Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Porsche az SAP Analytics Cloud és Data Warehouse Cloud megoldásával váltott sebességet

Rágyorsít a digitális átalakulásra a Porsche

Mesterséges intelligencia, gépi tanulás, adatelemzés – ez mind szerepet játszik az autóipar napjainkban zajló átalakulásában. A tavaly értékesítési csúcsot elérő Porsche is szembesült az új kihívásokkal. A legendás sportautógyár az SAP Analytics Cloud és az SAP Data Warehouse Cloud eszközével modernizálta adatkörnyezetét. A cég ennek köszönhetően például az értékesítési tárgyalások előkészítéséhez szükséges időt is képes volt néhány napról néhány órára csökkenteni.

A felhőalapú megoldásokra és az adatelemzésre építő üzleti tevékenységek egyre gyakoribbak a globális színtéren. A Gartner előrejelzései szerint 2025-re a felhőszolgáltatásokra fordított vállalati beruházások az elérhető piaci szegmensekben meghaladják majd a hagyományos IT-re költött összegeket. A digitalizáció haladása az autóipart sem kerüli el. Egy KPMG-kutatás szerint az ágazatban a vállalatvezetők 60 százaléka érzi nagyon felkészültnek cégét a negyedik ipari forradalom vívmányai terén. Az ágazat óriásai most nemcsak a zéró kibocsátású mobilitás kihívásaival, hanem az IT restrukturálásával és az automatizálással kapcsolatos igényekkel is szembesülnek.

Nagy gázzal egészen a felhőkig

A Porsche 2021-ben csaknem >>>