Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Akár 80%-os költségmegtakarítást hozhat a cégeknek a HR folyamatok digitalizációja

A jelenlegi változékony gazdasági környezetben még inkább fókuszba kerülnek a hatékonyságnövelő megoldások

A világjárvány óriási lökést adott a digitalizációnak mind egyéni, mind vállalati szinten, az életünk minden területét átható folyamat pedig továbbra is megállíthatatlanul zajlik. A jelenlegi válságos gazdasági környezetben pedig a vállalatok ismét a digitalizációban kereshetik a „megváltást”: a hatékonyságnövelés és a költségek racionalizálásának eszközét. A cégek átfogó digitalizációjához – első lépésben legalább a papírmentességhez – viszont a munkavállalók digitális felkészültségének, tudatosságának növelésén át vezet az út. Számításaink szerint egy vállalat átlagosan 80%-kal tudja csökkenteni HR adminisztrációs kiadásait a megfelelő digitális megoldásokkal – húzta alá Hortobágyi Ágoston digitális stratéga a Vezérigazgató Találkozón.

Szinte hihetetlen belegondolni, hogy bár az életünk minden dimenziójába beférkőző digitalizáció alig néhány évtizedes múltra tekint vissza, a mobiltelefonok, tabletek és egyéb okoseszközök használata és elterjedtsége, az ICT szektorban koncentrálódó szürkeállomány minősége, valamint a digitális innovációk iránya és tempója ma már egész nemzetek sorsát befolyásolja. Ha azonban a dolgok mélyére nézünk, könnyen rájövünk, hogy ezek használatát – legyen szó akár a nappaliban, a gyerekkel nyomkodott mobilról vagy a munkahelyen használt bérszámfejtő szoftverről – többnyire tapasztalati úton tanuljuk, rendszerszintű edukációról, az alapoktól építkező tudatos digitalizációs fejlesztésről nemigen beszélhetünk. Ennek meg is van az eredménye: a digitális teljesítménnyel bizonyítottan összefüggő matematikai és természettudományi PISA-teszteken a magyar diákok kevésbé szerepelnek jól, az európai országok fejlettségét mérő Digitális Gazdaság és Társadalom Index (DESI) szerint pedig a sereghajtók (22. hely) között szerepel Magyarország.

Az egyéntől az államig – így építhetünk digitális társadalmat

Egyre világosabb tehát, hogy az előrelépéshez előbb vissza kell manni a start mezőre: mindenkinek újra az iskolapadba kell ülnie, hogy azonos tudással felvértezve, egységes digitális nyelvet beszélve vehessük fel a tempót az egyre élesedő versenyben. Vajon mit is jelent világunkban a digitalizáció és miért olyan fontos? Milyen személyazonossággal rendelkezünk mi magunk az online világban és hogyan kellene szabályozni jogainkat és kötelességeinket? Hatékonyan tudjuk-e használni a szükséges okoseszközöket a munkahelyen, milyen gyorsan tanuljuk meg egy új rendszer kezelését? Mikor és milyen feltételekkel adjunk mobiltelefont a gyermekünk kezébe? Megannyi kérdés, melyekből azonnal látszik, hogy érdemes az alapoktól kezdeni a tudás és a készségek elsajátítását, a kAPPcsolat program pedig éppen erre vállalkozik: a Digitális Szülő Kurzus az egyén szintjén kezdi az edukálást, erre épül a Digitális Munkavállaló Minősítés, majd jöhetnek a cégek (B2B), valamint a társadalom és az állam (G2C és G2B) közötti digitalizációs kapcsolatok kérdései.

A kAPPcsolat program gondolata egy nagyon egyszerű felismerésből indult: manapság a digitális térben gyakorlatilag többet tartózkodunk, mint a fizikai valóságban, ez az arány pedig várhatóan még tovább tolódik majd a virtuális világ felé. Eközben az emberek többségének szinte semmilyen kapaszkodója nincs arra vonatkozóan, hogy miként tanítsa a gyermekének a digitalizációs készségeket, az oktatás éppencsak a felszínt kapargatja, de az üzleti életben is gyakran adódnak nehézségek a munkavállalók, üzleti partnerek között az ezen a téren mutatkozó hiányosságok miatt. Végül pedig ott az állam szerepe, mely sokat tehet azért, hogy a társadalom egészét átszőjék a papírmentes megoldások – ezzel pedig nagyot ugorhatna az ország versenyképessége” – mondta el Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.

Fókuszban a papírmentes HR: nehéz időkben előre menekülni

Miközben a társadalom széles körű, tervezett és egységes képzése elengedhetetlennek tűnik a digitális versenyképességünk növeléséhez és a mindennapi életminőségünk javításához is, érdemes feltenni a kérdést, hogy van-e olyan terület, melyen azonnal és közvetlenül érzékelhető változást hozhat a digitalizáció? Nos, a válasz éppen az üzleti és a privát szférát összekötő területen adódik: a humánerőforrások mentén bevonhatjuk a munkavállalókat a folyamatba magánemberként is, és miközben a HR-folyamatok teljes papírmentesítése révén a cégek akár 80%-ot spórolhatnak a vonatkozó költségeken és a csökkenő adminisztrációs terhek a kollégák megtartásához is hozzájárulhatnak, az egyéni digitalizációs készségek is sikeresen felmérhetők és fejleszthetők. Szakmai területtől függetlenül, minden egyes munkavállalóra ugyanazok a dokumentációs lépések terjeszthetőek ki, így a dolgozók körében direkt módon valósul meg az egységes vállalati digitális tudásanyag létrejötte.

A HR papírmentesítését egyfajta eszköznek tekinthetjük, melyen keresztül a magyar lakosság nagy részét felvértezhetjük digitális készségekkel – hiszen ők egyszersmind dolgozók és magánemberek is. Ez az elkövetkezendő, recesszióval fenyegető időszakban kulcsfontosságú lépés lehet, valamint hozzájárulhat a szürkeállományról híres magyar munkaerő tudásának és tapasztalatának maximális kiaknázásához. A hosszútávú, alapoktól építkező képzések, valamint a papírmentesítés szervesen egymásra épülnek és együttesen képesek elérni a kívánt átalakulást, valamint a teljes társadalom digitális tudásának magasabb szintre emelését – ezen pedig végső soron Magyarország jövőbeli versenyképessége is múlhat. A célunk az, hogy három éven belül a teljes magyar munkavállalói réteg legalább 10%-a papírmentes HR-szolgáltatásokhoz jusson” tette hozzá Hortobágyi Ágoston.