Doors – The Final Cut

A háromszoros Oscar-díjas Oliver Stone legendás The Doors című életrajzi nagyjátékfilmje digitalizált és felújított változatban – melyet a 2019-es Cannes Classics szekcióban is bemutattak – május 19-től a hazai filmszínházakban, a Pannonia Entertainment terjesztésében.

„A The Doors és zenéje legenda. A film elementáris erővel, zenében és képekben mutatja be a valóság küszöbének átlépését, az áttörést a „másik oldalra”. Kábítószeres látomások, eksztatikus, botrányos színpadi fellépések, rituális szeretkezések, a tudatos és tudattalan határainak elmosódása – mindez csak egy valakinek a személyiségén átlényegítve volt lehetséges, a zenekar költő-énekesén, akit úgy hívtak: Jim Morrison…” /csd, Mafab/

„Stone terveit megelőzően már évtizedes távlatban felmerült a Doors történetének mozifilmes színrevitele, méghozzá olyan nagy rendezők részéről, mint Brian De Palma, Martin Scorsese vagy William Friedkin. Morrison szerepére a szóba jött színészek közt találjuk Tom Cruise, John Travolta és Richard Gere (!) nevét (…) A rendezőnek leginkább a Cult énekese, Ian Astbury tetszett volna, de szóba került az INXS frontembere, Michael Hutchence is … Val Kilmer megkönnyítette a saját castingját a főszerepre, ugyanis kész anyagot küldött magáról Stone részére, ráadásul egy éven át tanulmányozta a zenekart és a korszakot, miközben egy csomó emberrel interjúkat készített (…) A történeti ív… végigköveti a banda teljes fennállását…: az 1965-ös megalakulás, a felemelkedés időszaka (London Fog, Whisky a Go Go klub, és az ottani botrányos „The End” előadás), Elektra lemezszerződés, Ed Sullivan Show, majd a tömegpszichózisig fajuló nagyobb sportcsarnok- és stadionkoncertek a ’60-as évek végéről, az egyre sokasodó botrányos fellépések, majd végül a zenekar 1970 végi kifulladása állandósuló konfliktusok közepette. (…) Stone érzékelhetően teljesen otthon van a zenei témában… Néhány túlzástól eltekintve… a koncertek hangulatát is alapvetően jól közelíti meg… mégpedig Robert Richardson operatőr remek felvételeinek segítségével, Morrison pszichedelikus szeánszaiként bemutatva ezeket… Jim azonban nem volt folyton az a típusú energiabomba, ahogy szinte minden megidézett koncertjelenetben láttatja a film. (…) Stone… az említett interjúin kívül a Rolling Stone magazin egykori újságírója által készített első komolyabb Doors/Morrison biográfiát vette alapul a filmhez (Jerry Hopkins: „No One Here Gets Out Alive”)”. /Szombati Zoli, A CineMániás/

Oliver Stone legendás The Doors című életrajzi nagyjátékfilmje digitalizált és felújított változatban május 19-től a hazai filmszínházakban, a Pannonia Entertainment terjesztésében.