ötleteiket. Külön nagy öröm, hogy a Nemzetközi Természetfilm és Trash Art Fesztivál keretein belül rendezhettük meg az eseményt, mert nagyvállalatként ugyanaz a célunk, mint az itt felvonuló alkotóművészeknek. Jó látni, hogy bár különböző oldalról jövünk, mégis ugyanazért állunk ki” – összegezte tapasztalatait José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója, aki szintén tagja volt a zsűrinek. Kettejükön kívül Nagy Andrea, a Budapesti Gazdasági Egyetem fenntarthatósági központjának vezetője, dr. Alpár Tibor, a Soproni Egyetem kutatási és külügyi rektorhelyettese, Barta Márton, a Budapesti Corvinus Egyetem stratégiai igazgatója, Papp András, az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese, valamint Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója értékelte a pályázatokat.
~~~