A Toyota a Holdra tart
Robotkarok, holdjáró és merész álmok
A Toyota a Japán Űrügynökséggel közösen egy olyan járművön dolgozik, amely alkalmas a Hold felfedezésére, elősegítve a holdi élet megteremtését 2040-re, valamint emberek eljuttatását a Marsra. A Japán Űrügynökséggel (JAXA) együtt fejlesztett jármű elnevezésében a mára gyakorlatilag a Föld minden szegletét meghódító és minden földi terepen bizonyító Toyota Land Cruiser terepjáró legenda előtt tiszteleg: a Lunar Cruiser a 2020-as évek végén lesz kilövésre kész. Eközben persze még itt a Földön épül a világ első fenntartható, hálózatba kötött okosvárosa, Woven City is.
Amint azt Takao Sato, a Lunder Cruiser projekt vezetője elmondja, a különleges jármű alapját az az elképzelés adja, hogy az emberek képesek legyenek biztonságban enni, dolgozni, aludni és egymással kommunikálni is az autóban akár az űrben is. A Toyota Lunar Cruiserről az alábbi linken látható videó: Toyota Lunar Cruiser – YouTube
„A világűr kivételes átalakulásra biztosít teret. A meghódítását jelentő kihívások lehetővé teszik, hogy olyan telekommunikációs és egyéb technológiákat fejlesszünk, amelyek később kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be az emberek életében.” – teszi hozzá Sato.
A Gitai Japan, a Toyotával szerződésben álló vállalatként egy különleges robotkart is fejlesztett a Lunar Cruiser számára, amely képes ellenőrzési és javítási feladatokat is ellátni. Speciális kialakítása lehetővé teszi a robotkar végének gyors cseréjét, amely így különböző szerszámokat képes használni és különböző funkciókat is elláthat. Sho Nakanose, a Gitai vezetője úgy érzi, hogy a világűr meghódítása már elkezdődött, de ez a folyamat nagy költségekkel és komoly veszélyekkel is jár. Éppen ezért a robotok különösen hasznosak ezen a területen.
Folyamatosan élen a fejlesztésekben, rezonálva a társadalmi igényekre
Az 1930-as években történt alapítása óta a Toyota számos üzletágban bizonyított, válaszként az adott korszellemre. Meghatározó autóipari szerepén túl a vállalat házakat, hajókat, repülőgépeket és robotokat is tervezett és gyártott már, ezt a sokoldalúságát pedig a jövőben is szeretné megőrizni. Erre minden esélye meg is van, hiszen a Toyota, amely jövőképében a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiálja magát, mára nem csupán a világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártója, de a mesterséges intelligencia, a robotika és a zöld energetika fejlesztése területén is vezető szereplőnek számít. Az ezeket a területeket érintő folyamatos kutatási és fejlesztési tevékenység eredményei a vállalat Fudzsi hegy lábánál épülő hálózatba kötött, fenntartható okosvárosában, a Woven Cityben öltenek testet, amely az idei évben nyitja meg a kapuit, és első lakói az ezeken a területeken dolgozó vezető tudósok lesznek. A Woven City-ről az alábbi linken tekinthető meg videó: Woven City – YouTube
Japán egyre nagyobb mértékben koncentrál a Holdra
Az ispace Inc. japán magánvállalat folyamatosan dolgozik a Holdra történő leszálláson, az ottani közlekedésen és az állandó jelenléten – a tervek szerint pedig még az idén landolnak majd az égitesten. Yusaku Maezawa üzletember, akit nem régiben a Nemzetközi Űrállomáson láthattunk lebegni, már foglalt hellyel rendelkezik a Tesla-vezér Elon Musk űrhajóján. Shinichiro Noda, a Toyota mérnöke különösen izgatott a holdprojekt kapcsán, amely az autógyártó hosszú távú fogyasztóközpontú küldetését bővíti ki új dimenziókkal. Mint ilyen, a Hold értékes forrásokat biztosíthat a földi élethez.
„Autókat küldeni a Holdra a küldetésünk része. A Toyota járművei szinte mindenhol jelen vannak. Most pedig egy olyan területet is meghódíthatnak, ahol eddig még sohasem járhattak.” – fogalmaz Noda.