Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon

.

  • A GKID az eMAG megbízásából reprezentatív felmérést végzett a magyar felnőtt korú internetezők körében az előfizetéses hűségprogramokról.
  • A kutatás alapján, az előfizetéses hűségprogramok legfontosabb előnyei: ingyenes házhozszállítás és ingyenes átvétel csomagautomatában, kedvezmény a rendelés összegéből.
  • Az országban elérhető, e-kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok közül a legtöbben az eMAG Genius programját ismerik, mely az ingyenes próbaidőszak keretében közel 140 ezer ügyfelet vonzott be.

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID által az eMAG megbízásából készített reprezentatív felmérés1 eredményeiből. Az eMAG abból az alkalomból rendelt független felmérést, hogy saját Genius előfizetéses hűségprogramjának felhasználóinak száma csaknem elérte a 140 ezret.

Sok felhasználónak még új ez a fajta szolgáltatás

Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak: 10-ből 5 online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi / éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások.

Ismertség

A GKID friss mérése szerint a legtöbben az eMAG hűségprogramjáról, a Geniusról hallottak: az online vásárlók 17%-a találkozott már a programmal. Ezzel a felmérésben vizsgált online hűségprogramok közül az eMAG Genius rendelkezik a legnagyobb márkaismertséggel.

Második legismertebb a TESCO online club hűségakciója, 12%-os ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10%-os ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9%, a Wolt+-ról 8%, az Amazon Prime-ról 8% hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4%-a ismeri. A válaszadók 57%-a nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.

Használat

Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7%-a tagja ennek a hűségprogramnak – derül ki a GKID legfrissebb felméréséből. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 Ft.

Ezért hasznosak a hűségprogramok a magyar online vásárlók számára

Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30%), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27%) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.

A felmérés eredményei szerint a tipikus magyar internetes vásárlóként definiálható válaszadók 36 százaléka rendelt az eMAG-tól az elmúlt egy évben, ami a legmagasabb eredmény az előfizetéses hűségprogramot kínáló hat cég közül. Egy tipikus helyi eMAG-ügyfél átlagosan 5,1 alkalommal vásárolt az elmúlt évben, a leggyakrabban a 30-39 éves korosztályban (6,8 alkalom/év). A férfi vásárlók gyakrabban vásárolnak az eMAG-on (6,1 alkalommal/év), mint a nők (3,9 alkalom/év).

Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni – az eMAG az elmúlt 10 év alatt felépítette azt a portfóliót és ügyfélkört, amely biztosítja programjának sikeres indítását. Ezek a programok számos előnnyel járnak a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt, így a vásárlók gyakrabban választják az eMAG kínálatát a piacon már jelen lévő széles választékból” – mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.

Büszkék vagyunk arra, hogy a bevezetést követő két hónap alatt közel 140 ezer ügyfelünk próbálta ki az idén május végén bevezetett eMAG Genius szolgáltatásunk előnyeit. A GKID felmérésének eredményei szerint a szolgáltatásunkat kipróbálókat különösen lenyűgözték az ingyenes csomagautomata és házhozszállítás feltételei és minimális rendelési értékei, valamint a Geniust aktiváló ügyfeleinknek kínált exkluzív kedvezmények. Természetesen a nyár folyamán továbbfejlesztjük a szolgáltatást, hogy a közelgő iskolakezdési és ünnepi szezonban még több ügyfelünk részesülhessen az előnyeiből” – kommentálta az eredményeket Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója.

1 A felmérést online kérdőívekkel végezték 5198 válaszadó körében, eredményei reprezentatívak a 18 évesnél idősebb magyar online vásárlókra.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?