Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Adaptív felügyelettel a személyazonosságok útvesztőjében

„Nem a legerősebb faj lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leggyorsabban képes alkalmazkodni a változásokhoz.”
Charles Robert Darwin angol természettudós

Egyre több különféle eszközt használunk mindennapi életünk és munkánk során. Ezek ugyan megkönnyítik a feladatainkat, de másoknak fejtörést okozhatnak. Például a vállalatok informatikai szakemberei számára, akiknek kezelniük kell az egyre növekvő mennyiségű készüléket és a hozzájuk tartozó személyazonosságokat. A NetIQ szakértői szerint az adaptív személyazonosság-kezelés jelenti a kiutat a káoszból.

Az online személyazonosságok jelentős változáson mentek keresztül az elmúlt években. Most már nem csupán a külső vagy belső felhasználók, alkalmazottak vagy partnerek rendelkeznek online „identitással” a vállalatoknál. Az ügyfeleket is online személyazonosságok alapján kezelik, sőt, a különféle eszközökhöz, mobil készülékekhez, szerverekhez és IoT-berendezésekhez is hozzárendelnek ilyen azonosítókat. Bizonyos esetekben pedig maguk a szolgáltatások és alkalmazások is rendelkeznek online személyazonossággal, amelyeket mind kezelniük kell a vállalatoknak.

A felügyeletet igénylő eszközök mennyisége rohamosan nő. Becslések szerint 2017-ben 2,7 milliárd új IoT-eszközt csatlakoztattak az internethez, és 2020-ra már várhatóan 20,4 milliárd lesz a működő IoT-készülékek száma. Az sem könnyíti meg a szervezetek dolgát, hogy szinte elvesznek a rengeteg kibervédelmi szoftver között: egy felmérés szerint ugyanis egyes vállalatoknál akár 70 különféle biztonsági megoldás is működik. Ilyen környezetben pedig rendkívül nehéz az adatok, különösen a személyazonosságokra vonatkozó információk központosítása.

A kulcs az alkalmazkodás

A szervezeteknek ezért változtatniuk kell a személyazonosság-kezelési megközelítésükön. A NetIQ szakértői szerint a jövő útja az adaptív személyazonosság-felügyelet, amely lehetővé teszi, hogy rendszeresen és folyamatosan ellenőrizzék a személyazonosságokat és a hozzájuk rendelt hozzáféréseket.

Az adaptív személyazonosság-felügyeleti stratégiában az első lépés a meglévő személyazonosságok feltérképezése és nyilvántartása, illetve a kapcsolódó házirendek kialakítása. Második lépésként a hozzáféréseket kell folyamatosan monitorozni és kezelni, amiben hathatós segítséget jelent az automatizáció és analitikai eszközök. Végül pedig a szükséges információk alapján, illetve az illetékes kollégák bevonásával célszerű ezeket rendszeresen felülvizsgálni és szükség esetén módosítani.

Ezen feladatok kivitelezését a NetIQ az IDM (Identity Management – személyazonosság-kezelési) és IG (Identity Governance – személyazonosság-felügyeleti) megoldások összekapcsolásával teszi egyszerűvé: az IDM kezeli az egyes identitásokat, az IG pedig segíti a személyazonosságok és a hozzájuk rendelt hozzáférések áttekintését, felülvizsgálatát és frissen tartását, valamint szükség esetén az üzleti vezetők bevonását az ellenőrzési folyamatokba.

Naprakész eszközökkel a naprakész felügyeletért

Annak érdeklében, hogy a vállalatok mindig a legmodernebb eszközöket használhassák az adaptív kezeléshez és felügyelethez, a NetIQ folyamatosan fejleszti kapcsolódó megoldásait. A friss NetIQ Identity Manager még nagyobb biztonságot kínál a SUITE-B és FIPS titkosítási algoritmusok továbbfejlesztett támogatása révén. Emellett előmozdítja a jóváhagyási folyamatok finomhangolását, például lehetővé teszi az egyes feladatok időszakos vagy tartós delegálását más felelősök részére, illetve arra is lehetőséget biztosít, hogy automatikusan lejáró határidőket állítsanak be az egyes erőforrásokhoz való hozzáférések esetében. Az új változat egy helpdesk funkciót is magában foglal, amellyel a szakemberek egyszerűbben orvosolhatják az esetlegesen felmerülő problémákat. Ezenfelül a legutóbbi kiadás jobb teljesítményt, valamint egyszerűbb telepítést és frissítést kínál, továbbá megújult felhasználói felülettel és testre szabható widgetekkel is segíti a használatot.

A nemrégiben megjelent Identity Governance 3.0 még egyszerűbbé és átláthatóbbá teszi a felülvizsgálati folyamatokat. Ezenkívül továbbfejlesztett analitikai eszközökkel segíti a döntéstámogatást és a kockázati szintek értékelését, illetve a vállalaton belül használt üzleti és technikai szerepek meghatározását és menedzselését. A termék hasznos a szabályok esetleges megszegésének feltérképezésében is, ezáltal egyszerűbbé teszi a compliance feltételek kezelését.