Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A The Super Engineer játék szórakoztatva tanítja a természettudományokat

Tény, hogy ma még a fizika, a kémia, a matematika, a biológia, vagy az informatika nem azok közé a tantárgyak közé tartozik, amelyeket a diákok többsége a kedvencek között említ. A „népszerűtlenségük” oka leginkább az iskolai tudásátadás módszereiben, technikáiban keresendő, miközben ma már az infokommunikációs fejlesztéseknek köszönhetően ezeket a tudományterületeket izgalmasan, érdekesen, és legfőképpen játékosan is be lehetne a fiataloknak mutatni. Ezt ismerte fel az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ), amely együttműködésben a Games For Business csapatával elkészítette az első olyan gamification alapú alkalmazást, a The Super Engineer-t, amelyet azzal a céllal alkottak meg, hogy a középiskolások körében népszerűbbé tegyék a természettudományokat.

A fejlesztők tavaly, azzal a szándékkal láttak munkának, hogy a Z-generáció (1995 és 2009 között születettek) 18 évnél fiatalabb tagjai számára, élményközpontú, elvárásaiknak megfelelő, az érettségi szintjükhöz illeszkedő, egyedi, mégis egyszerűen kezelhető játékot alkossanak meg. Ehhez a legbiztosabb útnak a gamification alapú tanulási rendszert találták, amely alkalmas arra, hogy egy szórakoztató, szerethető és izgalmas történeten keresztül tegye motiválttá, érdeklődővé és befogadóvá a felhasználókat.

A webes változat után mostantól már mobilon is elérhető a The Super Engineer. Az alkalmazást letöltő játékos egy űrhajós bőrébe bújva járhatja be az EJMSZ univerzumot, és gyűjtögetheti a pontjait úgy, hogy, különböző nehézségi fokozatba tartozó természettudományos kérdéseket válaszol meg. A fejlesztők a motiváció, az érdeklődés fenntartása érdekében olyan témaköröket állítottak össze az EJMSZ szakembereinek segítségével, amelyek a fiatalok általános tudásszint feletti tájékozottságának meglétét tesztelik. A rendszeresen frissülő feladványok sikeres megoldásával a felhasználók bizonyos időközönként sorsoláson vesznek majd részt, amin értékes nyeremények találnak gazdára.

Hazánk vezető nagyvállalatait tömörítő érdekképviseleti szervezetként kiemelt feladatunk, hogy olyan technikákat, módszereket dolgozzunk ki, amelyek segítségével a természettudományok, és ezeken belül a mérnöki pálya iránti érdeklődés erősödhet a gyerekekben. A The Super Engineer játék ennek a célkitűzésnek az elérését támogatja.” – hangsúlyozta Jakab Roland, az EJMSZ alelnöke.

A szakember hozzátette, hogy azon a csatornán, és úgy adják át a tudást, ahogyan azt ez a korosztály a legjobban befogadja. Ennek pedig hosszútávon mindenki a nyertese lesz. Például az iskolák, ahol a diákok jobban teljesítenek ezekben a tantárgyakban is, vagy a leendő munkaadók, amelyeknek a jövőt jelentik ezek a fiatalok, de maguk a tanulók is, akik előtt szintén kinyílik egy új életpálya lehetősége.

Az Android és iOS platformon egyaránt futó, ingyenesen letölthető applikáció napi négy minijáték teljesítését teszi lehetővé, de ezek mellett a felhasználók szabadon gyakorolhatnak is, hogy a következő napi megmérettetés során még jobban szerepeljenek.